Schooluniformen

Gijs83

Schooluniformen

Bericht door Gijs83 »

Het RD schrijft vandaag over schooluniformen en de ervaring die Ds.A.A.Egas daarmee heeft opgedaan. Zie: http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... d_1_500613.

Lijkt me goed idee, maar als ze het alleen op refo-scholen zouden invoeren... Wat vinden jullie ervan?
huisman

Re: Schooluniformen

Bericht door huisman »

Gijs83 schreef:Het RD schrijft vandaag over schooluniformen en de ervaring die Ds.A.A.Egas daarmee heeft opgedaan. Zie: http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... d_1_500613.

Lijkt me goed idee, maar als ze het alleen op refo-scholen zouden invoeren... Wat vinden jullie ervan?
Lost in ieder geval de leggingdiscussie niet op :) (Zie foto die bij dit artikel stond)
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ria

Bericht door Ria »

Van de kinderen zou veel commentaar af komen, ( ;) ) Maar het zou wel beter zijn voor gelijkheid....
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Mara

Bericht door Mara »

Ik zou voor geweest zijn, en nog !
Heel veel kinderen worden gepest om hun kleding(merk) ouders die weinig geld hebben en kleding kopen bij de "supermarkt", hun kinderen worden al jaren zebra's genoemd (samentrekking van zeeman en wibra)
Dus van mij mag het !
Uniform = eendracht
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Mara schreef:Ik zou voor geweest zijn, en nog !
Heel veel kinderen worden gepest om hun kleding(merk) ouders die weinig geld hebben en kleding kopen bij de "supermarkt", hun kinderen worden al jaren zebra's genoemd (samentrekking van zeeman en wibra)
Dus van mij mag het !
Uniform = eendracht
Ik doe vast mee ;) (elke dag) :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henriët

Bericht door henriët »

Tuurlijk zijn er voldoende punten waar je van kunt zeggen.. goed idee! Denk oa aan soberheid en eenvoud. Vermindering pestgedrag
Maar ik vraag me echt af, of het haalbaar is...
Anderzijds.. er moet iemand zijn die de discussie begint...
Wat mij betreft voeren ze t in..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Joannah

Bericht door Joannah »

Ria schreef:Van de kinderen zou veel commentaar af komen, ( ;) ) Maar het zou wel beter zijn voor gelijkheid....
haha...kind heeft natuurlijk niets te vertellen...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
jvdg

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:
Ria schreef:Van de kinderen zou veel commentaar af komen, ( ;) ) Maar het zou wel beter zijn voor gelijkheid....
Nee, moet dat dan?
In landen waar het uniform is ingevoerd werkt uitstekend.

Maar, ook dat moet ik eerlijk zeggen, al eerder heb ik aangegeven dat de leerlingen dermate creatief omgaan met die uniforme kleding, dat ook daar weer tegen geageerd moet worden.
In GB bijv. heb ik uniformmeisjes gezien die op een uitdagende wijze met het uniform omgaan.
albion

Bericht door albion »

jvdg schreef:
Joannah schreef:
Nee, moet dat dan?
In landen waar het uniform is ingevoerd werkt uitstekend.

Maar, ook dat moet ik eerlijk zeggen, al eerder heb ik aangegeven dat de leerlingen dermate creatief omgaan met die uniforme kleding, dat ook daar weer tegen geageerd moet worden.
In GB bijv. heb ik uniformmeisjes gezien die op een uitdagende wijze met het uniform omgaan.
Dat heeft ook wel zijn nadelen, want als een leraar nu iemand 'betrapt' kun hij hem/haar nog achterhalen vanwege de kleding die ze dragen maar dragen ze een uniform, wordt het toch een stuk moeilijker om te weten of je de goede voor je hebt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

huisman schreef:
Gijs83 schreef:Het RD schrijft vandaag over schooluniformen en de ervaring die Ds.A.A.Egas daarmee heeft opgedaan. Zie: http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... d_1_500613.

Lost in ieder geval de leggingdiscussie niet op :) (Zie foto die bij dit artikel stond)
Afbeelding
'k Dacht eerst dat het foto van een tennisclub was.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Afbeelding[/quote]
Sorry hoor maar dit is toch ook geen gezicht :nonnon
Zo is een schooluniform een vlag op een ******schuit :fi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

henriët schreef:Tuurlijk zijn er voldoende punten waar je van kunt zeggen.. goed idee! Denk oa aan soberheid en eenvoud. Vermindering pestgedrag
Nee, ik vind het een raar voorstel, want het suggereert een probleem op te lossen, dat niet bestaat.
1. Dat kinderen om kleding worden uitgesloten is zóó jaren '80, begin '90. Ik heb veel met pestgevallen te maken, maar de afgelopen 10 jaar nooit (!) met kleding als pestitem.
2. Ik vind de doorsnee puber-kleding eerder te slonzig dan te chique.
3. Er zijn wel belangrijker dingen om energie en tijd in te steken in het refo-onderwijs, dacht ik zo.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
sela

Bericht door sela »

ieks.
henriët

Bericht door henriët »

Luther schreef:
henriët schreef:Tuurlijk zijn er voldoende punten waar je van kunt zeggen.. goed idee! Denk oa aan soberheid en eenvoud. Vermindering pestgedrag
Nee, ik vind het een raar voorstel, want het suggereert een probleem op te lossen, dat niet bestaat.
1. Dat kinderen om kleding worden uitgesloten is zóó jaren '80, begin '90. Ik heb veel met pestgevallen te maken, maar de afgelopen 10 jaar nooit (!) met kleding als pestitem.
2. Ik vind de doorsnee puber-kleding eerder te slonzig dan te chique.
3. Er zijn wel belangrijker dingen om energie en tijd in te steken in het refo-onderwijs, dacht ik zo.
@1. Dat is absoluut niet waar. Wellicht bij jullie op t voortgezet.. maar op de basisscholen speelt het zeer zeker vaak zat nog een rol!
@2 Ligt er enorm aan waar iets gehaald wordt..
@3 Waarom? Waarom zou je zoiets niet mogen invoeren, alle kledingdiscussies direct een einde aan.

Daarnaast zijn er in het genoemde artikel zeer zeker goede argumenten voor het wel invoeren van het schooluniform.
Wat mij betreft doet onze school mee!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding

;)
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie