Wat 'doen' jullie in de gemeente?

Plaats reactie
Robert

Wat 'doen' jullie in de gemeente?

Bericht door Robert »

Het gemeenteleven heeft de grootste plaats in mijn leven, ik vraag me af wat jullie zoal doen in / voor de gemeente.

Zelf ben ik tienerleider (14-15 jarigen) en maak ik 1x per maand het jeugdblad 'Eigenwijs' (dat is alleen redactioneel, de stukken worden ingezonden)

Daarnaast zit ik op 2 Bijbelkringen, en 1x per jaar in de gemeenteweekend organisatie.

Het gemeente zijn met elkaar is erg belangrijk, vind ik. Je bent allereerst christen als persoon, maar het is wel goed omdat als gemeente, als christenen onder elkaar, te delen.

Hoe gebeurt dat bij jullie in de gemeente, en hoe dragen jullie daar aan bij?
Carpe Diem tamen Memento Mori
Lassie

Bericht door Lassie »

Bij ons in de gemeenten zijn:

verenigingen:
- Bijbelkring 22+
- jeugdvereniging 16+
- jeugdvereniging 16-
- meisjes club
- jongens club
- mannen vereniging
- vrouwen vereniging
- asielzoekers dienst (1 keer per maand, op zondag)
- asielzoekersavond (1 keer per maand op vrijdag)
- gemeente maaltijd (1 keer per twee jaar ongeveer)
- fietsdag wordt er meestal geregeld.

Er zijn ook bijbelkringen verschillende groepen
Ook zijn er binnen de jongeren bijbelstudie's.

Ook word er veel gedaan aan naastenhulp binnen de kerk.

O ja, en niet te vergeten het evangelisatie werk (straat evangelisatie, kinderevangelisatie, tienerevangelisatie)

Ik heb me een paar jaar bezig gehouden met evangelisatie, toen was ik een jaar of 14.

En ook met asielzoekers werk heb ik me 1 jaartje bezig gehouden.

Ik wil me nu inzetten voor naastenhulp.
Christina

Bericht door Christina »

Lassie, wij zijn nu pas ook begonnen met naastehulp binnen de gemeente. Wij zijn een groepje van 9 vrouwen die het doen, maar we zijn nog maar pas begonnen. Ik zou graag wat tips van jullie ontvangen aangezien ik lees dat er bij jullie veel aan gedaan wordt. Welke vorm neemt die naastehulp aan? Hoe weet je waar hulp nodig is? Hoeveel mensen werken er aan mee?
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Christina
Lassie, wij zijn nu pas ook begonnen met naastehulp binnen de gemeente. Wij zijn een groepje van 9 vrouwen die het doen, maar we zijn nog maar pas begonnen. Ik zou graag wat tips van jullie ontvangen aangezien ik lees dat er bij jullie veel aan gedaan wordt. Welke vorm neemt die naastehulp aan? Hoe weet je waar hulp nodig is? Hoeveel mensen werken er aan mee?
In ons kerkblaadje die 1 keer per 14 dagen uit komt staat een apart kopje met naastenhulp. Er staan contactpersonen bij die mensen kunnen bellen als ze hulp nodig hebben en mensen kunnen bellen als ze hulp willen verlenen.

Succes er mee.

Het gaat bij ons ook soms om:
- huishoudelijke taken.
- praatje maken met "ouderen" mensen,
- voor een halve dag de partner ontlasten.

etc.
Plaats reactie