Aardig gedaan; het geeft ook goed de brede-weg-zaken van deze tijd weer.
... zegt Jan den Ouden, zendeling bij Operatie Mobilisatie.Jongere schreef:"Ik zou Bunyan niet cadeau geven"http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=18199
Ik vind vooral dat paadje van de smalle naar de brede weg aan het einde dogmatisch wat ingewikkeld.helma schreef:Toch klopt de plaat lang niet.
en als ze dan toch herzien doe het dan goed![]()
het lijkt alsof er nog een keuze gemaakt moet worden
maar we zijn van naure op de brede weg..
Ook lijkt het alsof er op de smalle weg geen verleidingen zijn
of dat dat mensen zijn die niet in de wereld staan.
Demas wordt dan vaak genoemd....of is het een paadje van de brede weg naar de smalle weg?Luther schreef:Ik vind vooral dat paadje van de smalle naar de brede weg aan het einde dogmatisch wat ingewikkeld.helma schreef:Toch klopt de plaat lang niet.
Dit slaat mijns inziens op de laatste zin van de Christenreis van Bunyan: en toen zag ik, dat er ook een weg van de hemelpoort naar de hel loopt. Dat gaat over mensen die zichzelf bedriegen, denken in de hemel uitkomen, maar daarmee bedrogen uitkomen.huisman schreef:Demas wordt dan vaak genoemd....of is het een paadje van de brede weg naar de smalle weg?Luther schreef:Ik vind vooral dat paadje van de smalle naar de brede weg aan het einde dogmatisch wat ingewikkeld.helma schreef:Toch klopt de plaat lang niet.
Uiteraard, maar die hebben dus nooit op de smalle weg gelopen.eilander schreef:Dit slaat mijns inziens op de laatste zin van de Christenreis van Bunyan: en toen zag ik, dat er ook een weg van de hemelpoort naar de hel loopt. Dat gaat over mensen die zichzelf bedriegen, denken in de hemel uitkomen, maar daarmee bedrogen uitkomen.huisman schreef:Demas wordt dan vaak genoemd....of is het een paadje van de brede weg naar de smalle weg?Luther schreef:Ik vind vooral dat paadje van de smalle naar de brede weg aan het einde dogmatisch wat ingewikkeld.helma schreef:Toch klopt de plaat lang niet.
Luther schreef:
Uiteraard, maar die hebben dus nooit op de smalle weg gelopen.
Daarom is zo'n plaat ook weer een vorm van misleiding. Ik ben het met Afgewezen eens: Ik hou niet van dit soort platen.
Ja, en wat wil je daarmee zeggen?albion schreef:Luther schreef:
Uiteraard, maar die hebben dus nooit op de smalle weg gelopen.
Daarom is zo'n plaat ook weer een vorm van misleiding. Ik ben het met Afgewezen eens: Ik hou niet van dit soort platen.
Heb je de Christenreis wel eens gelezen, Luther?