Hoort wat mij God deed ondervinden...

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Vortigem,

Is deze geschiedenis echt gebeurd, of is het een verzonnen verhaal?
england

Bericht door england »

Zijn wij zo begaan met het lot van de anderen om ons heen dat wij zoiets zouden doen? Ik denk ik niet, ik denk niet dat ik mezelf er voor over zou hebben, om voor gek versleten te worden...

Laten we bidden dat deze man veel vrucht zal hebben, en dat zijn moed en durf en drang voor het Evangelie beloond zal worden met vele zielen die menselijkerwijs gesproken hun zaligheid aan deze man te danken hebben!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Vortigem,

Is deze geschiedenis echt gebeurd, of is het een verzonnen verhaal?
Echt gebeurd want anders werd wel aangegeven dat het was verzonnen!

Trouwens wat doen wij aan evangelisatie?
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Tjonge, wel een indrukwekkend verhaal.
'
'k Sluit me verder aan bij England.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door kridjeTrouwens wat doen wij aan evangelisatie?
Veel te weinig!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Is deze geschiedenis echt gebeurd, of is het een verzonnen verhaal?
Ik heb zelf een keer een vergelijkbare geschiedenis meegemaakt in de trein tussen Delft en Rdam CS, en ik moet zeggen dat ik er diep respect voor heb.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door england
Zijn wij zo begaan met het lot van de anderen om ons heen dat wij zoiets zouden doen? Ik denk ik niet, ik denk niet dat ik mezelf er voor over zou hebben, om voor gek versleten te worden...

Laten we bidden dat deze man veel vrucht zal hebben, en dat zijn moed en durf en drang voor het Evangelie beloond zal worden met vele zielen die menselijkerwijs gesproken hun zaligheid aan deze man te danken hebben!
Ben het er mee eens, maar ik wil er ook nog iets aan toevoegen, laten we ook bidden voor onszelf om ook zo'n getuige te zijn. Ik kom in dit opzich heel veel te kort.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door memento
Is deze geschiedenis echt gebeurd, of is het een verzonnen verhaal?
Ik heb zelf een keer een vergelijkbare geschiedenis meegemaakt in de trein tussen Delft en Rdam CS, en ik moet zeggen dat ik er diep respect voor heb.
Inderdaad heb ik er ook diep respect voor, zelf heb ik het een keer meegemaakt midden in de drukke winkelstraat van Zwolle, Indrukwekkend.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door memento
Is deze geschiedenis echt gebeurd, of is het een verzonnen verhaal?
Ik heb zelf een keer een vergelijkbare geschiedenis meegemaakt in de trein tussen Delft en Rdam CS, en ik moet zeggen dat ik er diep respect voor heb.
Inderdaad heb ik er ook diep respect voor, zelf heb ik het een keer meegemaakt midden in de drukke winkelstraat van Zwolle, Indrukwekkend.
Aansporing tot navolging???
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Hieronder een stukje uit de Godvruchtige Avondmaalsganger van Petrus Immens over dit onderwerp:

Maar men moet de dankbaarheid ook betonen met de mond en de tong, om aan de ene kant door psalmen liederen en lofzangen de Heere te loven en te vermelden dat Zijn Naam groot is, en aan de andere kant ook aan mensen. Men moet met de dichter zeggen: “Komt gij allen die God vreest: ik zal vertellen het goede, dat God aan mij gedaan heeftâ€
england

Bericht door england »

Gerrie, getuigen is wat anders als preken...
Toch zijn we allen 'priesters', kijk maar in Petrus' brieven, het ambt aller gelovigen.. Mogen we ons daar wel zo makkelijk van ontslaan? Door te zeggen dat we niet willen preken, en dat ze maar naar een kerk moeten komen...?
Ik zeg niet dat we allemaal maar op een sinaasappelkistje moeten gaan staan op de markt, maar hebben we elke kans aan gegrepen om onze naasten te warschuwen voor het eeuwige verderf waar ze op aan hollen?
Maar misschien hollen we nog wel op de zelfde weg mee...? Dan valt er niets te waarschuwen natuurlijk..maar als we de Weg geweten hebben en niet bewandelt zullen we met dubbele slagen geslagen worden!
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Heb jij belijdenis gedaan in de Ned. Herv. Kerk Gerrie?

We mogen onze dan aan het volgende zeker niet aan ontrekken. Diegenen die belijdenis gedaan hebben, hebben er hun ja-woord gezegd, ook op de volgende vraag.

Aanvaardt u de roeping om, als lidmaat van de gemeente, die God Zich in Christus tot het eeuwige leven verkoren heeft, door Zijn genade tegen de zonde en de duivel te strijden, uw Heiland te volgen in leven en sterven, Hem te belijden voor de mensen en met blijdschap te arbeiden in Zijn Koninkrijk?

Ja, dat is wat!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Spurgeon zei eens: "Heb je geen verlangen om anderen te redden? Dan ben je zelf niet gered. Wees ervan overtuigd." Was Spurgeon wat te radicaal? Of moeten we (weer) zeggen: de geest is gewillig, maar het vlees is zwak.

Helaas komt alles binnen in ons (in mij tenmiste wel) in beroering als we al slechts denken aan het publiek belijden van Christus. We vrezen meer de mensen dan dat we God vrezen. Wat is het toch moeilijk om ons (mijn) eigen ik te verloochenen! Mocht het ons op de knieen brengen in diepe schaamte en ootmoed.

[Aangepast op 31/3/04 door Dathenum]
Plaats reactie