Syrië

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Syrië

Bericht door Bonny »

Ik zie niet in waarom het Westen weer moet ingrijpen? Om regime-change te bewerkstelligen? Dan creëer je alleen maar een islamistisch bewind - de zoveelste - aan de poorten van Europa.
The Groom's still waiting at the altar
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

Bonny schreef:Ik zie niet in waarom het Westen weer moet ingrijpen? Om regime-change te bewerkstelligen? Dan creëer je alleen maar een islamistisch bewind - de zoveelste - aan de poorten van Europa.
Heb je de beelden niet gezien? Honderden, nee duizenden onschuldige mannen/vrouwen/kinderen, mensen die dit nooit gewild hebben. Wil je dit nog 10 jaar door laten gaan?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Forummer schreef:
Bonny schreef:Ik zie niet in waarom het Westen weer moet ingrijpen? Om regime-change te bewerkstelligen? Dan creëer je alleen maar een islamistisch bewind - de zoveelste - aan de poorten van Europa.
Heb je de beelden niet gezien? Honderden, nee duizenden onschuldige mannen/vrouwen/kinderen, mensen die dit nooit gewild hebben. Wil je dit nog 10 jaar door laten gaan?
Forummer, wie heeft het gas gebruikt? Weet je nog waarom Irak is aangevallen? En heb je wel eens nagezocht waarom Libie is terug gebombardeerd naar de Middeleeuwen, nb met de goedkeuring van de SGP?

Er wordt gewoon een reden gefabriceerd om aan te vallen. Het Westen kan de buit binnenhalen en de mensen daar ( en vooral de Christenen) worden aan hun lot over gelaten.
Dit wat nu gebeurt heet False Flag Operation.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Syrië

Bericht door eilander »

alexv schreef: Er wordt gewoon een reden gefabriceerd om aan te vallen. Het Westen kan de buit binnenhalen en de mensen daar ( en vooral de Christenen) worden aan hun lot over gelaten.
Dit wat nu gebeurt heet False Flag Operation.
Welke buit kan het Westen hier binnenhalen....??

Ik vind het conflict ingewikkeld, omdat je beide partijen niet graag zou willen steunen. Maar je kunt nadat Assad zo lang zijn gang heeft kunnen gaan, moeilijk stellen dat er een reden wordt gezocht om aan te vallen. Andersom juist: tijden lang is er een reden gezocht om niets te doen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Syrië

Bericht door ejvl »

De rebellen hebben wel een reden dat het westen komt helpen.
Assad niet, die was of is aan de winnende hand.
Ik begrijp daarom ook niet waarom hij gifgas zou gebruiken.
Lijkt mij eerder iets voor de rebellen om het westen erbij te lokken en de schuld bij Assad neer te leggen.
Dit is uiteraard speculatief.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

eilander schreef:
alexv schreef: Er wordt gewoon een reden gefabriceerd om aan te vallen. Het Westen kan de buit binnenhalen en de mensen daar ( en vooral de Christenen) worden aan hun lot over gelaten.
Dit wat nu gebeurt heet False Flag Operation.
Welke buit kan het Westen hier binnenhalen....??

Ik vind het conflict ingewikkeld, omdat je beide partijen niet graag zou willen steunen. Maar je kunt nadat Assad zo lang zijn gang heeft kunnen gaan, moeilijk stellen dat er een reden wordt gezocht om aan te vallen. Andersom juist: tijden lang is er een reden gezocht om niets te doen.
http://www.blacklistednews.com/Next_Pha ... 8/Y/M.html

Hier kun eea lezen. Syrie heeft gas en olie en nog belangrijker Syrie heeft geen schuld bij de IMF en is dus niet afhankelijk.

Maar je kunt nadat Assad zo lang zijn gang heeft kunnen gaan, moeilijk stellen dat er een reden wordt gezocht om aan te vallen.

Leg dat eens uit. En waarom Syrie en Libie en niet Mugabe of Noord Korea? Waarom is nooit in Oeganda ingegrepen? De reden was en is daar is niets te halen.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Syrië

Bericht door Rijssen »

Helemaal eens Alex, moet je kijken wat de rebellen nu al aanrichten.
Minderheden zijn nergens veilig meer, en dan te bedenken wat er gebeurt als ze werkelijk aan de macht komen.
Morsi wou ook al beginnen te tornen aan de grondwet, ken zelf wel mensen uit Syrie en die zeggen dat ze onder Assad redelijk vrij konden leven.
En dat de westerse media een behoorlijk eenzijdig beeld geeft over de oorlog
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

alexv schreef:
Forummer schreef:
Bonny schreef:Ik zie niet in waarom het Westen weer moet ingrijpen? Om regime-change te bewerkstelligen? Dan creëer je alleen maar een islamistisch bewind - de zoveelste - aan de poorten van Europa.
Heb je de beelden niet gezien? Honderden, nee duizenden onschuldige mannen/vrouwen/kinderen, mensen die dit nooit gewild hebben. Wil je dit nog 10 jaar door laten gaan?
Forummer, wie heeft het gas gebruikt? Weet je nog waarom Irak is aangevallen? En heb je wel eens nagezocht waarom Libie is terug gebombardeerd naar de Middeleeuwen, nb met de goedkeuring van de SGP?

Er wordt gewoon een reden gefabriceerd om aan te vallen. Het Westen kan de buit binnenhalen en de mensen daar ( en vooral de Christenen) worden aan hun lot over gelaten.
Dit wat nu gebeurt heet False Flag Operation.
Er zijn zeer grote aanwijzingen dat het leger het zou hebben gebruikt, maar de aanwijzingen zouden zijn vernietigd. Maar van wie zouden de opstandelingen aan gifgas kunnen komen? Ze zijn uiterst verdeeld en Turkije zie ik er niet voor aan.

Maar wil je dan de oorlog voort laten duren? Mensen die omkomen, het zijn er meer dan 10000! Wil je dat dan? Wat als het je eigen familie was?
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

ejvl schreef: Lijkt mij eerder iets voor de rebellen om het westen erbij te lokken en de schuld bij Assad neer te leggen.
Waarom?
Rijssen schreef:Helemaal eens Alex, moet je kijken wat de rebellen nu al aanrichten.
Minderheden zijn nergens veilig meer, en dan te bedenken wat er gebeurt als ze werkelijk aan de macht komen.
Morsi wou ook al beginnen te tornen aan de grondwet, ken zelf wel mensen uit Syrie en die zeggen dat ze onder Assad redelijk vrij konden leven.
En dat de westerse media een behoorlijk eenzijdig beeld geeft over de oorlog
Oke, maar Assad en z`n leger hebben ook duizenden levens op hun naam staan. Scheer trouwens niet alle rebellen over een kam, het zijn groepen verdeeld tot op het bot.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Forummer schreef:
alexv schreef:
Forummer schreef:
Bonny schreef:Ik zie niet in waarom het Westen weer moet ingrijpen? Om regime-change te bewerkstelligen? Dan creëer je alleen maar een islamistisch bewind - de zoveelste - aan de poorten van Europa.
Heb je de beelden niet gezien? Honderden, nee duizenden onschuldige mannen/vrouwen/kinderen, mensen die dit nooit gewild hebben. Wil je dit nog 10 jaar door laten gaan?
Forummer, wie heeft het gas gebruikt? Weet je nog waarom Irak is aangevallen? En heb je wel eens nagezocht waarom Libie is terug gebombardeerd naar de Middeleeuwen, nb met de goedkeuring van de SGP?

Er wordt gewoon een reden gefabriceerd om aan te vallen. Het Westen kan de buit binnenhalen en de mensen daar ( en vooral de Christenen) worden aan hun lot over gelaten.
Dit wat nu gebeurt heet False Flag Operation.
Er zijn zeer grote aanwijzingen dat het leger het zou hebben gebruikt, maar de aanwijzingen zouden zijn vernietigd. Maar van wie zouden de opstandelingen aan gifgas kunnen komen? Ze zijn uiterst verdeeld en Turkije zie ik er niet voor aan.

Maar wil je dan de oorlog voort laten duren? Mensen die omkomen, het zijn er meer dan 10000! Wil je dat dan? Wat als het je eigen familie was?
Beste forummer deze zg bewijzen kunnen erg makkelijk worden gefabriceerd. Die gifgassen worden geleverd door het Westen. Die zg bewijzen zijn nog geen bewijzen. Daarbij komt wie geeft die bemoeizieke en moordenaarsbenden van de USA het recht om hier in te grijpen? De Amerikanen hebben honderd duizenden doden op hun geweten alleen al in Irak. Weet je dat ze munutie hebben gebruikt met verarmd uranium? Weet je hoeveel duizenden misvormde kinderen dat heeft opgeleverd? Weet je dat soldaten naar huis gingen zo vol straling dat ze hun eigen familie besmetten?

Je bent zeer, zeer slecht geinformeerd. En klets nou niet over Turkije die zijn alleen maar uit op het herstellen van het Ottomaanse rijk.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Syrië

Bericht door ejvl »

Forummer schreef:
ejvl schreef: Lijkt mij eerder iets voor de rebellen om het westen erbij te lokken en de schuld bij Assad neer te leggen.
Waarom?
Omdat de rebellen het anders niet gaan redden en Assad zal overwinnen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Syrië

Bericht door Jongere »

Ik geloof niet dat de oppositie van Assad lievertjes zijn. Zo simpel ligt het in geen enkel conflict.

Maar ik verbaas me wel over het gemak waarmee allerlei mensen op verre afstand nu roepen dat de rebellen dit wel zullen hebben gedaan. Dat is even kortzichtig als Assad er direct de schuld van geven. Kijk uit dat je jezelf met je eigen complottheorie niet overschreeuwt.

Een belangrijk argument noemde de Britse minister wat mij betreft: als deze chemische wapens ook maar door iemand anders dan het regime van Assad zijn gebruikt - waarom werden de inspecteurs dan niet direct toegelaten? Waarom zijn er eerst nog dagen van bombardementen nodig?
En met name in dit artikel wordt goed verwoord waarom het onwaarschijnlijk is dat de rebellen dit hebben gedaan: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... iken.dhtml

Ik zeg onwaarschijnlijk. Meer verstand heb ik er niet van en zouden we ook allemaal niet moeten veinzen te hebben. Zeker niet als het op basis is van wat kreten op allerlei internetpagina's.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

alexv schreef: Beste forummer deze zg bewijzen kunnen erg makkelijk worden gefabriceerd. Die gifgassen worden geleverd door het Westen. Die zg bewijzen zijn nog geen bewijzen. Daarbij komt wie geeft die bemoeizieke en moordenaarsbenden van de USA het recht om hier in te grijpen? De Amerikanen hebben honderd duizenden doden op hun geweten alleen al in Irak. Weet je dat ze munutie hebben gebruikt met verarmd uranium? Weet je hoeveel duizenden misvormde kinderen dat heeft opgeleverd? Weet je dat soldaten naar huis gingen zo vol straling dat ze hun eigen familie besmetten?

Je bent zeer, zeer slecht geinformeerd. En klets nou niet over Turkije die zijn alleen maar uit op het herstellen van het Ottomaanse rijk.
Waarom zou het westen gifgassen leveren en vervolgens ingrijpen? Noem is een rede. Wat schieten ze daarmee op? En als je de oorlog door laat gaan vallen er nog meer doden, nog meer gewonden, raken nog meer ONSCHULDIGE mensen dakloos. De oorlog moet gestopt! Assad heeft teveel bloed vergoten om aan te blijven. (ik zeg niet dat de rebellen lieverdjes zijn)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Syrië

Bericht door refo »

De retorische vraag 'waarom zou iemand dat doen?' gaat misschien in de Nederlandse contekst wel op.
In oorlogsgebied en bij mensen die desperaat zijn gelden heel andere regels. Het verlies van 1000 mensenlevens wordt dan afgewogen tegen de kans op een eindoverwinning. Die 1000 mensen is de wereld zo weer vergeten en de macht hebben is heerlijk.
Rebellen zijn wat het zijn: rebellen. Alleen vervelend voor ze is dat de sheiks nogal hardhandig zijn. Dat zijn ze al een paar duizend jaar trouwens.
Ik weet nog steeds niet wie het gedaan heeft, maar ik denk de rebellen. Gewoon op grond van die domme uitspraak van Obama: dat is de grens. Dat kun je zien als uitlokking.

Ik denk eigenlijk niet dat Amerika iets gaat doen.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Forummer schreef:
alexv schreef: Beste forummer deze zg bewijzen kunnen erg makkelijk worden gefabriceerd. Die gifgassen worden geleverd door het Westen. Die zg bewijzen zijn nog geen bewijzen. Daarbij komt wie geeft die bemoeizieke en moordenaarsbenden van de USA het recht om hier in te grijpen? De Amerikanen hebben honderd duizenden doden op hun geweten alleen al in Irak. Weet je dat ze munutie hebben gebruikt met verarmd uranium? Weet je hoeveel duizenden misvormde kinderen dat heeft opgeleverd? Weet je dat soldaten naar huis gingen zo vol straling dat ze hun eigen familie besmetten?

Je bent zeer, zeer slecht geinformeerd. En klets nou niet over Turkije die zijn alleen maar uit op het herstellen van het Ottomaanse rijk.
Waarom zou het westen gifgassen leveren en vervolgens ingrijpen? Noem is een rede. Wat schieten ze daarmee op? En als je de oorlog door laat gaan vallen er nog meer doden, nog meer gewonden, raken nog meer ONSCHULDIGE mensen dakloos. De oorlog moet gestopt! Assad heeft teveel bloed vergoten om aan te blijven. (ik zeg niet dat de rebellen lieverdjes zijn)
Niemand hier is een lievertje. Assad is zeker een moordenaar maar Amerika heeft het recht niet om in te grijpen. Daarbij komt dat Amerika misschien wel de meeste onschuldige doden op z'n naam heeft staan. En nu ze meer en meer gaan werken met drones is het eind zoek. De USA neemt het eigen volk zelfs alle rechten af, ze kunnen je eindeloos zonder aanklacht gevangen zetten.
Is mischien nieuw voor je maar het ontbladerings middel dat is gebruikt in Vietnam is door Nederland geleverd. Als het geld oplevert wordt het geleverd. Wees niet verbaast want er wordt een reden gezocht om Assad aan te pakken. En dat is niet omdat de mensen daar zo lijden en onderdrukt worden.
Als, en ook ik zeg als Amerika ingrijpt dan zullen er ook duizenden onschuldige doden vallen. De Amerikanen zijn moordenaars bij uitstek en hun president een moslim, geen goed van te verwachten.
Plaats reactie