Vredesonderhandelingen

Plaats reactie

Komt er vrede?

Ja, zeer zeker
2
33%
Ja, zeker
0
Geen stemmen
Misschien
3
50%
Nee, zeker niet
0
Geen stemmen
Nee, zeer zeker niet
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Vredesonderhandelingen

Bericht door Reiziger »

De vredesonderhandelingen gaan beginnen.

Wat denken jullie?
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vredesonderhandelingen

Bericht door Marco »

Eens zal er Vrede zijn.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Vredesonderhandelingen

Bericht door Reiziger »

Marco schreef:Eens zal er Vrede zijn.
Ok, maar je snapt hopelijk toch wel dat ik het hier en nu bedoel
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vredesonderhandelingen

Bericht door Bonny »

Forummer schreef:De vredesonderhandelingen gaan beginnen.

Wat denken jullie?
Been there, seen that.
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vredesonderhandelingen

Bericht door -DIA- »

Er blijft een strijd tot het einde toe.
Een afschaduwing zien we ervan in de verwoesting van stad en tempel in het jaar 70.

We lezen in Daniël 9 onder meer:
En Hij zal velen het verbond versterken een week; en in de helft der week zal Hij het slachtoffer
en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook
tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.


Matthew Henry merkt hier onder meer over op:
Dat de verwoesting volkomen en blijvend zal zijn: De verwoester zal zijn tot de voleinding toe,
dat wil zeggen, hij zal de verwoesting voleindigen. Het is een vastelijk besloten verwoesting,
en zij zal ten uiterste voltooid worden. En als dat heeft plaats gehad, dan schijnt er nog iets
besloten te zijn, dat uitgestort zal worden over den verwoeste, vers 27, en wat zou dat
anders zijn dan de geest des diepen slaaps, Romeinen 11:8, 25, die blindheid, die op
Israël gevallen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn? En dan zal geheel Israël
zalig worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vredesonderhandelingen

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Er blijft een strijd tot het einde toe.
Een afschaduwing zien we ervan in de verwoesting van stad en tempel in het jaar 70.
In antwoord op @DIA zou ik toch willen opmerken dat het juist gaat over wat er ná die tijd volgt. Jouw citaat (ik heb dat hier niet herhaald) eindigt met de tekst uit Romeinen 11: En alzo zal gans Israël zalig worden.

Maar lees ook b.v. vers 15 van dat hoofdstuk. Want indien hun verwerping de verzoening is der wereld, wat zal de aanneming wezen, anders dan het leven uit de doden?

Ik meen dus dat er wel degelijk vrede komt, als afschaduwing van de eeuwige vrede.

Het gaat in dit topic om de vredesonderhandelingen tussen Palestijnen en Israël. Welnu, daar verwacht ik helemaal niets van. Beide partijen moeten wel onderhandelen, maar zeker de Palestijnen hebben hun handen niet vrij en spelen een dubbelspel. Dat is ook voor Israël in zekere mate het geval.

Daarom, nogmaals: ze moeten wel onderhandelen, maar de vrede verwacht ik niet hiervan. Maar wel in de weg die ik hierboven aangeef en die naar ik geloof, ook naar de Schrift is: eerst nog grote moeilijkheden voor Israël, daarna bekering en dan vrede.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vredesonderhandelingen

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Er blijft een strijd tot het einde toe.
Een afschaduwing zien we ervan in de verwoesting van stad en tempel in het jaar 70.
In antwoord op @DIA zou ik toch willen opmerken dat het juist gaat over wat er ná die tijd volgt. Jouw citaat (ik heb dat hier niet herhaald) eindigt met de tekst uit Romeinen 11: En alzo zal gans Israël zalig worden.

Maar lees ook b.v. vers 15 van dat hoofdstuk. Want indien hun verwerping de verzoening is der wereld, wat zal de aanneming wezen, anders dan het leven uit de doden?

Ik meen dus dat er wel degelijk vrede komt, als afschaduwing van de eeuwige vrede.

Het gaat in dit topic om de vredesonderhandelingen tussen Palestijnen en Israël. Welnu, daar verwacht ik helemaal niets van. Beide partijen moeten wel onderhandelen, maar zeker de Palestijnen hebben hun handen niet vrij en spelen een dubbelspel. Dat is ook voor Israël in zekere mate het geval.

Daarom, nogmaals: ze moeten wel onderhandelen, maar de vrede verwacht ik niet hiervan. Maar wel in de weg die ik hierboven aangeef en die naar ik geloof, ook naar de Schrift is: eerst nog grote moeilijkheden voor Israël, daarna bekering en dan vrede.
Ik ben niet zo geleerd, maar op het eerste gezicht lijkt me wat hier gezegd wordt niet geheel verkeerd.
Het is tenslotte ook zo dat wij niet in de toekomst kunnen kijken.
Anderzijds moeten we ook rekening houden dat alles in het laatste der tijden zich zo snel elkaar opvolgt
dat bij wijze van spreken alles wat in Gods Raad is besloten vannacht volvoerd zou kunnen zijn.
En dat de wederkomst van Christus morgen zijn kan. In elk geval lijkt me een chiliastische verwachting
niet voor de hand liggend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie