Vliegramp

refo

Vliegramp

Bericht door refo »

Er is in Libië een vliegtuig neergestort. Er zijn meer dan 100 mensen omgekomen. Meer dan de helft van de inzittenden kwam uit Nederland.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
ber10e
Contacteer:

Re: Vliegramp

Bericht door ber10e »

refo schreef:Er is in Libië een vliegtuig neergestort. Er zijn meer dan 100 mensen omgekomen. Meer dan de helft van de inzittenden kwam uit Nederland.
echt vreselijk!!! 61 nederlanders overleden... tzet je echt stil, kmoest zo denken aan psalm 89:19 :

Gedenk, o Heer', hoe zwak ik ben, hoe kort van duur.
Het leven is een damp, de dood wenkt ieder uur;
Zou 't mensdom dan vergeefs op aarde zijn geschapen?
Wie leeft er, die den slaap des doods niet eens zal slapen?
Wie redt zijn ziel van 't graf? Ai, help ons, als tevoren,
Gelijk Gij bij Uw trouw aan David hebt gezworen.
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen. (Matth. 24:44)

Degenen die geen haast maken met hun bekering, zien niet met welk een snelheid hun ondergang hun tegemoet komt. Maar ook al vluchten zij niet voor de toekomende toorn, de bloedwreker jaagt hen wel achterna! Zij zijn als een man die slaapt in een lek schip. Elk moment loopt er water in en binnen korte tijd zal het vol zijn en zal het wegzinken naar de bodem van de zee. Deze man zal met het schip wegzinken als hij niet wakker wordt en het lek dicht. De schuld van deze mensen groeit met het uur. De beker van Gods toorn vult zich; ja, hij vult zich des te sneller omdat zij zich zo gerust voelen. Zij zien niet hoe dicht hun ondergang nabij is. Zij zijn evenals de inwoners van de oude wereld. Die waren 'etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot de dag toe, in welke Noach in de ark ging.' Wanneer u slapend en sluimerend naar de eeuwigheid gaat, zullen uw geestelijke lusteloosheid en dodelijke slaap u verhinderen om het geluid te horen van de voetstappen van de naderende slag. U ligt open voor de verschrikkelijkste verrassing om de slaap des doods te slapen, waaruit u nooit zult ontwaken tot u in de hel bent. O, hoe droevig is het voor mensen om hopeloos verloren te zijn, voordat ze beginnen te vrezen! Het is als een huis dat instort voordat de bewoners uit hun bed gekomen zijn. 'Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.' (Boston)
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Ik hoorde 70 doden uit Nederland inmiddels echt erg. :cry Vooral die 9-jarige jongen uit Tilburg die als enige de crash heeft overleefd en die als enige van zijn gezin is overgebleven. Die 2 zussen uit H.I.Ambacht die omgekomen zijn, ze waren de enige 2 dochters van hun ouders....
Joannah

Bericht door Joannah »

PvS schreef:Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen. (Matth. 24:44)

Degenen die geen haast maken met hun bekering, zien niet met welk een snelheid hun ondergang hun tegemoet komt. Maar ook al vluchten zij niet voor de toekomende toorn, de bloedwreker jaagt hen wel achterna! Zij zijn als een man die slaapt in een lek schip. Elk moment loopt er water in en binnen korte tijd zal het vol zijn en zal het wegzinken naar de bodem van de zee. Deze man zal met het schip wegzinken als hij niet wakker wordt en het lek dicht. De schuld van deze mensen groeit met het uur. De beker van Gods toorn vult zich; ja, hij vult zich des te sneller omdat zij zich zo gerust voelen. Zij zien niet hoe dicht hun ondergang nabij is. Zij zijn evenals de inwoners van de oude wereld. Die waren 'etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot de dag toe, in welke Noach in de ark ging.' Wanneer u slapend en sluimerend naar de eeuwigheid gaat, zullen uw geestelijke lusteloosheid en dodelijke slaap u verhinderen om het geluid te horen van de voetstappen van de naderende slag. U ligt open voor de verschrikkelijkste verrassing om de slaap des doods te slapen, waaruit u nooit zult ontwaken tot u in de hel bent. O, hoe droevig is het voor mensen om hopeloos verloren te zijn, voordat ze beginnen te vrezen! Het is als een huis dat instort voordat de bewoners uit hun bed gekomen zijn. 'Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.' (Boston)
Met alle respect, maar haast maken met je bekering, hoe doe je dat als je jezelf niet kunt bekeren, en alleen bekeerd kunt worden ?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Joannah schreef:
PvS schreef:Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen. (Matth. 24:44)

Met alle respect, maar haast maken met je bekering, hoe doe je dat als je jezelf niet kunt bekeren, en alleen bekeerd kunt worden ?
Wij worden iedere zondag opgeroepen tot geloof en bekering!
Dus als ik verloren ga, is dat voor eeuwig mijn eigen schuld...want dan heb ik niet gewild...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Terri

Bericht door Terri »

Joannah schreef:

Het staat toch heel vaak als oproep in de Bijbel?
En daarom toch waar en tja..... mogelijk?..........
helma

Bericht door helma »

Ruben weet nog niet dat zijn ouders niet meer leven...
wat is het toch intriest ....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Joannah schreef:Met alle respect, maar haast maken met je bekering, hoe doe je dat als je jezelf niet kunt bekeren, en alleen bekeerd kunt worden ?
Met die houding geef je de Heere er de schuld van dat je niet bekeerd bent. Ja, ik kan het zelf toch niet? Het moet je toch gegeven worden?

Hab 't al vaker verteld: jaren geleden stond er een artikel in Elsevier over de drankketen op de Veluwe. Schokkend wat de journalist daar optekende uit de mond van reformatorische jongeren. De fatalistische houding waarmee men zich bezatte in die keet: tja, je kunt er toch niks aan doen als je verloren gaat, dus dan genieten we maar van het leven. 't Is een loterij: als je geluk hebt, ben je uitverkoren en dan kom je er wel. Maar ja, als je niet uitverkoren bent: dan kun je je best doen zoveel als je wilt, maar dan word je toch niet zalig.

Wat van ons gevraagd wordt, is geloof. Onze Zaligmaker heeft gezegd: "Het is volbracht". En "Ik ga heen om u plaats te bereiden". Daar is Hij nu mee bezig. Geloven we dat?
~~Soli Deo Gloria~~
gertje

Bericht door gertje »

Hendrikus schreef:
Joannah schreef:Met alle respect, maar haast maken met je bekering, hoe doe je dat als je jezelf niet kunt bekeren, en alleen bekeerd kunt worden ?
Met die houding geef je de Heere er de schuld van dat je niet bekeerd bent. Ja, ik kan het zelf toch niet? Het moet je toch gegeven worden?

Hab 't al vaker verteld: jaren geleden stond er een artikel in Elsevier over de drankketen op de Veluwe. Schokkend wat de journalist daar optekende uit de mond van reformatorische jongeren. De fatalistische houding waarmee men zich bezatte in die keet: tja, je kunt er toch niks aan doen als je verloren gaat, dus dan genieten we maar van het leven. 't Is een loterij: als je geluk hebt, ben je uitverkoren en dan kom je er wel. Maar ja, als je niet uitverkoren bent: dan kun je je best doen zoveel als je wilt, maar dan word je toch niet zalig.

Wat van ons gevraagd wordt, is geloof. Onze Zaligmaker heeft gezegd: "Het is volbracht". En "Ik ga heen om u plaats te bereiden". Daar is Hij nu mee bezig. Geloven we dat?
amen wordt niet altijd gewaardeerd, maar zeg nu wel amen.......
Joannah

Bericht door Joannah »

helma schreef:Ruben weet nog niet dat zijn ouders niet meer leven...
Inderdaad, dit was hun laatste week, ze hielden een blog bij.

http://onsgaanopvakansie.blogspot.com/
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
JALP

Bericht door JALP »

Joannah schreef:

Ik word een beetje boos van al die aandacht die er nu ineens is voor profielen, blogs etc.

Ik kan me heel goed de reacties van de nabestaanden voorstellen die vragen om met rust gelaten te worden. Het is toch hondsbrutaal om gewoon op hyves te gaan zitten kijken en de foto's van de profielen te gebruiken in de media of zelfs gewoon even het telefoonnummer van het ziekenhuis opzoeken en vragen te gaan stellen aan Ruben...
Joannah

Bericht door Joannah »

JALP schreef:
Joannah schreef:

Ik word een beetje boos van al die aandacht die er nu ineens is voor profielen, blogs etc.

Ik kan me heel goed de reacties van de nabestaanden voorstellen die vragen om met rust gelaten te worden. Het is toch hondsbrutaal om gewoon op hyves te gaan zitten kijken en de foto's van de profielen te gebruiken in de media of zelfs gewoon even het telefoonnummer van het ziekenhuis opzoeken en vragen te gaan stellen aan Ruben...
beetje bot is het wel ja...maar goed, mensen hebben een blog omdat ze wereld zo nodig willen laten weten wat ze doen, dus dan loop je de kans dat dit gebeurt.
Met behulp van de namen op de pax-lijsten kun je er op facebook zo het gezicht bij krijgen. dat zijn nu de tijden waarin we leven.
helma

Bericht door helma »

weer vliegtuig neergestort

KABUL - Een vliegtuig met 43 inzittenden is maandag neergestort in het noorden van Afghanistan. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken in het centraal-Aziatische land bekendgemaakt.

Onder de inzittenden van het toestel van luchtvaartmaatschappij Pamir Airways zouden zes buitenlanders zijn.

Het vliegtuig was met 38 passagiers en vijf bemanningsleden onderweg vanuit de stad Kunduz in het noorden van Afghanistan naar de zuidelijker gelegen hoofdstad Kabul
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie