Alleen Kliksafe voor kerkleden GGiN

Solipsis

Alleen Kliksafe voor kerkleden GGiN

Bericht door Solipsis »

BARNEVELD - Als kerkleden van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland een ander internetfilter hebben dan Kliksafe, riskeren ze tuchtmaatregelen.

Met die lijn van het deputaatschap Moderne Media heeft de synode van het bevindelijk-gereformeerde kerkgenootschap ingestemd. Het deputaatschap pleit verder voor een diepere doordenking van de ontwikkelingen op het gebied van moderne media, bij voorkeur via een ambtsdragersconferentie. Dat meldt De Wachter Sions, het orgaan van het kerkverband.

Volgens rapporteur diaken A.N. Verheul is er slechts één aanbieder die het meest beveiligd internet aanbiedt: Kliksafe, onderdeel van de Stichting Verantwoord Mediagebruik en tot 2003 in bezit van Erdee Holding, het bedrijf dat onder meer het Reformatorisch Dagblad uitgeeft. Volgens Verheul voldoet Kliksafe inmiddels ook prima voor zakelijke doeleinden.

Gezinsvorming
Het deputaatschap wil de kerkenraden van de plaatselijke gemeenten ,,ondersteunen in het aantoonbaar maken dat een ruimer filter dan Kliksafe niet meer noodzakelijk is''. Mochten gemeenteleden ,,ondanks liefdevolle vermaningen blijven volharden'' in het gebruik van minder sterk gefilterd internet, dan moeten kerkenraden ,,vervolgstappen in de kerkelijke behandeling'' in overweging nemen.

Het gebruik van ongefilterd internet werd reeds in 2007 door het behoudende kerkgenootschap censurabel verklaard.

Verder besloot de synode dat het deputaatschap Huwelijksvraagstukken een 'Handreiking gezinsvorming' zal doen verschijnen. Ook binnen de eigen gemeenten worstelen echtparen met de vraag naar gezinsvorming, is de waarneming van het deputaatschap.
Heel opmerkelijk.
Orchidee

Re: Alleen Kliksafe voor kerkleden GGiN

Bericht door Orchidee »

Dat onder censuur zetten van leden, van de GG in NED, die geen kliksafe gebruiken,vind ik zeer twijfelachtig.
Wij hebben kennissen, die hebben nu ongeveer 4 jaar internet, en gewoon open internet van Tiscali...ze keken ons vreemd aan toen wij zeiden wel een filter te hebben, want dat vinden ze onzin :bobo
Het is een gezin met 4 opgroeiende pubers en echt lid van de GG in NED
Hoe controleren ze dat dan, zij hebben nog nooit controle gehad.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jongere

Bericht door Jongere »

Er krijgen heel veel gemeenteleden een probleem denk ik, als deze regel in de praktijk wordt doorgevoerd.
Moet de tucht hier nu voor gebruikt worden?
sela

Bericht door sela »

wie verdient er aan kliksafe?
Ander

Bericht door Ander »

Televisie werd toch ook buiten de deur gehouden? Waarom open internet niet? Dan kan ook, want inderdaad: kliksafe voldoet prima. 't Is natuurlijk wel een beetje jammer dat ze er nú mee komen, dit had al veel eerder gemoeten. We moeten tegenwoordig de kinderen confronteren met van alles en nog wat maar is dat wat? Via kliksafe lekker hyven enzo. Wellicht breekt de tijd van het vreemdelingschap aan. 't Kan niet anders.
Ander

Bericht door Ander »

sela schreef:wie verdient er aan kliksafe?
Sela
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Jongere schreef:Er krijgen heel veel gemeenteleden een probleem denk ik, als deze regel in de praktijk wordt doorgevoerd.
Moet de tucht hier nu voor gebruikt worden?
Dan kunnen ze hier in de plaatselijke gemeente minimaal de helft onder censuur zetten :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

heeft het echt nog heel veel zin..?
mijn zoon liet me net iets zien op zijn laptop; er zit een solconfilter op
Hij heeft iets gedownload en met een klik op 1 knop omzeilt hij binnen een seconde het filter :bobo
Joannah

Bericht door Joannah »

Ja vergis je niet in de kinderen van tegenwoordig, Helma, die zijn slimmer dan je denkt.
Een extra stimulans is natuurlijk iets dat niet mag, juist te doen.
Allemaal averechts werkende authoriteit.
Alleen veel praten en een liefdevolle uitleg en voorbereiding op de toekomst werkt.
Laatst gewijzigd door Joannah op 22 jul 2010, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Solipsis schreef:
BARNEVELD - Ook binnen de eigen gemeenten worstelen echtparen met de vraag naar gezinsvorming, is de waarneming van het deputaatschap.

Heel opmerkelijk.

Doel je hierop ?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Ach, zolang de buren een onbeveiligd netwerk hebben met open internet, zal de jeugd er geen bezwaar tegen hebben als de ouders overstappen op de klikzeef :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Joannah

Bericht door Joannah »

Hendrikus schreef:Ach, zolang de buren een onbeveiligd netwerk hebben met open internet, zal de jeugd er geen bezwaar tegen hebben als de ouders overstappen op de klikzeef :hum
Dat is wel data-diefstal !
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:heeft het echt nog heel veel zin..?
mijn zoon liet me net iets zien op zijn laptop; er zit een solconfilter op
Hij heeft iets gedownload en met een klik op 1 knop omzeilt hij binnen een seconde het filter :bobo

Dat lukt hem bij kliksafe volgens mij niet...maar ik ben een digibeet. En idd zo'n besluit is al achterhaald met internet op mobieltjes en alle nieuwe ontwikkelingen. Wij hebben en houden kliksafe maar niet met het idee dat wij veilig zitten achter het filter, wel dat je er een hoop ongewenste troep mee buiten de deur houdt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Gewoon geen Internet abonnement nemen. Dan hoef je helemaal geen filter.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

sela schreef:wie verdient er aan kliksafe?
Goede vraag. :humhihi
Wilhelm schreef:Doel je hierop ?
Waarom denk je dat?
Plaats reactie