Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door Terri »

Verdrietig he?
Wilg
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2016, 10:07

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door Wilg »

Mag voor mij onder het kopje 'GROTE ergernissen'..
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Terri schreef:
Verdrietig he?
Inderdaad. Als "volksvertegenwoordigers" niet meer weten hoe ze zich moeten gedragen, hoe moeten ze dan ooit een voorbeeld zijn voor de maatschappij?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door Desiree »

Inderdaad. Beetje suf om geen hand te geven... aan de andere kant menselijkerwijs, zo leuk is het niet om opgesloten te zitten in de Gazastrook. Kom je daar echt niet uit.. ook niet voor vakantie of familiebezoek? Of is mijn info dan zo beperkt?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door Terri »

Desiree schreef:Inderdaad. Beetje suf om geen hand te geven... aan de andere kant menselijkerwijs, zo leuk is het niet om opgesloten te zitten in de Gazastrook. Kom je daar echt niet uit.. ook niet voor vakantie of familiebezoek? Of is mijn info dan zo beperkt?
Er worden ongekende bizarre verhalen verteld, waarvan echt heel veel niet waar is.
De media in Nederland is over het algemeen niet altijd even eerlijk als het over de berichten uit Israël gaat.
Vrienden van ons luisteren altijd de Hebreeuwse radio, maar komen met een totaal ander verhaal als dat wij hier voorgeschoteld krijgen.
En ze zijn echt niet zo overdreven pro-Israël.
Ik ben alleen gestopt om alles te lezen, omdat ik er zo ongekend naar van wordt.
Tegen leugens valt niet op te tornen.
Maar de Heere zal ooit alles recht maken!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Terri schreef:
Desiree schreef:Inderdaad. Beetje suf om geen hand te geven... aan de andere kant menselijkerwijs, zo leuk is het niet om opgesloten te zitten in de Gazastrook. Kom je daar echt niet uit.. ook niet voor vakantie of familiebezoek? Of is mijn info dan zo beperkt?
Er worden ongekende bizarre verhalen verteld, waarvan echt heel veel niet waar is.
De media in Nederland is over het algemeen niet altijd even eerlijk als het over de berichten uit Israël gaat.
Vrienden van ons luisteren altijd de Hebreeuwse radio, maar komen met een totaal ander verhaal als dat wij hier voorgeschoteld krijgen.
En ze zijn echt niet zo overdreven pro-Israël.
Ik ben alleen gestopt om alles te lezen, omdat ik er zo ongekend naar van wordt.
Tegen leugens valt niet op te tornen.
Maar de Heere zal ooit alles recht maken!
Je mag best daaruit. Er zijn zelfs bedrijven in Israel die mensen vanuit Gaza in dienst hebben. Probleem is echter dat veel van deze mensen zijn gestopt met werken voor Israelische bedijven omdat ze bedreigt werden. Wel is het zo dat er controles zijn bij de grenspost.

De berichtgeving is inderdaad intriest. Globaal gezegd kan je stellen dat 7-10% van de Arabieren een probleem hebben met Joden en dat 7-10% van de Joden een probleem hebben met de Arabieren. De overige 80% kan het prima met elkaar vinden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door Desiree »

Dan zou het niet waar zijn... toch hoor je inderdaad van een voetballer die het land niet uitkomt en dat graag zou willen om groter te worden etc. Dat is zomaar een gesprek op BNR. Nou ja, ik ben toch niet zo op sport... Maar als dat voor een gewone arbeider ook zo is.. verhuizen..

Ik hoor wel van scholen met kinderen van beide landen. Dus die moeten dan ook de grens over.

En nu neem ik een kopje thee van thee uit Israël. Lekker! Beslist geen ergernis.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door eilander »

Ik vind het prima om in deze kwestie twee kanten op te kijken, Israël doet heus niet alleen maar goede dingen.
Maar ik vind het wel echt irritant dat het zelfs negatief geduid wordt als Israël iets goed doet. Ik denk nu aan Van Agt die b.v. tweette deze week: "De #leidervandebezetting praat over vrede maar loopt de andere kant op". En zo zijn er veel meer voorbeelden. Dan is het alleen maar haat, ben ik bang.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine ergernissen [4]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Desiree schreef:Dan zou het niet waar zijn... toch hoor je inderdaad van een voetballer die het land niet uitkomt en dat graag zou willen om groter te worden etc. Dat is zomaar een gesprek op BNR. Nou ja, ik ben toch niet zo op sport... Maar als dat voor een gewone arbeider ook zo is.. verhuizen..

Ik hoor wel van scholen met kinderen van beide landen. Dus die moeten dan ook de grens over.

En nu neem ik een kopje thee van thee uit Israël. Lekker! Beslist geen ergernis.
Heerlijk, thee uit Israel :-)
Er zit een kern van waarheid in, wat betreft die voetballer. Als hij namelijk in Israel verder zou willen groeien in de voetbal, zal hij gezien worden als Israeliet. En dat wordt door de Palestijnse overheid gezien als verraad. Dus ja, dan maar binnen de grens van Gaza blijven. Datzelfde geld ook voor andere arbeiders. Werken over de grens betekend daar heulen met de vijand. En dan is de moslimgemeenschap heel hard.
Er zouden heel wat Arabieren willen verhuizen, maar die zijn te bang voor wraakacties. Lees maar eens een boek als Zoon van Hamas.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Desiree »

oké, zet ik op mijn verlanglijst. Bedankt voor tip.

Dus het ligt niet aan Israël maar aan de eigen mensen. Oké.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Panny »

Dat boek heb ik recent ook gelezen!
Het is een boeiend verhaal van een zoon van een Hamas leider die uiteindelijk voor de geheime dienst van Israel gaat werken.
Volgens hem was dat het beste voor zijn volk.
De Hamas leiders willen geen vrede.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door JolandaOudshoorn »

Desiree schreef:oké, zet ik op mijn verlanglijst. Bedankt voor tip.

Dus het ligt niet aan Israël maar aan de eigen mensen. Oké.
Dat laatste ook niet helemaal. Het ligt aan die kleine 10% extremisten. Van milities als Hamas en IS. Maar omdat zij zoveel macht hebben, zwijgt de rest maar.
Soms merk ik dat alle Arabieren worden aangezien als terroristen. Of dat ieder Palestijn met moordneigingen rondloopt. Dat is echt niet zo. Ik ben daar geweest (Westbank) en echt waar, de meeste Arabieren zijn erg hartelijk, behulpzaam, gastvrij.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Bezoek Netanyahu (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Panny »

JolandaOudshoorn schreef:
Desiree schreef:oké, zet ik op mijn verlanglijst. Bedankt voor tip.

Dus het ligt niet aan Israël maar aan de eigen mensen. Oké.
Dat laatste ook niet helemaal. Het ligt aan die kleine 10% extremisten. Van milities als Hamas en IS. Maar omdat zij zoveel macht hebben, zwijgt de rest maar.
Soms merk ik dat alle Arabieren worden aangezien als terroristen. Of dat ieder Palestijn met moordneigingen rondloopt. Dat is echt niet zo. Ik ben daar geweest (Westbank) en echt waar, de meeste Arabieren zijn erg hartelijk, behulpzaam, gastvrij.
Dat is inderdaad echt waar.
Eerlijk gezegd zijn de Arabieren meestal vriendelijker en gastvrijer naar toeristen toe dan Joden.
Vooral orthodoxe Joden lijken nogal arrogant te zijn.
Plaats reactie