Christen en vuurwerk

Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:
Voor half tien is dat wellicht wat laat, maar voor tien uur kan dat prima. Ik heb jarenlange ervaring. 9.05- 9.20 uur eten en 9.38 naar de kerk. Dan hoef je je echt niet te haasten. Ik ging om kwart voor negen uit bed en was altijd de eerste. Dat gaat prima, als niet iedereen in de morgen wil douchen. Als je dicht bij de kerk woont, kan het nog later.
Zonder een maat aan te willen geven, vraag ik mij toch af waar tussen kwart voor negen uit bed en 9.38 weg de tijd is om rustig te lezen en te bidden.
-
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door merel »

pierre27 schreef:
Een mooi programma Merel, klinkt als een rustige start van de dag des Heeren.
Het klinkt idyllischer dan het regelmatig is, maar dat is in veel gezinnen vermoedelijk zo.
DDD schreef:Ieder zo zijn voorkeur. Maar ik zou op zondag niet graag zo vroeg uit bed gaan. Door de weeks ook niet, trouwens.
Ik zou ook graag een keer uit willen slapen. Door de week en zaterdag lukt dat ook niet. Alleen is dan het resultaat dat het 's morgens alleen maar gegil en geruzie is. Doordat je meer tijd hebt, valt degene die wat trager of humeuriger is ook minder op. Daarom ontbijten wij door de week ook met z'n allen om 6.45 uur. Een rustige start van de dag, voordat iedereen uitzwermt.
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
DDD schreef:
Voor half tien is dat wellicht wat laat, maar voor tien uur kan dat prima. Ik heb jarenlange ervaring. 9.05- 9.20 uur eten en 9.38 naar de kerk. Dan hoef je je echt niet te haasten. Ik ging om kwart voor negen uit bed en was altijd de eerste. Dat gaat prima, als niet iedereen in de morgen wil douchen. Als je dicht bij de kerk woont, kan het nog later.
Zonder een maat aan te willen geven, vraag ik mij toch af waar tussen kwart voor negen uit bed en 9.38 weg de tijd is om rustig te lezen en te bidden.
Heb jij daar op zondagmorgen wel tijd voor? Wij lezen na het ontbijt gezamenlijk uit de bijbel, maar persoonlijk rustig lezen lukt niet.
Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mannetje »

De wekker is flexibel he? En ja, zo tussen 8:00 en 8:15 neem ik daar tijd voor.
-
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door merel »

Mannetje schreef:De wekker is flexibel he? En ja, zo tussen 8:00 en 8:15 neem ik daar tijd voor.
Hoe laat staat de rest van jouw gezin dan op? Tegen dat tijdstip is het bij ons namelijk al een drukte van belang.
Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mannetje »

Her en der wordt wel Lego gezocht, maar de rust is nog behoorlijk. Onze jongste speelt bij toerbeurt bij zijn broers en dat gaat meestal ook prima.
-
DDD
Berichten: 28924
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:
DDD schreef:
Voor half tien is dat wellicht wat laat, maar voor tien uur kan dat prima. Ik heb jarenlange ervaring. 9.05- 9.20 uur eten en 9.38 naar de kerk. Dan hoef je je echt niet te haasten. Ik ging om kwart voor negen uit bed en was altijd de eerste. Dat gaat prima, als niet iedereen in de morgen wil douchen. Als je dicht bij de kerk woont, kan het nog later.
Zonder een maat aan te willen geven, vraag ik mij toch af waar tussen kwart voor negen uit bed en 9.38 weg de tijd is om rustig te lezen en te bidden.
Als je geen ochtendmens bent, is dat ook niet de beste tijd om je uitvoerig met bijbellezen bezig te houden. Maar goed, soms lees ik een stukje in bed. En anders komt het later, want het staat op mijn telefoon. En hoe het vroeger ging, kan ik me niet meer herinneren. Ik maakte er altijd veel werk van, maar niet op de vroege morgen. Ik had iedere morgen hoofdpijn sowieso. Ik dacht destijds dat dat normaal was, maar ik was gewoon nooit uitgeslapen.
Zeeuw
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Zeeuw schreef:
pierre27 schreef:
Ik zelf steek niks af maar ik ben vaker zulke momenten bij vrienden. Of die afsteken weet ik niet.
Er bestaat dan wel de mogelijkheid dat ze vragen 'Pierre, mogen wij even jouw sigaar lenen?' :)
Reeds 1875 dagen rookvrij:)
Tijd om dat te vieren met een goeie Havana.. :)
Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:
Mannetje schreef:
DDD schreef:
Voor half tien is dat wellicht wat laat, maar voor tien uur kan dat prima. Ik heb jarenlange ervaring. 9.05- 9.20 uur eten en 9.38 naar de kerk. Dan hoef je je echt niet te haasten. Ik ging om kwart voor negen uit bed en was altijd de eerste. Dat gaat prima, als niet iedereen in de morgen wil douchen. Als je dicht bij de kerk woont, kan het nog later.
Zonder een maat aan te willen geven, vraag ik mij toch af waar tussen kwart voor negen uit bed en 9.38 weg de tijd is om rustig te lezen en te bidden.
Als je geen ochtendmens bent, is dat ook niet de beste tijd om je uitvoerig met bijbellezen bezig te houden. Maar goed, soms lees ik een stukje in bed. En anders komt het later, want het staat op mijn telefoon. En hoe het vroeger ging, kan ik me niet meer herinneren. Ik maakte er altijd veel werk van, maar niet op de vroege morgen. Ik had iedere morgen hoofdpijn sowieso. Ik dacht destijds dat dat normaal was, maar ik was gewoon nooit uitgeslapen.
Wat dus mijn punt bevestigd dat je op zaterdagavond op tijd naar bed moet :)
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4011
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Terri »

Toch kan het zijn dat het niet werkt. Je hebt avond en ochtend mensen.
Als een avondmens vroeg naar bed gaat helpt dat niet, dat ligt aan iemands biologische klok.
Daar zijn allerlei onderzoeken naar geweest.
Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mannetje »

Wat zeggen die onderzoeken over op tijd uit bed komen zodat je in ieder geval wel wakker bent op het moment dat het nodig is (dus om 10:00)?
Helpt het beter om dan pas 9:15 uit bed te rollen om maar zo lang mogelijk te slapen, of helpt het beter om je wekker om 8:00 te zetten zodat je om 10:00 al twee uur bezig bent?
-
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door TSD »

Mannetje schreef:Wat zeggen die onderzoeken over op tijd uit bed komen zodat je in ieder geval wel wakker bent op het moment dat het nodig is (dus om 10:00)?
Helpt het beter om dan pas 9:15 uit bed te rollen om maar zo lang mogelijk te slapen, of helpt het beter om je wekker om 8:00 te zetten zodat je om 10:00 al twee uur bezig bent?
Terri schreef:Toch kan het zijn dat het niet werkt. Je hebt avond en ochtend mensen.
Als een avondmens vroeg naar bed gaat helpt dat niet, dat ligt aan iemands biologische klok.
Daar zijn allerlei onderzoeken naar geweest.
Ik vind het argument van 'geen ochtendmens' alleen logisch als je er de andere 6 dagen van de week ook niet eerder uit kan. Anders snap ik niet waarom het op zondag opeens niet meer kan.
DDD
Berichten: 28924
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door DDD »

Het gaat niet over kunnen denk ik. Maar de zondag is de enige dag waarop ik een wekker zet, uitzonderingen daargelaten. En ik weet meer mensen die specifiek op zondag op tijd uit bed moeten om om 10 uur in de kerk te zijn, ook met een gezin.
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door TSD »

DDD schreef:Het gaat niet over kunnen denk ik. Maar de zondag is de enige dag waarop ik een wekker zet, uitzonderingen daargelaten. En ik weet meer mensen die specifiek op zondag op tijd uit bed moeten om om 10 uur in de kerk te zijn, ook met een gezin.
Je gaat er op zondag dus eerder uit dan doordeweeks!
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door merel »

DDD schreef:Het gaat niet over kunnen denk ik. Maar de zondag is de enige dag waarop ik een wekker zet, uitzonderingen daargelaten. En ik weet meer mensen die specifiek op zondag op tijd uit bed moeten om om 10 uur in de kerk te zijn, ook met een gezin.
Dat lijkt mij stug. Kinderen moeten namelijk bijtijds naar school. Dan sta je toch wel vaak rond 7.00 uur op. Werkgevers vinden het ook niet prettig als je pas na 11.00 uur inlogt. Als is dat in jouw en mijn beroep prima te doen.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken. ik begin het liefst rond 7.00/7.30 en gruwel van 's avonds werken.
Plaats reactie