007mobo schreef:wat hier boven is gezegt over muziek zeiden mijn ouders ook.
en ik vraag me nogsteeds af of mogelijkheden zijn voor refo jongeren om ook uit te gaan.
en wat voor muziek er dan word gedraait op deze gelegenheden.
groetjes:)
Hoi mobo,
Ik weet niet hoe oud jij bent ?
Ik ben moeder van een stelletje pubers, dus weet wel iets over muziek en uitgaan te zeggen
Uit ervaring weet ik dat ik niet teveel moet zaniken over de muziekkeuze.
Ik werd als puber ook hondsmoe van mijn moeder, die geen engels verstond en dacht dat alles duivelse teksten waren.
Als ik dan zei dat I love you, ik hou van jou betekende, was het dus nog niet goed. Logisch !
Nu ik zelf moeder ben, kan ik me heel goed inleven in de verlangens van de pubers.
Ik ga er wat genuanceerder mee om, omdat ik weet dat het tijdelijk is.
De oudste is boven de 20 en luistert niet naar dezelfde muziek als toen hij 16/17 was.
Hij snapt niet hoe hij een bepaald zangeresje toen zo leuk kon vinden
Hij ging, toen hij zelf zn rijbewijs had, naar van die georganiseerde avonden in de buurt van Gorkum, Rhenen en zo.
Een hele stel jongelui bij elkaar, wat er precies gebeurde, weet ik natuurlijk niet, ik was er niet bij.
De jongere pubers hebben hier nog niet zo'n behoefte aan stappen, ze komen wel onderling bij elkaar als iemand's ouders bv weg zijn.
Dan kijken ze een dvd, chillen wat. Gelukkig zijn er geen zuipers bij !
Tuurlijk waarschuwen jouw ouders ook, doen wij ook ! Maar het heeft niet zoveel zin alleen te verbieden, ik ben bang dat het dan in het stiekeme circuit terecht komt. Ik houd de boel liever open, dan kan ik er met hen over praten.
Zij vinden mijn muziek maar niks, ik de hunne niet.
Nou dat kan, de generatiekloof, aha, daar is ie dus
Houd altijd voor ogen dat je ouders het allerbeste met je voor hebben, je willen behoeden voor slechte invloeden.
En dat het niet is om je een leuke avond te misgunnen.
Kijk eens in het RD onder de kleine advertenties, misschien dat daar wel eens iets bijstaat voor je.
Of trommel een groep andere op en organiseer iets leuks en verantwoords ! Succes hoor.