spelletjes in de Bijbel
spelletjes in de Bijbel
een vraag: komen er volgens jullie spelletjes in de Bijbel voor? een spel in de zin van bijvoorbeeld een gezelschapsspel.
- Bonny
- Contacteer:
Re: spelletjes in de Bijbel
Er waren raadspelletjes op het huwelijkfeest van Simson. Vanwaar de vraag?
The Groom's still waiting at the altar
voor de kinderclub.
- Bonny
- Contacteer:
Oke, misschien kun je zelf een Bijbelkwis fabriceren? Of een soort ganzenbord (ik ben ook maar wat aan het brainstormen
)

The Groom's still waiting at the altar
het mooiste zou zijn als de inleiding en de spelletjes conceptueel op elkaar aansluiten.
je tip van simson spreekt tot de verbeelding. dankje.
je tip van simson spreekt tot de verbeelding. dankje.
Ik heb weleens gehoord dat het spelen op de fluit en dansen, en het klaaglied zingen en rouwen, uit Mattheus 11:17 en Lukas 7:32 ook een soort spel was, hoewel de Heere Jezus dit voorbeeld ernstig toepast.sela schreef:een vraag: komen er volgens jullie spelletjes in de Bijbel voor? een spel in de zin van bijvoorbeeld een gezelschapsspel.
-
Het spelen van kinderen wordt niet afgekeurd.sela schreef:een vraag: komen er volgens jullie spelletjes in de Bijbel voor? een spel in de zin van bijvoorbeeld een gezelschapsspel.
Of het voor volwassenen ook passend is, is de vraag (al heb ik het zelf ook dikwijls gedaan).
Zie Zach. 8: En de straten dier stad zullen vervuld worden met knechtjes en meisjes, spelende op haar straten.
De Heere Jezus noemt inderdaad het spel van kinderen.
De ene groep verwijt de andere: we hebben bruiloftje gespeeld, en jullie deden niet mee. We hebben begrafenisje gespeeld en jullie deden ook niet mee.
Hij neemt niet het spelen zelf als voorbeeld, maar de lamlendigheid van de kinderen die nergens zin in hadden.
Een paar dagen na de intocht in Jeruzalem speelden kinderen dat ook na.
De ene groep verwijt de andere: we hebben bruiloftje gespeeld, en jullie deden niet mee. We hebben begrafenisje gespeeld en jullie deden ook niet mee.
Hij neemt niet het spelen zelf als voorbeeld, maar de lamlendigheid van de kinderen die nergens zin in hadden.
Een paar dagen na de intocht in Jeruzalem speelden kinderen dat ook na.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Is dat serieus een vraag voor je?(niet vervelende bedoeld)Zonderling schreef:Het spelen van kinderen wordt niet afgekeurd.sela schreef:een vraag: komen er volgens jullie spelletjes in de Bijbel voor? een spel in de zin van bijvoorbeeld een gezelschapsspel.
Of het voor volwassenen ook passend is, is de vraag (al heb ik het zelf ook dikwijls gedaan).
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er zijn die speletjes doen door volwassenen afkeuren.
Kaartspelletjes wel hoor... en dingen met dobbelstenen 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."