Manifest: federatie van Reformatorische Gemeenten in Nederla

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Het met enige afstand lezen van dit topic kan slechts één conclusie opleveren: de verwarring is groot. Dat komt niet in de laatste plaats door Orckie zelf. Een aantal maanden geleden ging hij nog voor een SOW (O)GG(IN). Hij postte op 1 maart van dit jaar:
De GG, GGiN en OGG hebben een stevige en deugdelijke theologische, en vooral Schriftuurlijke, basis om samen te gaan. Liever vandaag dan morgen!
Zo’n anderhalve maand later raakte hij onder in indruk van het boek “Alles uit Hemâ€
jacob

Bericht door jacob »

als je niet wilt dat er persoonlijk op je wordt gereageerd moet je niet zo arrogant reageren. Dat doen nou eenmaal je postings oproepen.

Verder als je niks zinnigs over het manifest kan zeggen moet je er ook gewoon niet inposten.
limosa

Bericht door limosa »

Overigens heb ik voor de 13de mei een stukje geschreven als inleiding maar die Bisschop zit me ff een partij gras voor m'n voeten weg te maaien zeg . . . . ;-)

Alleen aan het eind van z'n op één na laatste alinea zit hij wat te somberen. Ik heb op dat punt nog een sprankje hoop dat ook dan de afgescheidenen met elkaar in gesprek kunnen raken.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Pim,

Ik probeer een zakelijk discussie te voeren die nu in het persoonlijke dreigt te worden getrokken. Wat ik alleen maar heb bedoeld te zeggen is dat de initiatiefnemer van dit draadje niet zulke vastomlijnde ideeën heeft. Dat is voor het opmaken van een manifest toch wel een voorwaarde, zou ik denken!

Omdat ik die wisseling van ideeën over de samenstelling van de groep al eerder signaleerde, is mijn somberheid over het slagen van dit initiatief niet van vandaag of gisteren.

In feite ben ik met Limosa eens dat de start niet bij een manifest moet liggen, maar bij verkennende gesprekken.

[Aangepast op 10/5/04 door Adrianus]
De directe link met 'Alles uit Hem' zie ik niet helemaal. Dat Orckie dat ter sprake bracht wil volgens mij niet zeggen dat hij het boek recentelijk las en dat toen zijn ideeen zijn veranderd, maar dat kan ik mis hebben.

M.i. zou een concept-manifest als praatplaatje kunnen dienen.

Verder was ik wel verheugd in de instemming van Orckie met dr Bisschop. Mijn instemming heeft het ook, alleen vind ik het artikel van dr Bisschop te weinig concreet. Daarom zou een nadere uitwerking in een manifest (o.i.d.) alsnog goed zijn.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik zie dat bij Adrianus 'voortschrijdend inzicht' hetzelfde is als 'geen vastomlijnde ideeën hebben'.

Er wordt me een hoop duidelijk.........
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Het met enige afstand lezen van dit topic kan slechts één conclusie opleveren: de verwarring is groot. Dat komt niet in de laatste plaats door Orckie zelf. Een aantal maanden geleden ging hij nog voor een SOW (O)GG(IN). Hij postte op 1 maart van dit jaar:
De GG, GGiN en OGG hebben een stevige en deugdelijke theologische, en vooral Schriftuurlijke, basis om samen te gaan. Liever vandaag dan morgen!
Zo’n anderhalve maand later raakte hij onder in indruk van het boek “Alles uit Hemâ€
Orckie

Bericht door Orckie »

Limosa,

was je voorzet nu over het Manifest, of over de Gereformeerde Vereniging, of is dat min of meer hetzelfde?

Krijgen we er iets van te zien, of ga je het eerst op de 13e in discussie brengen?
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Limosa,

was je voorzet nu over het Manifest, of over de Gereformeerde Vereniging, of is dat min of meer hetzelfde?

Krijgen we er iets van te zien, of ga je het eerst op de 13e in discussie brengen?
Mijn voorzet is voor de Gereformeerde Vereniging. Die kan best te zijner tijd een manifest gaan produceren. De voorzet wil ik de 13de bespreken. Ben je er ook dan?
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Orckie
Limosa,

was je voorzet nu over het Manifest, of over de Gereformeerde Vereniging, of is dat min of meer hetzelfde?

Krijgen we er iets van te zien, of ga je het eerst op de 13e in discussie brengen?
Mijn voorzet is voor de Gereformeerde Vereniging. Die kan best te zijner tijd een manifest gaan produceren. De voorzet wil ik de 13de bespreken. Ben je er ook dan?
mij niet gezien...
(ik ben nogal mensenschuw, weet je...
daarom zit ik zo vaak op OSW, lekker anoniem...)
Orckie

Bericht door Orckie »

Ben ik eigenlijk nog wel de geschikte persoon om de eerste hand te leggen aan het Manifest?
Wellicht zit ik te veel op een bepaalde lijn die maar met één bepaalde stroming geassocieerd wordt? (zie de discussie onder <foute argumenten>]

Limosa, we wachten je verslag van vanavond met spanning af!

[Aangepast op 13/5/04 door Orckie]

[Aangepast op 13/5/04 door Orckie]
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Ben ik eigenlijk nog wel de geschikte persoon om de eerste hand te leggen aan het Manifest?
Wellicht zit ik te veel op een bepaalde lijn die maar met één bepaalde stroming geassocieerd wordt? (zie de discussie onder <foute argumenten>]

Limosa, we wachten je verslag van vanavond met spanning af!

[Aangepast op 13/5/04 door Orckie]

[Aangepast op 13/5/04 door Orckie]
Ik wed dat jouw U2U-box stikvol zit met berichten van Adrianus........

Je hebt een verkeerde raadgever Orckieporckie!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Orckie
Ben ik eigenlijk nog wel de geschikte persoon om de eerste hand te leggen aan het Manifest?
Wellicht zit ik te veel op een bepaalde lijn die maar met één bepaalde stroming geassocieerd wordt? (zie de discussie onder <foute argumenten>]

Limosa, we wachten je verslag van vanavond met spanning af!

[Aangepast op 13/5/04 door Orckie]

[Aangepast op 13/5/04 door Orckie]
Ik wed dat jouw U2U-box stikvol zit met berichten van Adrianus........

Je hebt een verkeerde raadgever Orckieporckie!
welnee, volgens mij zitten er vooral bercithen van jou in...
Maar ja, ik ben iemand die zich graag ergens tegen afzet, hé, dus dan werkt dat averechts...

:D
Plaats reactie