De wederkomst van Christus.

Jelle

De wederkomst van Christus.

Bericht door Jelle »

Naar aanleiding van een gesprek wat ik deze week had met een ouderling en een ander gemeente lid.

De plaatselijke dominee eindigde zijn preek met het Maranatha, Heere Jezus kom haastiglijk.

De ouderling zei in de consistorie tegen de dominee, of meer vraag. Kijken we daar allemaal naar uit? Het zou wel zo moeten zijn, liever nog vandaag dan morgen.
Maar zij hij, als ik om me heen kijk dan zie ik nog zoveel dingen die ik nog zo graag zou willen meemaken. Ik zou zo graag mijn kleinkinderen zien opgroeien en zo zijn er nog veel meer zaken waar we nog het een en ander van zouden willen meemaken.

Het probleem is zijn we met deze zaken wel echt bezig. Houden we er wel echt rekening mee dat Christus misschien wel over enkele minuten kan wederkomen. Is het niet dat we hetw el weten en ook belijden dat het zo is, maar dat we er diep in ons hart toch niet echt rekening meehouden?

Zelf heb ik de drang om nog een poos te mogen genieten van mijn kinderen en kleinkinderen, maar er zijn ook wel momenten dat ik wel eens denk, en zeker als je alle ellende ziet, hoort en leest die er is van: Heere kom nu maar snel en dan kan k wel eens verlangen dat er aan deze ellende een einde mag komen.

Maar een uur later of een dag later, dan hangen we toch weer erg aan het leven.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Jelle
kijken we daar allemaal naar uit
Goeie vraag aan de ene kant ja en aan de andere kant nee want inderdaad is het zo dat ik in dit tijdelijke aardse leven het best wel naar mijn zin heb en als ik dan de apokalyps lees met alle ellende die we dan staan de wachten dan zit ik daar niet echt op te wachten.
Okay ik ben een Christen en hoop gered te worden maar stilletjes hoop ik Hem tegen te komen als ik een natuurlijke dood ben gestorven en dan voor zijn troon kom te staan
Kortom in mij en ik denk in ieder mens is toch wel zeer zeker een hanf naar het aardse leven om dat we (denken ) dit te kennen en de Hemel is vele male mooier maar ja toch nog steeds een onbekend iets voor ons (praktijk gezien dan bedoel ik)
Maar ik berust gelukkig in mijn geloof en ben er niet bang voor dat ooit de Heer wederkomt maar zoals ik al zei mijn voorkeur gaat uit naar de door mij eerder genoemde ontmoeting met de Heer

groetjes
Bart
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Mag ik ook zeggen: "ik zie naar de wederkomst uit, maar in mijn directe omgeving zijn nog zoveel mensen onbekeerd" dat ik daar een tweeslachtig gevoel over heb.

Wat mij wel opvalt dat heel veel mensen Het Gebed vaak ondoordacht opzeggen, een niet wedergeborene die bid "Uw koninkrijk kome". Kan dat?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Moeten we dit eens lezen uit de Nederlandse Geloofsbelijdenis.


Artikel 37. Van het laatste oordeel.
Ten laatste geloven wij, volgens het Woord Gods, dat, als de tijd, van den Heere verordend (die allen creaturen onbekend is), gekomen, en het getal der uitverkorenen vervuld zal zijn, onze Heere Jezus Christus uit den hemel zal komen, lichamelijk en zienlijk, gelijk Hij opgevaren is (Hand. 1:11), met grote heerlijkheid en majesteit, om Zich te verklaren een Rechter te zijn over levenden en doden; deze oude wereld in vuur en vlam stellende om haar te zuiveren. En alsdan zullen persoonlijk voor dezen groten Rechter verschijnen alle mensen, zowel mannen als vrouwen en kinderen, die van den aanbeginne der wereld af tot den einde toe geweest zullen zijn, gedagvaard zijnde door de stem des archangels en door het geklank der bazuin Gods (1 Tess. 4:16). Want al degenen die gestorven zullen wezen, zullen uit de aarde verrijzen, de zielen te zamen gevoegd en verenigd zijnde met haar eigen lichaam, in hetwelk zij zullen geleefd hebben. En aangaande degenen die alsdan nog leven zullen, die zullen niet sterven gelijk de anderen, maar zullen in een ogenblik veranderd en uit verderfelijk onverderfelijk worden. Alsdan zullen de boeken (dat is de consciëntiën) geopend, en de doden geoordeeld worden (Op. 20:12), naar hetgeen zij in deze wereld gedaan zullen hebben, hetzij goed of kwaad (2 Kor. 5:10). Ja, de mensen zullen rekenschap geven van alle ijdele woorden, die zij gesproken zullen hebben (Matth. 12:36), die de wereld niet dan voor kinderspel en voor tijdverdrijf acht; en dan zullen de verborgenheden en geveinsdheden der mensen openbaarlijk voor allen ontdekt worden.
En daarom is de gedachtenis van dit oordeel met recht schrikkelijk en vervaarlijk voor de bozen en goddelozen, en zeer wenselijk en troostelijk voor de vromen en uitverkorenen; dewijl alsdan hun volle verlossing volbracht zal worden, en zij aldaar zullen ontvangen de vruchten des arbeid en der moeite, die zij zullen gedragen hebben; hun onnozelheid* (=onschuld) zal door allen bekend worden, en zij zullen de schrikkelijke wraak zien, die God tegen de goddelozen doen zal, die hen getiranniseerd, verdrukt en gekweld zullen hebben in deze wereld. Dewelke overwonnen zullen worden door het getuigenis hunner eigen consciëntiën, en zullen onsterfelijk worden, doch in zulker voege, dat het zal zijn om gepijnigd te worden in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is (Matth. 25:41).
En daarentegen, de gelovigen en uitverkorenen zullen gekroond worden met heerlijkheid en eer. De Zone Gods zal hun naam belijden voor God, Zijn Vader (Matth. 1:32), en Zijn uitverkoren engelen; alle tranen zullen van hun ogen afgewist worden (Op. 21:4); hun zaak, die nu tegenwoordiglijk door vele rechters en overheden als ketters en goddeloos verdoemd wordt, zal bekend worden de zaak des Zoons Gods te zijn. En tot een genadige vergelding zal hen de Heere zulk een heerlijkheid doen bezitten, als het hart eens mensen nimmermeer zou kunnen bedenken. Daarom verwachten wij dien groten dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de beloften Gods, in Jezus Christus onzen Heere.
Liever Turks dan Paaps
visje

Bericht door visje »

Ja, ik zie ook vaak uit naar de wederkomst. En inderdaad je hoort er maar weinig mensen over. Vaak hoor je mensen over "later"praten, als ze oud geworden zijn, dan denk ik wel eens :"Volgens mij maken we dat helemaal niet meer mee, want dan is de Heere Jezus allang weergekomen"


Wordt er bij jullie in de kerk wel eens konkreet voor gebeden of de Heere Jezus spoedig terug zal komen ???

Ik ben trouwens best nieuwsgierig hóe het zal gaan. Opname of niet ???Ik weet wel dat dat er uiteindelijk niet toe doet, maar toch......
england

Bericht door england »

Ja, Visje, bij ons wordt het best vaak genoemd, maar niet vaak genoeg!

Ik herken de dingen die hiervoor al genoemd zijn, maar we hadden pas een lezing, en die man zei dat als er meer over Christus en Gods heiligheid ou gepreekt worden, en meer over de wederkomst, dan zouden onze levens er wel anders uit zien!

En ik denk dat het ook we zo is. Als we immers leefden zoals de eerste Christenen, denkend dat Christus elk moment terug kon komen, dan leefde je wel anders denk ik! Maar omdat we denken dat er nog wel zo veel tijd is zijn we niet zo druk met evangeliseren, of om heilig te leven! We leven niet met het besef dat God alles ziet en hoort wat we doen en zeggen en denken! Als we dat meer beseften zouden we anders leven denk ik!
visje

Bericht door visje »

Daar kun je vandaag nog iets aan doen, al weet ik dat dat niet meevalt. Zo op Osw gaat het wel om over deze dingen te praten, maar nu in je omgeving nog, dat valt niet mee, tenminste zo ervaar ik het.
Kena

Bericht door Kena »

Liever geen dag langer hier. Liever gister dan vandaag. Ik ben met mijn man er helemaal klaar voor.

Idd Maranatha!!!
Lecram

Bericht door Lecram »

Gisteren haalde de ds. een uitspraak van Corrie ten Boom aan:

"Het huis staat in brand en wij zijn de schilderijtjes aan het rechthangen."

Als je dat hoort, dan ga je de dingen toch anders zien. Wat blijft er van onze meningen, standpunten, beweringen en bevindingen over? Onze buurman gaat verloren en wij maken ons druk over kerkordes, verbonden en aanbodprediking. Dat zijn de schilderijtjes die we aan het rechthangen zijn.
Al die energie die we kwijt zijn in onderlinge strijd, kunnen we beter besteden aan het bereiken van onze ongelovige medemens.

Die PKN kerkorde en de Saambinderjaargangen, het boek van vd Zwaag, de kerkgebouwen enz. staan in brand als Jezus terugkomt. Daar blijft niets van over. En de wereld staat nu in brand en onze ongelovige medemens........?

Waar wachten we op? Waar maken we ons druk om? Denk je dat God Zich druk maakt om de PKN? Of om het boek van vd Zwaag? Of om het beperkte aanbod?
God maakt Zich druk om verloren zondaren te behouden. Laten we onze roeping gebruiken om een medearbeider te zijn in het koninkrijk van God. God wil mensen, ons dus, gebruiken om zondaren te behouden. Hij vind ons goed genoeg daarvoor.
england

Bericht door england »

Inderdaad, Lecram!
We zijn dat gevoel van haast kwijt, van het feit dat de tijd dringt!

Maar toch moeten we er voor zorgen dat onze bazuin een helder geluid geeft! Daarom is het zo belangrijk om dichtbij de Bijbel te blijven! Want als de tijd dringt, en wij vertellen onze medemens dta ze er maar veel om moeten vragen, en och mocht het nog eens gebeuren...dan is dat niet bepaald een helder geluid...
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door LecramLaten we onze roeping gebruiken om een medearbeider te zijn in het koninkrijk van God. God wil mensen, ons dus, gebruiken om zondaren te behouden. Hij vind ons goed genoeg daarvoor.
!Dus: oproep aan allen!

Hoogstwaarschijnlijk is er bij jullie in de buurt op koninginnedag wel een 'oranje-braderie'. Zorg dat je er staat met of zonder een kraampje, maar zing/vertel dat er nog Zaligheid is voor zondaren!

Of vinden we dat zonde van onze vrije dag........
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
england

Bericht door england »

Of vinden we dat zonde van onze vrije dag........
Of vinden we dan dat we voor gek staan...of dat het het probleem is van die mensen zelf...of dat als ze uitverkoren zijn ze er toch wel komen...of...of...
Plaats reactie