Nederzetting weg uit de Gazastrook....en nu dan??

Plaats reactie
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Sharon heeft dan wel zijn winst binnen in de Knesset met zijn aangenomen plan voor ontmateling van de 21 nederzettingen in de Gazastrook..............

Maar wat zullen de directe gevolgen zijn? Wat is de verborgen agenda van Sharon?
Wat als Nethanyahu cs inderdaad uit het kabinet stappen?
Wat zal er gebeuren als er nieuwe verkiezingen moeten komen?

Vragen, vragen, vragen, en min of meer angstig op antwoorden wachten.

Zal dit het startsein zijn voor de Palestijnen om nog veel harder toe te slaan met raketaanvallen en zelfmoordaanslagen??

Ik vrees met grote vreze...........en jullie??
Als de Israëli's met plannen komen die de vrede wel eens zouden kunnen bevorderen zijn de palestijnen er als de kippen bij om dit met moord en doodslag te voorkomen. Dus ik ben niet optimistisch gestemd.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Harry

Bericht door Harry »

Sharon is niet uit op vrede, maar uit op eigenbelang. Vrede is voor hem secondair. Hij heeft in het verleden bewezen dat zijn eigen agenda belangrijker is dan vele mensenlevens.
Ik draag de joodse staat een warm hart toe, maar objectief gezien is Sharon een grote boef. Dus verkiezingen...dat zou zo slecht nog niet zijn.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Een totaal niet onderbouwde visie van Harry, hij zegt maar wat.
Sharon één van de leiders die weinig fouten heeft gemaakt in zijn carriëre. Een briljant militair. Nu begrijp ik niet precies wat hij wil in Gaza. Deo volente in november hoop ik verschillende kibbutzen in Gaza te bezoeken en als ik dan wat meer weet hoop ik dat hier wel mede te delen. Het kan zijn dat er binnenkort weer wat gebeurt die alle plannen die in het midden-oosten gemaakt zijn weer op losse schroeven zet. Ik kan niet geloven dat Sharon die juist de vestiging van mensen in Gaza en Shomron stimuleerde nu opeens andere gedachten heeft. We zullen het moeten afwachten.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Een totaal niet onderbouwde visie van Harry, hij zegt maar wat.
Sharon één van de leiders die weinig fouten heeft gemaakt in zijn carriëre. Een briljant militair. Nu begrijp ik niet precies wat hij wil in Gaza. Deo volente in november hoop ik verschillende kibbutzen in Gaza te bezoeken en als ik dan wat meer weet hoop ik dat hier wel mede te delen. Het kan zijn dat er binnenkort weer wat gebeurt die alle plannen die in het midden-oosten gemaakt zijn weer op losse schroeven zet. Ik kan niet geloven dat Sharon die juist de vestiging van mensen in Gaza en Shomron stimuleerde nu opeens andere gedachten heeft. We zullen het moeten afwachten.
Beste toeschouwer, je kent je geschiedenis niet. In het in 1983 verschenen Kahan-rapport, opgesteld door de commissie-Kahan onder voorzitterschap van de president van het hooggerechtshof, wordt de rol van Israël’s huidige premier Sjaron besproken. De commissie concludeerde na het horen van vele getuigen dat Sjaron "indirecte verantwoordelijkheid" droeg omdat hij het gevaar-dat de christelijke Falangisten wraak zouden nemen voor de moord op duizenden van hen- zou hebben onderschat. Je kunt een discussie voeren over hoe indirect hij hiervoor verantwoordelijk is. Feit is wel dat Sjaron geen poot heeft uitgestoken om deze moordpartij op hoofdzakelijk vrouwen en kinderen te voorkomen. Hoezo briljant? Wil je dit feit soms onder de pet stoppen?

[Aangepast op 30/10/04 door Harry]
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Harry ik wil niets onder de pet stoppen. Je begint nu weer over een andere zaak, je zei dat Sharon geen vrede wil en alleen uit is op eigen belang en hij is een grote boef. Het rapport waar jij over spreekt is me bekend. Daar wordt uitdrukkelijk in gezegd dat Sharon niet verantwoordelijk is. Maar hij is een boef, alleen eigen belang en wil geen vrede. Ga je gang maar eens.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Harry ik wil niets onder de pet stoppen. Je begint nu weer over een andere zaak, je zei dat Sharon geen vrede wil en alleen uit is op eigen belang en hij is een grote boef. Het rapport waar jij over spreekt is me bekend. Daar wordt uitdrukkelijk in gezegd dat Sharon niet verantwoordelijk is. Maar hij is een boef, alleen eigen belang en wil geen vrede. Ga je gang maar eens.
Dat is een weinig rechtmatige conclusie van het rapport. Overigens spreken veel feiten tegen dit rapport. Ik baseer mij inderdaad om datgene wat er toen is gebeurd. Objectief beschouwd had Sjaron dit nooit mogen toelaten. Daardoor wekt hij de indruk zijn eigen belangen te prevaleren boven in dit geval duizenden mensenlevens. Dan ben je toch een boef? In geen enkele andere democratie schop je het dan tot premier, ook al is dit een keuze van het volk. Ik ben het met Rens eens dat Sjaron een man van uiterste is. Hoe komt dat eigenlijk? Omdat de man van onbesproken gedrag is? Bepaald niet. En dat maakt hem een sta in de weg tot een duurzame vrede in die regio. Betreurenswaardig, omdat Israël wel degelijk de potentie heeft bij te dragen aan een oplossing, al besef ik terdege dat hamas en hezbolla uitgeroeid moeten worden. En dat daar de kern van het probleem ligt. Maar dat pleit Sjaron niet vrij. Massamoord verjaart niet!
england

Bericht door england »

Hoe zou et komen dat sinds het 'hek' het aantal zelfmoorden zo drastisch vermindert is......???????

Misschien zijn sommige ideeen nog zo dom niet???
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Bericht door Democritus »

Ik ben het wel gedeeltelijk met Harry eens Sharon heeft hoe dan ook verantwoordelijkheid voor Sabra en Shatila (of hoe je het ook schrijft). Hij was dacht ik (opper)bevelhebber.

Daarnaast hebb ik ook bewondering voor hem als militair hij stond zowat in Cairo!!!

Maar hij is ook degene die de nederzettingen politiek heeft uitgevonden en nu wil hij ze weer afbreken (dus een eigen agenda kan wel degelijk sprake van zijn).

Die muur prima, maar bouw deze dan wel op Israelisch grond gebied.

en verder draag ik Israel een warm hart toe...........
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Ben net terug uit Gush Katif (zuiden van de Gazastrip) en de noordelijke Settlements. Wat me daar opviel is dat het heel gewone hardwerkende mensen zijn, die daar in de bloemen en groententeelt prachtige bedrijven hebben. Met eigen handen opgebouwd. Ze kunnen het eigenlijk niet geloven dat Sharon meent wat hij zegt. Deze mensen zijn niet extreem, alleen ze hebben wel een mening en overtuiging. Ontroerende verhaal van een man wiens dochter vermoord is. Ik heb bewondering voor deze mensen gekregen, die met hun vaak grote gezinnen onder moeilijke omstandigheden proberen een zo normaal mogelijk leven te willen leven.
We zullen zien wat de toekomst brengt, maar één ding is zeker, geen van deze mensen zal met wapens dit conflict met de regering uitvechten, geen sprake van een eventuele burgeroorlog. zoals hier in de media wel eens gesuggereerd werd. Ik vind deze mensen pioniers, met een wilskracht die me doen denken Ari Ben Kanaän uit het boek Exodus en de eerste pioniers uit het land van de Tsaren. Echte Sabra's van buiten hard en van binnen zacht.
Plaats reactie