Plaat van de brede en de smalle weg
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Een hele tijd terug heeft er in [ik dacht terdege] een artikel over het ontstaan van deze plaat gestaan. Er zat een Duitse Mevrouw achter uit de tijd van de piëtisten, maar helemaal zuiver op de graat was deze niet geloof ik. Maar om nou geen roddels te schrijven zal ik het stukje eens opzoeken [kan even duren want ik heb niet zoveel tijd thuis].
[Aangepast op 17/4/04 door Egbert]
[Aangepast op 17/4/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
-
- Contacteer:
Weet iemand welke teksten erbij staan?Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik ben teugen omdat er tussendoor (na de smalle poort) nog weggetjes tussen de brede en smalle weg staan. Dus je kan van de smalle weg naar de brede (afval der heiligen) en van de brede naar de smalle zonder door de Poort te gaan?!
[Aangepast op 17/4/04 door Pim]
Misschien werpt Ezechiel 33 hier enig licht op?Ik ben teugen omdat er tussendoor (na de smalle poort) nog weggetjes tussen de brede en smalle weg staan. Dus je kan van de smalle weg naar de brede (afval der heiligen) en van de brede naar de smalle zonder door de Poort te gaan?!
17 Nog zeggen de kinderen uws volks: De weg des HEEREN is niet recht; daar toch hun eigen weg niet recht is.
18 Als de rechtvaardige afkeert van zijn gerechtigheid, en doet onrecht, zo zal hij daarin sterven.
19 En als de goddeloze zich bekeert van zijn goddeloosheid, en doet recht en gerechtigheid, zo zal hij daarin leven.
20 Nog zegt gij: De weg des HEEREN is niet recht; Ik zal ulieden richten, een ieder naar zijn wegen, o huis Israëls!
Je kunt hem bestellen op:Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Welke site, Dathenum?
btw, bij ons thuis hangt er inderdaad een (zonder oog).
http://www.betanien.de/shop/index.htm?d_176004_Der_breite_und_der_schmale_Weg423.htm