scherpe analyse

Vreugde

scherpe analyse

Bericht door Vreugde »

Goed stuk!

Ds. H. J. Hegger

1. Het eeuwige doodvonnis over de leugen

Deze morgen, 3 april, lezen we het verhaal van Ananias en Saffira in Hand. 5:1-11. We kwamen onder de indruk van het doodvonnis dat over hun leugen werd uitgesproken en meteen werd voltrokken. Al eerder was mij opgevallen dat straks zelfs een eeuwig doodvonnis over de leugenaars wordt uitgesproken en eveneens meteen wordt voltrokken. Dat gebeurt door Christus, de Goede Herder. “Buiten zijn (…) en een ieder die de leugen liefheeft en doetâ€
jacob

Bericht door jacob »

van ds de wit of van ds hegger?
refo

Bericht door refo »

Zolang deze man (zie recensie Ds Visscher er blijk van geeft niet goed door te hebben wat de prediking waar hij op scheldt (zie L.M.P Scholten) nu precies inhoudt is elk inhoudelijk verweer tegen wat hij schrijft zinloos.
Da's makkelijk discussieren. Eénmaal een fout gemaakt, onmogelijk iets zinnigs te publiceren! Alles is dan wartaal. Typische Gergem-redenering, dat wel. Dominee veroordeeld? Alle zijn boeken weg!

Overigens peilt ds Hegger wel degelijk de problemen goed, maar ds Visscher niet.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Zolang deze man (zie recensie Ds Visscher er blijk van geeft niet goed door te hebben wat de prediking waar hij op scheldt (zie L.M.P Scholten) nu precies inhoudt is elk inhoudelijk verweer tegen wat hij schrijft zinloos.

Mensen, mensen wat een wartaal.
Hij heeft het nu over een recensie van een boek. Die recensie heeft hij gelezen en het boek heeft hij (i.t.t. jou) gelezen..... Dus m.i. weet hij wel waar hij op scheldt?!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Jong geleerd, oud gedaan. Dat geldt niet voor ds. H.J. Hegger die alweer op een verkeerde toon aanslaat.

Ik vind hem veeeeeeeeeeeeels te ver gaan. "Ja maar ds. De Wit ging ook te ver". Zal best waar zijn, maar het is geen argument, hooguit een kinderachtig argument.

Waarom dan nu?
[quote]Deze morgen, 3 april, lezen we het verhaal van Ananias en Saffira in Hand. 5:1-11. We kwamen onder de indruk van het doodvonnis dat over hun leugen werd uitgesproken en meteen werd voltrokken. Al eerder was mij opgevallen dat straks zelfs een eeuwig doodvonnis over de leugenaars wordt uitgesproken en eveneens meteen wordt voltrokken. Dat gebeurt door Christus, de Goede Herder. “Buiten zijn (…) en een ieder die de leugen liefheeft en doetâ€
refo

Bericht door refo »

Beetje selectief geciteerd. Dit staat er toch ook:

[quote]
Ik hoop – en verwacht dat ook – dat ds. De Wit zijn onjuiste weergave zal rectificeren. We gaan immers allemaal wel eens over de schreef bij ons spreken en schrijven. Iemand die beweert dat hij altijd de waarheid heeft gezegd of geschreven, liegt in elk geval op dat moment. Maar wel wacht ons het doodvonnis van Openb. 22:15, wanneer wij tot het inzicht zijn gekomen dat we onwaarheid over iemand hebben gezegd of geschreven, en dat desondanks niet hebben willen herroepen. Dan zal de Here tegen zo iemand zeggen: “Ik heb u nooit gekend. Gaat weg van Mij, gij werkers van de wetteloosheidâ€
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Nou ja goed...je begrijpt wat ik bedoel. Ze zijn allebei over de schreef gegaan.

Geldt voor de 'aanvallers van ds. De Wit' niet het volgende:

"Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte" (1 Petr. 2:19)

Geldt voor bezwaarden in de NHK alsmede in de GG. Of niet? En natuurlijk moeten we niet zwijgen maar spreken als het Woord van God verdraait wordt, zeker op zulke punten. Maar laten we niet op de persoon spelen! Dan geldt 1 Petrus!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Nou ja goed...je begrijpt wat ik bedoel. Ze zijn allebei over de schreef gegaan.

Geldt voor de 'aanvallers van ds. De Wit' niet het volgende:

"Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte" (1 Petr. 2:19)

Geldt voor bezwaarden in de NHK alsmede in de GG. Of niet? En natuurlijk moeten we niet zwijgen maar spreken als het Woord van God verdraait wordt, zeker op zulke punten. Maar laten we niet op de persoon spelen! Dan geldt 1 Petrus!
Een waar woord!

Alhoewel ik de mensen die het bezwaarschrift indienen ook niet persoonlijk in diskrediet zou willen brengen. Dit zijn, wat ik van ze (dus niet over ze) heb gelezen, oprecht bezorgde mensen.
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Deze man is al behoorlijk op leeftijd gekomen en, zoals veel mensen van hoge leeftijd, waarschijnlijk niet goed in staat om zijn eerste impulsen te remmen. Mensen, laten we hem tegen zichzelf in bescherming nemen, en de tirades niet al te serieus nemen.
Verder alleen maar waardering voor ds. Hegger in zijn jongere jaren toen hij tekeer ging tegen de RK.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Orckie
Deze man is al behoorlijk op leeftijd gekomen en, zoals veel mensen van hoge leeftijd, waarschijnlijk niet goed in staat om zijn eerste impulsen te remmen. Mensen, laten we hem tegen zichzelf in bescherming nemen, en de tirades niet al te serieus nemen.
Verder alleen maar waardering voor ds. Hegger in zijn jongere jaren toen hij tekeer ging tegen de RK.
oei Orc, geldt dit ook voor senior members?
wel als ze boven de 80 zijn (of meer dan 700 postings hebben...)

:D
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Zo spreken ze in Washington ook over Al Qaida......
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie