Vriend van je kind op Hyves

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Marnix »

jakobmarin schreef:
Gijs83 schreef:Is het wel verstandig om zo jong al op hyves te beginnen. Een dominee noemde onlangs een leeftijd van 14 jaar niet eerder. Waarom wel/juist niet zo vroeg beginnen :quoi
Zouden er ook dominees op Hyves zijn met alle catechisanten als zijn vrienden? :)
De mijnen in ieder geval niet. Anders waren ze van harte welkom in mijn vriendenlijst :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
Is het wel verstandig om zo jong al op hyves te beginnen. Een dominee noemde onlangs een leeftijd van 14 jaar niet eerder. Waarom wel/juist niet zo vroeg beginnen :quoi
Ik denk dat die dominee een rondje moet maken op basisscholen..
hij zal versteld staan
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Marnix »

Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van die dominee om pas op je 14e met hyves te beginnen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Zacheüs »

Dominee op hyves is misschien een gek idee, maar (jeugd)ouderlingen staan waarschijnlijk wat dichterbij de jeugd en kunnen daarom m.i. gerust een hyvesprofiel aanmaken.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Bonny »

Zacheüs schreef:Dominee op hyves is misschien een gek idee, maar (jeugd)ouderlingen staan waarschijnlijk wat dichterbij de jeugd en kunnen daarom m.i. gerust een hyvesprofiel aanmaken.
Waarom zouden dominees geen hyvesprofiel kunnen hebben?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door caprice »

Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van die dominee om pas op je 14e met hyves te beginnen :)
Ik ook. Wat mij betreft begint men er nooit aan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door wim »

caprice schreef:
Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van die dominee om pas op je 14e met hyves te beginnen :)
Ik ook. Wat mij betreft begint men er nooit aan.
Als 'men' niet aan hyves begint, begint men wel ergens anders aan.
Ben je er ook voor om kinderen altijd thuis te houden, zodat er ook geen kans is dat er ongelukken gebeuren? Of ga je met ze mee de straat op en leg je de gevaren uit, zodat ze later ook zonder toezicht de straat op kunnen?
Op een gegeven moment komt iemand toch in aanraking met de boze buitenwereld.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Gijs83 »

Bonny schreef:
Zacheüs schreef:Dominee op hyves is misschien een gek idee, maar (jeugd)ouderlingen staan waarschijnlijk wat dichterbij de jeugd en kunnen daarom m.i. gerust een hyvesprofiel aanmaken.
Waarom zouden dominees geen hyvesprofiel kunnen hebben?
Er zijn er verschillende die er 1 hebben: Ds.J.H.Adriaanse uit Ottoland, Ds.Messemaker uit Monster, Ds.E.Schipper uit Moordrecht(mooie profielfoto heeft hij momenteel), Ds.B.C.Haverkamp uit Aalburg, Ds.Pleizier uit Langerak. Allemaal PKN-ers. Er zijn ook wel wat CGK-ers, maar verder zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van die dominee om pas op je 14e met hyves te beginnen :)
Ik ook. Wat mij betreft begint men er nooit aan.
Hoe verrassend.... maar naar jou argumenten ben ik dan ook erg benieuwd.

Is het puur een sceptische houding tegen moderne dingen? Of zit er meer achter? En klopt dat beeld van je?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door henriët »

caprice schreef:
Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van die dominee om pas op je 14e met hyves te beginnen :)
Ik ook. Wat mij betreft begint men er nooit aan.
Ik hoop dat wanneer jullie kinderen mogen krijgen, je beeld wat genuanceerder zal worden.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Droelie »

Als je als ouder je kinderen op een verantwoorde manier om laat gaan met internet zit er m.i. geen enkel kwaad in Hyves...
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door vlinder »

Droelie schreef:Als je als ouder je kinderen op een verantwoorde manier om laat gaan met internet zit er m.i. geen enkel kwaad in Hyves...
Volgens mij ook niet, zij het alleen dat je weer een site bij moet houden naast: mail, msn, huiswerk,spelletjes, andere internetsites en dus minder tijd hebt voor dingen in Gods Koninkrijk. Dat geldt net zo goed voor mij.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Marnix »

vlinder schreef:
Droelie schreef:Als je als ouder je kinderen op een verantwoorde manier om laat gaan met internet zit er m.i. geen enkel kwaad in Hyves...
Volgens mij ook niet, zij het alleen dat je weer een site bij moet houden naast: mail, msn, huiswerk,spelletjes, andere internetsites en dus minder tijd hebt voor dingen in Gods Koninkrijk. Dat geldt net zo goed voor mij.
Ehm... Hyves is gewoon een communicatiemiddel. Het valt dus onder het onderhouden van je sociale contacten... iets waar iedereen tijd in moet steken. Of het nou met lange mails, telefoontjes of Hyves is. Hyves hoeft dan niet eens zo tijdrovend te zijn :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Gian »

caprice schreef:
Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van die dominee om pas op je 14e met hyves te beginnen :)
Ik ook. Wat mij betreft begint men er nooit aan.
Wat mij betreft was hyves niet uitgevonden, of dat internet of...
Wat mij betreft drinken mn kinderen alleen water... lekker goedkoop.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Kinderen drinken graag limonade en netwerken via hyves.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door wim »

Gian schreef: Wat mij betreft drinken mn kinderen alleen water... lekker goedkoop.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Kinderen drinken graag limonade en netwerken via hyves.
Mijn kinderen drinken anders bijna uitsluitend water (en melk). Limonade hoort voor hen meer bij feestjes en restaurants. Maar ik geloof dat dit off topic is.
Plaats reactie