zaterdagavond besteding

Egbert

zaterdagavond besteding

Bericht door Egbert »

Naar aanleiding van het topic over Andries Knevel wil ik hier een topic openen overde zaterdagavond besteding van de OSW'ers.

Mijn vraag hierbij is: wie doet wat en waar op de avond voor de zondag. En waren/zijn de Joden wel net zo slim om de sabbath al op de vrijdagavond te laten beginnen. Kunnen ook wij dat niet beter doen, al op zaterdagavond de zondag laten beginnen. Mijn ervaring is wel zo positief met een verantwoord doorgebrachte zaterdagavond. De zondag wordt er rijker door.

Geef je mening en besteding.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Kislev

Bericht door Kislev »

Mij spreekt een sabbath van zaterdagavond tot zondagavond wel aan. Maar ja, krijg je weer discussie over de besteding van de zondagavond.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Laat gewoon een ding duidelijk zijn. Zaterdag is zaterdag, en zondag is zondag.
Er staat in de bijbel dat God ruste op de 7e dag. Er staat niet dat God ook op de avond van de 6e dag ruste.
Egbert

Bericht door Egbert »

In dit geval zonder bijbehorende verklaring moet jij [tukkertje] dus de sabbath nog houden en heb ik geen vragen over jouw zaterdagavond besteding, dat scheelt.

Maar in het geval dat jij hiermee bedoelt te zeggen dat jouw [weer dus tukkertje] zaterdagavond besteding geheel los staat van de volgende rust/zondag en je dus kunt doen wat je wilt is misschien de uitspraak "dat je naar de zondag toe moet leven" geheel vreemd. Mijn ervaring is zoals ik al heb gezegd, dat een goede en rustige zaterdagavond z'n weerslag heeft op de zondag.
Om gelijk maar even mijn favoriete zaterdagavond besteding te geven [wil niet zeggen dat het ook altijd gebeurt hoor]. Ik luister graag naar 'laat ons de rustdag wijden' een programma van de EO op radio 747 AM. Korte vaak heel pastorale meditaties gelardeert met koorzang en als ik toch bezig ben beluister ik ook maar de andere programma's die er voor en na komen.

p.s. bedenk bij het luisteren wel dat het een uitzending is van de EO dus kan het redelijk pluraal zijn.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Mij spreekt een sabbath van zaterdagavond tot zondagavond wel aan. Maar ja, krijg je weer discussie over de besteding van de zondagavond.
Laten we dan wijs zijn en de discussie vermijden de zondagavond tot 24:00 er bij nemen, die paar uurtjes kunnen er nog wel bij.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat ik er mee zeggen wou is dat je op de zaterdagavond best leuke dingen mag doen, die je zondags wellicht niet zou doen. Wil natuurlijk niet zeggen dat je dan maar even de bloemetjes buiten moet gaan zetten.

tukker
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

tja ik ga zaterdagavond af en toe uit.. of gewoon lekker film kijken, kopspijkers kijken.. Tja en aangezien zondag voor mij niet de rustdag is zoals jullie hem hier bedoelen, heb ik misschien niets te zeggen. Maar ik zou zeggen, betrek niet meteen de zaterdag avond bij de sabbat, laat gewoon iedereen lekker zn eigen zaterdag avond in vullen zoals hij/zij vind dat het goed is...
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat ik er mee zeggen wou is dat je op de zaterdagavond best leuke dingen mag doen, die je zondags wellicht niet zou doen. Wil natuurlijk niet zeggen dat je dan maar even de bloemetjes buiten moet gaan zetten.

tukker
ow

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ben het eens met Egbert. Kanttekening die ik zou willen maken is dat onze tijdsbesteding/levensindeling niet afhankelijk moet zijn van een regeltje (maar zo zal Egbert het ook niet bedoelen). Heel ons leven/heel de week zou in dienst moeten staan van het groeien in Geloof, Hoop en Liefde!!

Bovenstaande niet om de discussie lam te leggen, maar als extra dimensie! Om bij de inhoud van deze topic te blijven: Begin maar op zaterdagavond! Als we dadelijk kerktelefoon via internet hebben kan de plaatselijke gemeente nog een voorbereidende bijbelstudie/lezing uitzenden!

Als reactie op mensen die zich de vrije zaterdagavond ontstolen voelen worden: we moeten oppassen dat we de mens niet als maat nemen in deze discussies. Dingen die wij leuk vinden hoeven nog niet goed voor ons te zijn en hoeven helemaal niet tot Gods eer te zijn..... (zo zitten wij mensen nou eenmaal in elkaar)

Mvg,
JW.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
lo-ruchama

Bericht door lo-ruchama »

familie/vrienden/kennissen/huiswerk/lezen/slapen
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Soms thuis, soms bij vriend(inn)en, soms een concert of zoiets. Aanstaande zaterdag waarschijnlijk JBGG-avond in Terwolde. Gaat over muziek, en dat boeit me. Benieuwd wat daarover gezegd gaat worden.

Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
england

Bericht door england »

:pu
Plaats reactie