Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Luther

Re: Wie is er wel eens in het Israel geweest?

Berichtdoor Luther » 30 Apr 2015, 10:35

JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat is ook wel wat voor Luther: slowtravel.

Met de auto moet je door IS-gebied. Lijkt me net zo gevaarlijk als al dat Palestijnengedoe in Israël.

Als ik jou was, zou ik in Nederland blijven, en binnen Nederland zeker de grote steden vermijden.
:livre

Hoezo dat dan? Ik ken in onze grote steden geen schuilkelders en sirenes die afgaan, en toeristengroepen die in dergelijke holen moeten verdwijnen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)

Mister
Administrator

Berichtdoor Mister » 30 Apr 2015, 15:13

Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat is ook wel wat voor Luther: slowtravel.

Met de auto moet je door IS-gebied. Lijkt me net zo gevaarlijk als al dat Palestijnengedoe in Israël.

Met de auto naar Italie en dan met de boot naar Israel. Kom je niet veel IS strijders tegen onderweg hoor ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 04 Dec 2017, 15:15

Ik ben er twee keer geweest. B.l.e.w. hoop ik nog eens vaker te gaan.

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 04 Dec 2017, 15:25

Ben er ook meerdere keren geweest. Interessant land, niet enkel vanwege de Bijbelse historie.

kasparov

Berichtdoor kasparov » 15 Dec 2017, 10:28

Ambtenaar schreef:Ben er ook meerdere keren geweest. Interessant land, niet enkel vanwege de Bijbelse historie.

Wat maakt Israel nog meer (naast de Bijbelse historie) tot een interessant vakantieland?
Een liefdesverklaring is als de openingszet bij het schaken: de consequenties zijn niet te overzien. Ps. 18 vers 2.

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 15 Dec 2017, 14:46

kasparov schreef:Wat maakt Israel nog meer (naast de Bijbelse historie) tot een interessant vakantieland?

Je treft er cultuur, geschiedenis en mooi weer.

DDD

Berichtdoor DDD » 15 Dec 2017, 19:27

Tel Aviv heeft prachtige architectuur. En heel mooie stranden. Ik ben er een week geweest en vond het erg de moeite waard. Het is wel een heel duur land.

Mister
Administrator

Berichtdoor Mister » 16 Dec 2017, 17:01

kasparov schreef:
Ambtenaar schreef:Ben er ook meerdere keren geweest. Interessant land, niet enkel vanwege de Bijbelse historie.

Wat maakt Israel nog meer (naast de Bijbelse historie) tot een interessant vakantieland?

Je kunt er genieten van het strand, geweldig eten, skiën, duiken, citytrips ondernemen en je onderdompelen in een heel andere cultuur.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Delftenaar

Berichtdoor Delftenaar » 03 Feb 2018, 18:29

De Negev was harstikke leuk om doorheen te reizen: lege wegen door een oneindige woestijn met alleen maar bruintinten. En 43 graden, toen ik er was. Als aardrijkskundige vond ik de omgeving van de Dode Zee erg boeiend, maar de details zijn wat vakinhoudelijk van aard.

Wat ik daarnaast apart vond was om met de huurauto de Palestijnse gebieden in te gaan en zo het conflict (voor zover dat zichtbaar is) met eigen ogen te bekijken. Je kent de Bijbel en ziet dan opeens wat daar gebeurd.
Onlangs hoorde ik een preek waarin gezegd werd dat God zelf ruimte voor Zijn volk (kort door de bocht in de context van 2018: Israël is erg dichtbevolkt en heeft de Westelijke Jordaanoever nodig) zal geven. Anders gezegd: de Palestijnse gebieden horen bij het territorium dat door God aan Israël is beloofd en dat zie je vandaag de dag (weer) gebeuren.
Tegelijk zie je hoe de Palestijnen in een soort groot uitgevallen gevangenis moeten leven. Dat heeft me toch wel aan het denken gezet.

CvdW

Berichtdoor CvdW » 03 Feb 2018, 20:40

In Noord Israël is een christelijke kibboets 'Nes Ammim'. Van harte aanbevolen.

http://www.nesammim.nl/

Terug naar “Israel en Midden-Oosten”