Schooluniformen
Schooluniformen
Het RD schrijft vandaag over schooluniformen en de ervaring die Ds.A.A.Egas daarmee heeft opgedaan. Zie: http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... d_1_500613.
Lijkt me goed idee, maar als ze het alleen op refo-scholen zouden invoeren... Wat vinden jullie ervan?
Lijkt me goed idee, maar als ze het alleen op refo-scholen zouden invoeren... Wat vinden jullie ervan?
Re: Schooluniformen
Lost in ieder geval de leggingdiscussie niet opGijs83 schreef:Het RD schrijft vandaag over schooluniformen en de ervaring die Ds.A.A.Egas daarmee heeft opgedaan. Zie: http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... d_1_500613.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Van de kinderen zou veel commentaar af komen, (
) Maar het zou wel beter zijn voor gelijkheid....

You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Ik zou voor geweest zijn, en nog !
Heel veel kinderen worden gepest om hun kleding(merk) ouders die weinig geld hebben en kleding kopen bij de "supermarkt", hun kinderen worden al jaren zebra's genoemd (samentrekking van zeeman en wibra)
Dus van mij mag het !
Uniform = eendracht
Heel veel kinderen worden gepest om hun kleding(merk) ouders die weinig geld hebben en kleding kopen bij de "supermarkt", hun kinderen worden al jaren zebra's genoemd (samentrekking van zeeman en wibra)
Dus van mij mag het !
Uniform = eendracht
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik doe vast meeMara schreef:Ik zou voor geweest zijn, en nog !
Dus van mij mag het !
Uniform = eendracht

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tuurlijk zijn er voldoende punten waar je van kunt zeggen.. goed idee! Denk oa aan soberheid en eenvoud. Vermindering pestgedrag
Maar ik vraag me echt af, of het haalbaar is...
Anderzijds.. er moet iemand zijn die de discussie begint...
Wat mij betreft voeren ze t in..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
haha...kind heeft natuurlijk niets te vertellen...Ria schreef:Van de kinderen zou veel commentaar af komen, () Maar het zou wel beter zijn voor gelijkheid....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Nee, moet dat dan?Joannah schreef:haha...kind heeft natuurlijk niets te vertellen...Ria schreef:Van de kinderen zou veel commentaar af komen, () Maar het zou wel beter zijn voor gelijkheid....
In landen waar het uniform is ingevoerd werkt uitstekend.
Maar, ook dat moet ik eerlijk zeggen, al eerder heb ik aangegeven dat de leerlingen dermate creatief omgaan met die uniforme kleding, dat ook daar weer tegen geageerd moet worden.
In GB bijv. heb ik uniformmeisjes gezien die op een uitdagende wijze met het uniform omgaan.
Dat heeft ook wel zijn nadelen, want als een leraar nu iemand 'betrapt' kun hij hem/haar nog achterhalen vanwege de kleding die ze dragen maar dragen ze een uniform, wordt het toch een stuk moeilijker om te weten of je de goede voor je hebt.jvdg schreef:Nee, moet dat dan?Joannah schreef:haha...kind heeft natuurlijk niets te vertellen...Ria schreef:Van de kinderen zou veel commentaar af komen, () Maar het zou wel beter zijn voor gelijkheid....
In landen waar het uniform is ingevoerd werkt uitstekend.
Maar, ook dat moet ik eerlijk zeggen, al eerder heb ik aangegeven dat de leerlingen dermate creatief omgaan met die uniforme kleding, dat ook daar weer tegen geageerd moet worden.
In GB bijv. heb ik uniformmeisjes gezien die op een uitdagende wijze met het uniform omgaan.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
'k Dacht eerst dat het foto van een tennisclub was.huisman schreef:Lost in ieder geval de leggingdiscussie niet opGijs83 schreef:Het RD schrijft vandaag over schooluniformen en de ervaring die Ds.A.A.Egas daarmee heeft opgedaan. Zie: http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... d_1_500613.
Lijkt me goed idee, maar als ze het alleen op refo-scholen zouden invoeren... Wat vinden jullie ervan?(Zie foto die bij dit artikel stond)
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...

Sorry hoor maar dit is toch ook geen gezicht

Zo is een schooluniform een vlag op een ******schuit

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nee, ik vind het een raar voorstel, want het suggereert een probleem op te lossen, dat niet bestaat.henriët schreef:Tuurlijk zijn er voldoende punten waar je van kunt zeggen.. goed idee! Denk oa aan soberheid en eenvoud. Vermindering pestgedrag
1. Dat kinderen om kleding worden uitgesloten is zóó jaren '80, begin '90. Ik heb veel met pestgevallen te maken, maar de afgelopen 10 jaar nooit (!) met kleding als pestitem.
2. Ik vind de doorsnee puber-kleding eerder te slonzig dan te chique.
3. Er zijn wel belangrijker dingen om energie en tijd in te steken in het refo-onderwijs, dacht ik zo.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
@1. Dat is absoluut niet waar. Wellicht bij jullie op t voortgezet.. maar op de basisscholen speelt het zeer zeker vaak zat nog een rol!Luther schreef:Nee, ik vind het een raar voorstel, want het suggereert een probleem op te lossen, dat niet bestaat.henriët schreef:Tuurlijk zijn er voldoende punten waar je van kunt zeggen.. goed idee! Denk oa aan soberheid en eenvoud. Vermindering pestgedrag
1. Dat kinderen om kleding worden uitgesloten is zóó jaren '80, begin '90. Ik heb veel met pestgevallen te maken, maar de afgelopen 10 jaar nooit (!) met kleding als pestitem.
2. Ik vind de doorsnee puber-kleding eerder te slonzig dan te chique.
3. Er zijn wel belangrijker dingen om energie en tijd in te steken in het refo-onderwijs, dacht ik zo.
@2 Ligt er enorm aan waar iets gehaald wordt..
@3 Waarom? Waarom zou je zoiets niet mogen invoeren, alle kledingdiscussies direct een einde aan.
Daarnaast zijn er in het genoemde artikel zeer zeker goede argumenten voor het wel invoeren van het schooluniform.
Wat mij betreft doet onze school mee!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....