maandblad Reveil

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10457
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

maandblad Reveil

Bericht door Zita »

kent iemand het maandblad Reveil? Volgens zichzelf is het een 'onafhankelijk christelijk maandblad. Vol geloof in wat God doet, maar kritisch op mensenwerk.'
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: maandblad Reveil

Bericht door Tiberius »

Nooit van gehoord.
Aan de website te zien komt het uit de evangelische of vrijgemaakte hoek.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: maandblad Reveil

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:Nooit van gehoord.
Aan de website te zien komt het uit de evangelische of vrijgemaakte hoek.
Oei, lijken die al zo op elkaar dat je ze niet meer kan onderscheiden? :) Het is overigens overduidelijk niet uit vrijgemaakte hoek :)

Even serieus... Het komt van CWN, Charismatische Werkgemeenschap Nederland die zeggen:

De CWN is een groeiende en steeds veranderende oecumenische gemeenschap. Zij vormt een organisatorisch verband van christenen van alle leeftijden, afkomstig uit verschillende tradities, kerken en gemeenten die met en door elkaar zoeken naar vernieuwing, verdieping en verbreding van hun
persoonlijk en gemeenschappelijk christen zijn, met een bijzondere aandacht voor (het werk van) de
Heilige Geest. De CWN werkt principieel vanuit een oecumenische gezindheid, met respect voor en
binnen de kaders van de traditionele, historische kerken en ziet zichzelf als aanvulling op en verrijking
van en uitdaging aan de kerkelijke gemeenschap. De CWN wil voor een toenemend aantal kerken en
individuele christenen een steeds vernieuwende inspiratiebron vormen en oefenplaats bieden, met
name op de terreinen van spiritualiteit, viering en pastoraat.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: maandblad Reveil

Bericht door Tiberius »

Hoe kom je daarbij, Marnix?
Ik dacht te zien, dat het blad voortkwam uit de groepering Near East Ministries.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10457
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: maandblad Reveil

Bericht door Zita »

ik heb een voucher voor een half jaar gratis proberen, maar na het online bekijken van een paar nummers twijfel ik nog wat.
Het lijkt mij prettig om een christelijk ontspannend tijdschrift te hebben dat niet zo neuzelt als Terdege en Gezinsgids en dat zich niet focust op ofwel mensen met kinderen, ofwel ouderen, ofwel pubers, want ik ben geen van die drie. CVkoers vind ik wel aardig, maar politiek gezien te links en ik vind 'm ook wel duur. Van de Eva krijg ik acuut de kriebels vanwege de heel nadrukkelijke evangelische insteek. Ik kan mij daar op een of andere manier niet mee identificeren. En het is echt zo'n vrouwenblaadje, over relaties en relaties en relaties. Leuk als je een vrouwenblad wilt.
Iemand de ultieme tip?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: maandblad Reveil

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Iemand de ultieme tip?
De Daniël.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10457
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: maandblad Reveil

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:
Zita schreef:Iemand de ultieme tip?
De Daniël.
aardig blad. Maar qua toon meer geschikt voor middelbare scholieren dan voor iemand die richting de 30 gaat. En er mag wel wat meer diepgang in zitten. En tegelijkertijd wat breder qua onderwerpen. Reizen, politiek, economische ontwikkelingen, literatuur en dergelijke mogen ook wel eens aan bod komen. Maar daar is Daniel niet voor (behalve dan als er een hype-hype-hoeraatje is).
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: maandblad Reveil

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:ik heb een voucher voor een half jaar gratis proberen, maar na het online bekijken van een paar nummers twijfel ik nog wat.
Het lijkt mij prettig om een christelijk ontspannend tijdschrift te hebben dat niet zo neuzelt als Terdege en Gezinsgids en dat zich niet focust op ofwel mensen met kinderen, ofwel ouderen, ofwel pubers, want ik ben geen van die drie. CVkoers vind ik wel aardig, maar politiek gezien te links en ik vind 'm ook wel duur. Van de Eva krijg ik acuut de kriebels vanwege de heel nadrukkelijke evangelische insteek. Ik kan mij daar op een of andere manier niet mee identificeren. En het is echt zo'n vrouwenblaadje, over relaties en relaties en relaties. Leuk als je een vrouwenblad wilt.
Iemand de ultieme tip?
de oogst: prachtig blad!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: maandblad Reveil

Bericht door memento »

MarthaMartha schreef:de oogst: prachtig blad!!!
Wel veel van hetzelfde...
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: maandblad Reveil

Bericht door MarthaMartha »

memento schreef:
MarthaMartha schreef:de oogst: prachtig blad!!!
Wel veel van hetzelfde...
maar vermoeid nooit, toch?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: maandblad Reveil

Bericht door jvdg »

Zita schreef:ik heb een voucher voor een half jaar gratis proberen, maar na het online bekijken van een paar nummers twijfel ik nog wat.
Het lijkt mij prettig om een christelijk ontspannend tijdschrift te hebben dat niet zo neuzelt als Terdege en Gezinsgids en dat zich niet focust op ofwel mensen met kinderen, ofwel ouderen, ofwel pubers, want ik ben geen van die drie. CVkoers vind ik wel aardig, maar politiek gezien te links en ik vind 'm ook wel duur. Van de Eva krijg ik acuut de kriebels vanwege de heel nadrukkelijke evangelische insteek. Ik kan mij daar op een of andere manier niet mee identificeren. En het is echt zo'n vrouwenblaadje, over relaties en relaties en relaties. Leuk als je een vrouwenblad wilt.
Iemand de ultieme tip?
De 'Gerda' :tilt
Maar dat is wss. een eenmalige uitgave gezien de reacties van de TK. :sweat
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: maandblad Reveil

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:Hoe kom je daarbij, Marnix?
Ik dacht te zien, dat het blad voortkwam uit de groepering Near East Ministries.
Ik kwam hier hier tegen:

http://www.cwn-cwj.nl/nieuws/02ac24984e ... index.html

Maar ik zie dat het een soort spreekbuis van CWN is, het is niet van CWN maar een deel van de input komt wel bij CWN vandaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: maandblad Reveil

Bericht door Tom A Hawk »

Ik heb "Reveil" een paar jaar geleden een halfjaartje gratis gelezen. Lastig te typeren. Heeft iets van CVKoers en Visie, maar ook iets van goedgelovig.nl Het laat zich niet zo makkelijk typeren of in een hoekje plaatsen. 't Is in elk geval geen blad voor mensen die van Terdege en Daniël houden.

Ik vond het zelf wel leuk om te lezen, maar vond het het abonnementslgeld toch weer niet waard.

Ik zou zeggen: als je het gratis kunt proberen, wat weerhoudt je dan?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10457
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: maandblad Reveil

Bericht door Zita »

Tom A Hawk schreef:Ik heb "Reveil" een paar jaar geleden een halfjaartje gratis gelezen. Lastig te typeren. Heeft iets van CVKoers en Visie, maar ook iets van goedgelovig.nl Het laat zich niet zo makkelijk typeren of in een hoekje plaatsen. 't Is in elk geval geen blad voor mensen die van Terdege en Daniël houden.

Ik vond het zelf wel leuk om te lezen, maar vond het het abonnementslgeld toch weer niet waard.

Ik zou zeggen: als je het gratis kunt proberen, wat weerhoudt je dan?
Gratis wil nog niet altijd zeggen dat het de moeite waard is om te lezen :) Maar dank voor alle reacties, ik ga 'm een halfjaartje testen. Recensie volgt dan wel.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: maandblad Reveil

Bericht door rekcor »

www.wapenveldonline.nl is wel een goed blad (maar ja, die site heb ik dan ook helpen maken :hum)
Plaats reactie