CDA normen en waarden?
CDA normen en waarden?
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... bekend.htm
En toch niet eens op willen / hoeven stappen!
En toch niet eens op willen / hoeven stappen!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Re: CDA normen en waarden?
Het is zeer triest dat zulke mensen niet eens strafrechtelijk vervolgd worden voor de misdaad die ze begaan. Een voor de Nederlandse overheid gegeven belofte van trouw en liefde wordt zo krachteloos gemaakt, en heeft totaal geen waarde.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Kijk maar op deze link en zie wat een hypocriet gedrag deze staatssecretaris vertoond onder een CU minister (van Middelkoop) Die zou toch deze staatsecretaris moeten ontslaan.
http://www.arboportaal.nl/agressie-inti ... n-defensie
http://www.arboportaal.nl/agressie-inti ... n-defensie
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Balkenende loopt alweer te schreeuwen dat het een prive kwestie is, maar dat is het dus pertinent NIET!
tijdens de invulling van zijn werk, waarbij de man door en voor de burgers van dit land aan het werk is, is dit allemaal gebeurd en tot stand gekomen.
Ik hoop dat CU en SGP nu eindelijk eens de ruggegraat hebben om hier iets van te zeggen, zodat vooral ook de ongelovige medeburger niet WEER een reden heeft om alle christenen weg te zetten als hypocriet, dit is nl zo ontzettend schadelijk voor onze groep mensen.
Je weet hoe graag en makkelijk we worden gegeneraliseerd.
tijdens de invulling van zijn werk, waarbij de man door en voor de burgers van dit land aan het werk is, is dit allemaal gebeurd en tot stand gekomen.
Ik hoop dat CU en SGP nu eindelijk eens de ruggegraat hebben om hier iets van te zeggen, zodat vooral ook de ongelovige medeburger niet WEER een reden heeft om alle christenen weg te zetten als hypocriet, dit is nl zo ontzettend schadelijk voor onze groep mensen.
Je weet hoe graag en makkelijk we worden gegeneraliseerd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).
Niet aanblijven. Hij heeft de commissie Staal in zijn portefeuille . Een commissie die de normen en waarden binnen defensie onderzocht heeft en b.v. één aanbeveling heeft gedaan: Geen verhouding tussen een meerdere en een mindere te accepteren, is die verhouding er onverhoopt toch moet dit gemeld worden en één van beide moet overgeplaatst worden.memento schreef:Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Kijk memento, dit is zeker geen "beste" man, (geen enkel mens is goed,), maar ik zie geen enkel verschil tussen een homoleraar onverbiddellijk ontslaan en veroordelen, en een minister of priester die het tegenovergestelde volhardend praktiseert als wat hij "predikt".Maar aan de reaktie te zien van andere ministers, ook van het CU en wellicht SGP, ook daar stilte lijkt het, kan dit ineens allemaal wel.memento schreef:Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... Vries.html
Zeker, wij zondigen allemaal, maar iemand in voorbeeldfunktie zou gewoon op moeten stappen,uit eigen initiatief , en anders maar opgelegd,
Als kiezer wil ik weten wat ik stem, bij deze 3 zg. "christelijke" partijen is de gekozen identiteit dus vaag en oportunistisch, dus hou ik chr. maar voor gezien in de politiek.
Jij ging toch emigreren?Joannah schreef:Kijk memento, dit is zeker geen "beste" man, (geen enkel mens is goed,), maar ik zie geen enkel verschil tussen een homoleraar onverbiddellijk ontslaan en veroordelen, en een minister of priester die het tegenovergestelde volhardend praktiseert als wat hij "predikt".Maar aan de reaktie te zien van andere ministers, ook van het CU en wellicht SGP, ook daar stilte lijkt het, kan dit ineens allemaal wel.memento schreef:Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... Vries.html
Zeker, wij zondigen allemaal, maar iemand in voorbeeldfunktie zou gewoon op moeten stappen,uit eigen initiatief , en anders maar opgelegd,
Als kiezer wil ik weten wat ik stem, bij deze 3 zg. "christelijke" partijen is de gekozen identiteit dus vaag en oportunistisch, dus hou ik chr. maar voor gezien in de politiek.

-
Inderdaad. Ik krijg het een beetje koud van de eerste reacties in dit topic.memento schreef:Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).
Ik heb zo het gevoel dat Jack zijn vrouw en kinderen het ook best koud kregen, toen ze vernamen dat hun geliefde vader en man al maanden lang in de armen van een collega lag.coupe soleil schreef:Inderdaad. Ik krijg het een beetje koud van de eerste reacties in dit topic.memento schreef:Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).
@JvdG,
ja dat is ook zo, ik ben al weg, en nu je het zegt, ik denk dat er helemaal niet gestemd wordt, want dat is nogal omslachtig in het buitenland. Internet bankieren tot en met een miljoen overmaken kan wel, maar stemmen op Internet is niet vertrouwd, zegt de regering dan.
Met de kiezerskaart van je buurman(als je een portiek deelt) effe gaan stemmen kan weer wel...
Raar he?
We hoeven de zonde niet goed te praten, noch de verdrietige gevolgen die die zonde heeft. Maar alleen maar daarop letten, en niet op de mogelijkheid van bekering en verzoening, niet letten op onze vergevingsgezinde God, is idd maar koud en kil. Want waarin verschil je dan van de wereld, die in zo'n geval ook alleen maar "wraak" eist?Joannah schreef:Ik heb zo het gevoel dat Jack zijn vrouw en kinderen het ook best koud kregen, toen ze vernamen dat hun geliefde vader en man al maanden lang in de armen van een collega lag.coupe soleil schreef:Inderdaad. Ik krijg het een beetje koud van de eerste reacties in dit topic.memento schreef:Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).
Zijn positie wankelt al. Hij kan beter zelf morgen de conclusie trekken die nu eigenlijk al op tafel ligt en dat is zijn ontslag indienen bij Hare Majesteit en zijn portefeuille ter beschikking te stellen. De bonden zien hem niet meer als gesprekspartner dus wat doet hij er nog.huisman schreef:Niet aanblijven. Hij heeft de commissie Staal in zijn portefeuille . Een commissie die de normen en waarden binnen defensie onderzocht heeft en b.v. één aanbeveling heeft gedaan: Geen verhouding tussen een meerdere en een mindere te accepteren, is die verhouding er onverhoopt toch moet dit gemeld worden en één van beide moet overgeplaatst worden.memento schreef:Ik hoop dat deze beste man tot inkeer komt, en dat we binnenkort een welgemeend excuses van hem mogen vernemen, en een poging tot verzoening met zijn vrouw en kinderen. Dat vind ik eigenlijk stukken belangrijker dan de vraag of hij zijn functie mag blijven vervullen (iets waarvan ik denk dat dat misschien niet zo gepast is).
Van harte mee eens.memento schreef:We hoeven de zonde niet goed te praten, noch de verdrietige gevolgen die die zonde heeft. Maar alleen maar daarop letten, en niet op de mogelijkheid van bekering en verzoening, niet letten op onze vergevingsgezinde God, is idd maar koud en kil. Want waarin verschil je dan van de wereld, die in zo'n geval ook alleen maar "wraak" eist?
Johannes 8:
Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij dit horende, en van hun consciëntie overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den ander, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten, en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere. En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen en zondig niet meer.
Laatst gewijzigd door jvdg op 13 mei 2010, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad!jvdg schreef:Van harte mee eens.memento schreef:We hoeven de zonde niet goed te praten, noch de verdrietige gevolgen die die zonde heeft. Maar alleen maar daarop letten, en niet op de mogelijkheid van bekering en verzoening, niet letten op onze vergevingsgezinde God, is idd maar koud en kil. Want waarin verschil je dan van de wereld, die in zo'n geval ook alleen maar "wraak" eist?
't Is mss. een cliché, maar de Heere Jezus Zelf sprak: Wie onder ulieden zonder zonde is.....
Wat een kilte in dit topic.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Ik blijf me er ook over verbazen. Dat het schijnbaar interessanter is om de fouten van anderen breed uit te meten (zelf zijn we natuurlijk allemaal engeltjes
) en openlijk schande van te spreken, dan te reageren op meer serieuzere topics als over de zending
Ik probeer er iets positiefs in te ontdekken, maar het lukt me niet