Actuele situatie

Mara

Re: Actuele situatie

Berichtdoor Mara » 27 Jun 2015, 10:01

De I.S. zaait dood en verderf op verschillende plaatsen in verschillende landen.
Verschrikkelijk als je de beelden en foto's ziet en dan zijn ze nog "verzacht".
Je leest op een nieuwssite dan het geklaag van sommige Nederlanders: onze vakantie is om zeep geholpen. :bobo
Ik zou zeggen, wees dankbaar dat je dit overleefd hebt!
Twijfel nooit in het donker aan wat God je in het licht liet zien.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 27 Jun 2015, 10:12

Mara schreef:De I.S. zaait dood en verderf op verschillende plaatsen in verschillende landen.
Je leest op een nieuwssite dan het geklaag van sommige Nederlanders: onze vakantie is om zeep geholpen. :bobo

Wellicht is dat ook een van de redenen dat men Wikipedia aan banden wil leggen?
Dit doet me er tevens aan denken dat ik de krant nog uit de bus moet halen.
Elk woedt om strijd, en toont zich onbeschroomd...

Wim Anker

Berichtdoor Wim Anker » 27 Jun 2015, 10:23

Mara schreef:De I.S. zaait dood en verderf op verschillende plaatsen in verschillende landen.

Dit is wat kort door de bocht. Waar klagen wij over in "kleine ergenissen?" Veelal minder dan om een verpeste vakantie.

Mara

Berichtdoor Mara » 27 Jun 2015, 10:42

Wim Anker schreef:

Dit is wat kort door de bocht. Waar klagen wij over in "kleine ergenissen?" Veelal minder dan om een verpeste vakantie.

Ik zou er bijvoorbeeld in kunnen zetten dat jij 2 taalfouten maakt in 1 zinnetje. :D

cupcake

Berichtdoor cupcake » 27 Jun 2015, 12:34

Gisteren las ik Mattheus 24 (n.a.v. de gebeurtenissen).
De Heere Jezus geeft in het gesprek met zijn discipelen al aan dat al deze dingen móeten gebeuren.
Tegelijkertijd roept Hij op om waakzaam te zijn en te volharden...

Statenvertaling - Mathheus 24 schreef:3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?

4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.

5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.

6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.

7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentiën, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.

10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.

11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Wat me wel verbaasd dat ik in het nieuws nauwelijks lees over de aanslagen/ gevechten tussen de radicale moslimpartijen en bijv. regeringsstrijders in Somalië en Nigeria. Ook hier zijn tientallen mensen om het leven gekomen. Lijkt in Europe een ver van het bed show en daardoor minder belangrijk.

Mara

Berichtdoor Mara » 27 Jun 2015, 12:59

cupcake schreef:

De Heere Jezus geeft in het gesprek met zijn discipelen al aan dat al deze dingen móeten gebeuren.
.

Maar het lijkt erop dat de gruwelijkheden steeds nog erger worden!
Het hoofd van iemand, gespiest op een hek.

Mensen zijn "toevallig" aan een aanslag ontsnapt, omdat ze uitgeslapen hadden, of hun man zich als menselijk schild had opgeworpen.
Maar wie merkt het werkelijk op?

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 27 Jun 2015, 15:28

Mara schreef:
cupcake schreef:

.

Mensen zijn "toevallig" aan een aanslag ontsnapt, omdat ze uitgeslapen hadden, of hun man zich als menselijk schild had opgeworpen.

Dat is het ook juist. Men is over het algemeen met een diepe slaap bevangen. Zowel de (levende!) Kerk, de naamchristen, en de gehele wereld. Het lijkt erop dat ze de slaap der gerusten slapen. Dat is ook een teken des tijds, om het zo eens ouderwets uit te drukken. We hoeven ons niet te verwonderen dat deze zaken komen. En we kunnen ook wel weten dat er meer komt. Er staat nog meer te gebeuren wat ook zeker vervuld zal worden.
Elk woedt om strijd, en toont zich onbeschroomd...

cupcake

Berichtdoor cupcake » 27 Jun 2015, 18:15

-DIA- schreef:
Mara schreef:
cupcake schreef:

.

Dat is het ook juist. Men is over het algemeen met een diepe slaap bevangen. Zowel de (levende!) Kerk, de naamchristen, en de gehele wereld. Het lijkt erop dat ze de slaap der gerusten slapen. Dat is ook een teken des tijds, om het zo eens ouderwets uit te drukken. We hoeven ons niet te verwonderen dat deze zaken komen. En we kunnen ook wel weten dat er meer komt. Er staat nog meer te gebeuren wat ook zeker vervuld zal worden.

Vanmiddag wel 'n tijdje na lopen denken over de post van Mara.
Ik vroeg me af of de Christenen niet de taak hebben om mensen meer & vaker te wijzen op het werk van de Heere.
Misschien wel júist in de Europese en Westerse landen.
Nu lijkt het dat alsof we ons er rustig bij neerleggen dat wel slapen.
Veel mensen merken het wel op en doen er niets mee. (incl. ikzelf..)

refo

Berichtdoor refo » 27 Jun 2015, 19:42

Zoveel erger dan vroeger is het echt niet.

Christenvervolgingen, naziregime en de oorlogen in het OT. Plus wat we niet weten. Om maar wat te noemen. Tegenwoordig staat alle nieuws binnen minuten op internet.

Komt nog iets bij: voorheen was iets pas nieuws als twee onafhankelijke bronnen het berichtten. Dat kan nu niet meer. Binnen een uur is heel internet besmet en zijn er geen bronnen te onderscheiden.

Op deze manier kan ons van alles wijsgemaakt worden en dat werkt de angst vaak meer op dan nodig. Aldus het doel van terrorisme versterkend: vertrouwen in regeringen ondermijnen.

cupcake

Berichtdoor cupcake » 27 Jun 2015, 20:05

refo schreef:Zoveel erger dan vroeger is het echt niet.

Christenvervolgingen, naziregime en de oorlogen in het OT. Plus wat we niet weten. Om maar wat te noemen. Tegenwoordig staat alle nieuws binnen minuten op internet.

Komt nog iets bij: voorheen was iets pas nieuws als twee onafhankelijke bronnen het berichtten. Dat kan nu niet meer. Binnen een uur is heel internet besmet en zijn er geen bronnen te onderscheiden.

Op deze manier kan ons van alles wijsgemaakt worden en dat werkt de angst vaak meer op dan nodig. Aldus het doel van terrorisme versterkend: vertrouwen in regeringen ondermijnen.

We hoeven het niet met vroeger te vergelijken.
Feit is dat er NU verschrikkelijke dingen gebeuren.
Hebben wij daar geen taak in?

Nasrani

Berichtdoor Nasrani » 03 Apr 2018, 21:30

Ook uit de nieuwsbrief van Dirk van Genderen:
* Hamas provoceert Israel tot het uiterste
Vanuit heel Gaza trokken gisteren (vrijdag) tussen de 20.000 en 30.000 demonstranten naar de grens met Israel. Het wordt de ‘Mars van de terugkeer’ genoemd. Hamas heeft langs de grens met Israel vijf zogenaamde tentsteden opgericht en eist dat Palestijnse vluchtelingen het recht krijgen terug te keren naar Israel. De protesten zullen nog vijf tot zes weken aanhouden, aldus Hamas.
Israel had vooraf aangegeven niet te zullen dulden dat Palestijnen tijdens de protesten de grenslijn overtrekken. Daartoe heeft Israel strijdkrachten en scherpschutters paraat staan.

Van tevoren wist je al wat er zou gaan gebeuren. Natuurlijk zouden er rellen uitbreken, natuurlijk zouden Israëlische militairen worden bedreigd, natuurlijk zouden Palestijnen de grens oversteken.
Volgens Hamas zou Israel 17 Palestijnse hebben gedood en meer dan duizend verwond. En de Palestijnse leider schreeuwt moord en brand tegen Israel en eist een spoedzitting van de Veiligheidsraad. Ook stelde hij: ‘Jeruzalem is Arabisch en zal altijd Arabisch blijven.’ Maar hij vertelt er niet bij dat tussen de demonstranten ook terroristen aanwezig waren, die soms het vuur openden op de Israëlische militairen, om hen te provoceren.
Ik neem het volledig op voor Israel. Dit is een misselijk makende publiciteitsstunt van Hamas. De Jerusalem Post meldt dat de Palestijnen een 7-jarig Palestijns meisje naar de grens toe duwden om de Israëlische militairen uit te dagen. De Israëlische militairen hebben dat meisje in veiligheid gebracht. Israel wordt eerst uitgedaagd tot het uiterste en vervolgens beschuldigd. Laat de wereld Hamas veroordelen en niet Israel!
Jezus leeft in eeuwigheid,
zijn sjaloom wordt werk'lijkheid.

Terug naar “Israel en Midden-Oosten”