Reliwijzer: Doe de test.

Breekijzertje

Reliwijzer: Doe de test.

Bericht door Breekijzertje »

http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/spiritus/index.htm

Op de site van het RD las ik iets over een reli-wijzer.

Ik heb de test gedaan en............???

Poeh poeh.....gelukkig!!!! Ik voel me het best thuis in het protestantisme en ik heb raakvlakken met het jodendom en het katholicisme.

Af en toe dacht ik echt: "Wat moet ik bij deze vraag nu invullen?"

Doe 'm ook en laat even weten of je per ongeluk toch niet boedhist bent or whatever..............

Een 'breekje' van Breekijzertje
Lecram

Bericht door Lecram »

Ha, ha, ik heb hem ook gedaan. Alleen op een on-protestantse wijze: nl. in de tijd van mijn baas :,

Deze tekst geven ze over het Protestantisme, waar ik me dus het beste thuis zou voelen (hoe kooooomen ze erbij :D )

"Protestantisme - Jezus Protestanten hebben zich onder leiding van Luther in de zestiende eeuw afgescheiden van de katholieke kerk. Zij geloven niet dat je de hemel kunt verdienen door goed te doen, maar dat je daarvoor afhankelijk bent van de wil van God. De Bijbel als heilig boek en levensrichtlijn is heel belangrijk. Binnen het protestantisme zijn veel verschillende richtingen. Jezus is de zoon van God. Het wachten is op zijn terugkeer op de Dag des Oordeels.
meer informatie: christendom.pagina.nl "

Ik kon me niet in alle antwoorden vinden. Bij voorbeeld over die moord en de afrekening in het hiernamaals (vraag 20). Dat we daar niet voor gestraft worden als we deze zonden hebben beleden en geloofd in de vergeving door het bloed van Jezus, stond daar niet bij.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Poeh poeh.....gelukkig!!!! Ik voel me het best thuis in het protestantisme en ik heb raakvlakken met het jodendom en het katholicisme.
Moi aussi!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Whahaha, geinige test!
Ik zou boeddhist moeten worden en heb daarna de meeste raakvlakken met het humanisme.

U zweeft, wij vangen. :bou:
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Whahaha, geinige test!
Ik zou boeddhist moeten worden en heb daarna de meeste raakvlakken met het humanisme.

U zweeft, wij vangen. :bou:
Verbannen die Lebaoth. Weg, weg, weg!!!
nicname

Bericht door nicname »

Puhh, bij mij is het een graadje erger! wat zou ik nu fout invullen??:,

't Was namelijk echt wel ff schrikken, die uitslag!

Maria, KAtholicisme en de rest hou ik ff voor me.....

'K Vraag me af waarop het gebaseerd is!

GRoetjes Nicname
nicname

Bericht door nicname »

Ja, refo, ik geloof dat ik daar ook meer dan eens mee te kampen had en dan kies je een antwoord om iets te kiezen...vandaar dat het niet strookte.....
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik heb nog nooit ZOOOOOOOOOOO'N slechte test gezien! :i :ha
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Inderdaad RJ, de NCRV weet niet meer dat in de Heidelberger Zondag 1 het hart klopt van het protestantisme.

Droevig, droevig!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Een zeer slechte, spottende test..

Is dat nou die 'christelijke' NCRV van vroeger??? 't Lijkt er niet meer op!
Liever Turks dan Paaps
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Een zeer slechte, spottende test..

Is dat nou die 'christelijke' NCRV van vroeger??? 't Lijkt er niet meer op!
Niet spottend bedoeld lijkt mij, meer onkunde denk ik.

Robert

Bericht door Robert »

Ik ben humanist.

Maar wat een foute test zeg,
de goede antwoorden stonden er zelden tussen. (tenminste, de antwoorden die ik zou kiezen)

Eigenlijk zit er bij elke vraag een antwoord tussen waarmee je katholiek, bhoedist, humanist, agnost of islamiet bent. De protestantse antwoorden ontbraken volledig.
Carpe Diem tamen Memento Mori
jacob

Bericht door jacob »

wat een waardeloze test.

ze hebben het duidelijk niet bij het recht eind.

Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: protestantisme en katholicisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

wat een dikke kolder. Trouwens ook heel erg stomme vragen!!
limosa

Bericht door limosa »

'k Heb de test afgemaakt maar met tegenzin. Dit is echt bar en boos. Ik wist niet dat de NCRV zo ver weggezakt was. Ik zie als het spotten met God, onkunde geloof ik niks van. Droevig!
strik

Bericht door strik »

Tjongejongejonge

Ik moet over naar de Islam, ik moet in ieder geval naar de velletjesdokter, want vervolgens pas ik ook wel bij het jodendom, en daarna pas bij het katholicisme.

Ik moet eerlijk zeggen, ik vond de antwoorden wel prikkelend, er wordt in een aantal gevallen wel een beroep gedaan op het geweten.
Plaats reactie