Online games

sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Online games

Bericht door sela »

:haha jullie zijn soms erg grappig.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Online games

Bericht door Marnix »

sela schreef:wat lief dat je dat zo voorzichtig vraagt. :huhu
gewoon, leuk. het is zijn hobby. zoals mensen een hobby kunnen hebben.
Ach ja, het is weer eens wat anders dan breien, liturgisch bloemschikken of orgelspelen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Online games

Bericht door vogeltje »

Marnix schreef:
sela schreef:wat lief dat je dat zo voorzichtig vraagt. :huhu
gewoon, leuk. het is zijn hobby. zoals mensen een hobby kunnen hebben.
Ach ja, het is weer eens wat anders dan breien, liturgisch bloemschikken of orgelspelen :)
Ik kies toch maar voor breien. Dat brengt de geest tot rust en ordent de gedachten. :tilt
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Online games

Bericht door Lourens »

vogeltje schreef:
Auto schreef:
vogeltje schreef:Ik heb gisteren dat spel van Helma zitten proberen.
Mijn kinderen mogen er niet op. :nonnon
En waarom niet?
Ten eerste is de verleiding groot om dingen te kopen voor je virtuele kamer ( met echt geld).
Ten tweede: Ik heb er eentje bij zitten die zich dan niet meer los kan koppelen en helemaal virtueel gaat leven. ( Hij is al zo a-sociaal)
Ten derde: Ik vind het niet safe genoeg. Iedereen kan een geprekje met je kind aanknopen. Wie zegt dat die ander een kind is? Ik ben nou ook lid. :sweat

Geef mij maar gewoon kids.nl voor 5-10 jarigen.
Kijk, dit vind ik nu een perfecte actie. :super
Gewoon zelf uitzoeken hoe het werkt en het bekijken.

Vaak weten ouders niet eens wat msn of hyves is, terwijl de kinderen er wel op zitten.
Gewoon doen en die toetsen- en muisangst even loslaten.

Maar goed, hier op RF heeft men dat niet. Hooguit een ban-angst.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Online games

Bericht door Ichtus »

fluitje schreef: Maar goed, hier op RF heeft men dat niet. Hooguit een ban-angst.
:tas
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Online games

Bericht door Luther »

vogeltje schreef:
Auto schreef:
vogeltje schreef:Ik heb gisteren dat spel van Helma zitten proberen.
Mijn kinderen mogen er niet op. :nonnon
En waarom niet?
Ten eerste is de verleiding groot om dingen te kopen voor je virtuele kamer ( met echt geld).
Ten tweede: Ik heb er eentje bij zitten die zich dan niet meer los kan koppelen en helemaal virtueel gaat leven. ( Hij is al zo a-sociaal)
Ten derde: Ik vind het niet safe genoeg. Iedereen kan een geprekje met je kind aanknopen. Wie zegt dat die ander een kind is? Ik ben nou ook lid. :sweat

Geef mij maar gewoon kids.nl voor 5-10 jarigen.
Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar waarom moeten die kinderen met alle geweld achter de computer? Laat ze lekker buiten spelen. Die PC kan later altijd nog.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Online games

Bericht door Lourens »

Luther schreef:Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar waarom moeten die kinderen met alle geweld achter de computer? Laat ze lekker buiten spelen. Die PC kan later altijd nog.
Ik denk wel dat je dan enigszins ouderwets bent.
Alleen wel genuanceerd. Geweld is er niet voor nodig.
En alles met mate, zo hoeven niet de hele middag iedere dag achter de computer.
Er is zelfs goede software waarbij het kind een account krijgt waarbij hij/zij maar een beperkte tijd erop mag.

Vergeet niet dat zelfs op de basisschool het computergebruik ook al helemaal geïntroduceerd wordt. De kinderen krijgen via de school zelfs een eigen e-mailadres.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Online games

Bericht door vogeltje »

Luther schreef:
vogeltje schreef:
Auto schreef:
vogeltje schreef:Ik heb gisteren dat spel van Helma zitten proberen.
Mijn kinderen mogen er niet op. :nonnon
En waarom niet?
Ten eerste is de verleiding groot om dingen te kopen voor je virtuele kamer ( met echt geld).
Ten tweede: Ik heb er eentje bij zitten die zich dan niet meer los kan koppelen en helemaal virtueel gaat leven. ( Hij is al zo a-sociaal)
Ten derde: Ik vind het niet safe genoeg. Iedereen kan een geprekje met je kind aanknopen. Wie zegt dat die ander een kind is? Ik ben nou ook lid. :sweat

Geef mij maar gewoon kids.nl voor 5-10 jarigen.
Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar waarom moeten die kinderen met alle geweld achter de computer? Laat ze lekker buiten spelen. Die PC kan later altijd nog.
Buiten spelen?
Wat is dat?
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Online games

Bericht door Luther »

fluitje schreef:
Luther schreef:Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar waarom moeten die kinderen met alle geweld achter de computer? Laat ze lekker buiten spelen. Die PC kan later altijd nog.
Ik denk wel dat je dan enigszins ouderwets bent.
Alleen wel genuanceerd. Geweld is er niet voor nodig.
En alles met mate, zo hoeven niet de hele middag iedere dag achter de computer.
Er is zelfs goede software waarbij het kind een account krijgt waarbij hij/zij maar een beperkte tijd erop mag.

Vergeet niet dat zelfs op de basisschool het computergebruik ook al helemaal geïntroduceerd wordt. De kinderen krijgen via de school zelfs een eigen e-mailadres.
Ja, ik weet het, maar dat wil niet zeggen dat ik daar nou zo om sta te springen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Online games

Bericht door helma »

meestal spelen ze hier wel buiten
maar er zijn momenten waarop ze wel achter de pc zitten
bijvoorbeeld:
s morgens vroeg (zeker in de vakantie als ik nog even uitslaap :hum )
en na het avondeten
en als het regent en ze niet buiten mogen.

we hebben kliktime, dat werkt prima. De kleintjes mogen 3 kwartier per dag.
(maar ze gebruiken het niet altijd)
maar dan wil ik wel graag dat ze iets verantwoords doen


Bedankt Vogeltje dat je het hebt uitgeprobeerd.
dan hoef ik het niet meer te doen :huhu
ik hou helemaal niet van gamen.

als ik depressief ben wil ik nog wel eens rummikub doen.
Heerlijk dat ik dan in elk geval nog cijfertjes op een rijtje kan krijgen.
Maar dat is gelukkig als héél lang geleden :super
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Online games

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar waarom moeten die kinderen met alle geweld achter de computer? Laat ze lekker buiten spelen. Die PC kan later altijd nog.
Heerlijk Maarten, hier ben ik het van ganser harte mee eens.

Mss. hebben jouw tegenstanders valide argumenten, maar die argumenten kunnen nimmer leiden tot een eenvoudige, maar rijke, opvoeding van onze kinderen.
Hoewel ik geen kinderen heb mogen krijgen, merk ik het temeer aan kinderen die op onze weg zijn geplaatst.
Liefde en aandacht buiten die rotzooi om hebben, naar onze ervaring, de diepste impact.

Ik kan hier vele regels aan wijden, maar een opvoeding naar Gods geboden geeft zulke rijke vruchten.

Kun je dan ook begrijpen dat, hoe moeilijk dan ook, wij geen eigen kinderen hebben mogen krijgen.
En dan ziende hoeveel kinderen worden overgeleverd aan de goden dezer eeuw, waar ik en mijn vrouw geen grip op (denken) te hebben.

Ontopic gereageerd, die games brengen onze kinderen (eigen en die van anderen) ver van het tere leven met God af.

Die verschrikkelijke vervreemding....
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Online games

Bericht door vogeltje »

jvdg schreef:Ontopic gereageerd, die games brengen onze kinderen (eigen en die van anderen) ver van het tere leven met God af.

Die verschrikkelijke vervreemding....

Wat is het verschil tussen tussen drie kwartier met de Lego spelen of drie kwartier Legooco doen op de computer?
Houdt die drie kwartier op Legoloco of de drie kwartier met Lego een kind af van het tere leven met God?
Ik begrijp je wel maar wil aan de andere kant ook nuchter blijven.
Ik ben het met je eens dat de computer geen kinderoppas moet worden.

Maar stel het niet tegenover elkaar: computerspelletjes doen en teer leven.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Online games

Bericht door Lourens »

vogeltje schreef:
jvdg schreef:Ontopic gereageerd, die games brengen onze kinderen (eigen en die van anderen) ver van het tere leven met God af.

Die verschrikkelijke vervreemding....

Wat is het verschil tussen tussen drie kwartier met de Lego spelen of drie kwartier Legooco doen op de computer?
Houdt die drie kwartier op Legoloco of de drie kwartier met Lego een kind af van het tere leven met God?
Ik begrijp je wel maar wil aan de andere kant ook nuchter blijven.
Ik ben het met je eens dat de computer geen kinderoppas moet worden.

Maar stel het niet tegenover elkaar: computerspelletjes doen en teer leven.
Ik sluit me bij je aan, Vogeltje.
We leven wat dat betreft in een nieuw tijdperk en de computer, internet, spelcomputers etc. maken een wezenlijk deel uit van de leef- en denkwereld van je jongeren.
We kunnen als ouderen de ogen daarvoor sluiten maar ik denk dat we dan juist het contact gaan verliezen.
Ik blijf erbij: als ouder, onderzoek de dingen waar je kinderen om vragen, juist die computergames, online of stand-alone.
Dan blijf je ook in gesprek.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Online games

Bericht door Luther »

fluitje schreef:
vogeltje schreef:
jvdg schreef:Ontopic gereageerd, die games brengen onze kinderen (eigen en die van anderen) ver van het tere leven met God af.

Die verschrikkelijke vervreemding....

Wat is het verschil tussen tussen drie kwartier met de Lego spelen of drie kwartier Legooco doen op de computer?
Houdt die drie kwartier op Legoloco of de drie kwartier met Lego een kind af van het tere leven met God?
Ik begrijp je wel maar wil aan de andere kant ook nuchter blijven.
Ik ben het met je eens dat de computer geen kinderoppas moet worden.

Maar stel het niet tegenover elkaar: computerspelletjes doen en teer leven.
Ik sluit me bij je aan, Vogeltje.
We leven wat dat betreft in een nieuw tijdperk en de computer, internet, spelcomputers etc. maken een wezenlijk deel uit van de leef- en denkwereld van je jongeren.
We kunnen als ouderen de ogen daarvoor sluiten maar ik denk dat we dan juist het contact gaan verliezen.
Ik blijf erbij: als ouder, onderzoek de dingen waar je kinderen om vragen, juist die computergames, online of stand-alone.
Dan blijf je ook in gesprek.
Sluit ik me ook bij aan, hoewel ik de 'noodkreet' van jvdg me wel kan voorstellen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Online games

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Luther schreef:Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar waarom moeten die kinderen met alle geweld achter de computer? Laat ze lekker buiten spelen. Die PC kan later altijd nog.
Heerlijk Maarten, hier ben ik het van ganser harte mee eens.

Mss. hebben jouw tegenstanders valide argumenten, maar die argumenten kunnen nimmer leiden tot een eenvoudige, maar rijke, opvoeding van onze kinderen.
Hoewel ik geen kinderen heb mogen krijgen, merk ik het temeer aan kinderen die op onze weg zijn geplaatst.
Liefde en aandacht buiten die rotzooi om hebben, naar onze ervaring, de diepste impact.

Ik kan hier vele regels aan wijden, maar een opvoeding naar Gods geboden geeft zulke rijke vruchten.

Kun je dan ook begrijpen dat, hoe moeilijk dan ook, wij geen eigen kinderen hebben mogen krijgen.
En dan ziende hoeveel kinderen worden overgeleverd aan de goden dezer eeuw, waar ik en mijn vrouw geen grip op (denken) te hebben.

Ontopic gereageerd, die games brengen onze kinderen (eigen en die van anderen) ver van het tere leven met God af.

Die verschrikkelijke vervreemding....
Sorry, maar ik vind dit nogal kortzichtig. Naast de belangrijke dingen die jij noemt, moeten kinderen ook gewoon kind kunnen zijn, lekker kunnen spelen. Waarom zet je dan 1 vorm van spelen (die met een stuk electronica) tegenover die belangrijke dingen? Als het spelen / vermaken mbv een computer kinderen van het leven met God afhoudt, waarom het spelen met een bal, een pop, stoepkrijt, hoepels, tollen enzovoorts dan niet?

Zou je dat eens kunnen uitleggen? Waarom is het spelen van spellen op de computer zo slecht en het "buiten spelen" bijvoorbeeld niet? Want dat wordt me niet duidelijk..... Ik herken het dan ook totaal niet. Ik hoop dat je het wil toelichten.

Luther schreef:
vogeltje schreef:
Auto schreef:
vogeltje schreef:Ik heb gisteren dat spel van Helma zitten proberen.
Mijn kinderen mogen er niet op. :nonnon
En waarom niet?
Ten eerste is de verleiding groot om dingen te kopen voor je virtuele kamer ( met echt geld).
Ten tweede: Ik heb er eentje bij zitten die zich dan niet meer los kan koppelen en helemaal virtueel gaat leven. ( Hij is al zo a-sociaal)
Ten derde: Ik vind het niet safe genoeg. Iedereen kan een geprekje met je kind aanknopen. Wie zegt dat die ander een kind is? Ik ben nou ook lid. :sweat

Geef mij maar gewoon kids.nl voor 5-10 jarigen.
Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar waarom moeten die kinderen met alle geweld achter de computer? Laat ze lekker buiten spelen. Die PC kan later altijd nog.
De vraag is ook: Waarom niet? Als het tegen hun zin zou zijn... maar een hoop kinderen vinden het niet erg. Op basis waarvan wil je dan voor ze bepalen dat het een beter is dan het ander? Als dat niet zo is, waarom vind je het dan zo'n punt?

Het is niet altijd weer om buiten te spelen, er zijn niet altijd anderen om mee te spelen. Dan kunnen ze toch prima zich even achter de computer vermaken? Ik heb het ook altijd afgewisseld, ik heb best wel wat spelletjes gespeeld toen ik klein was, maar kwam ook regelmatig buiten. Heerlijk, die afwisseling. En de computerspelletjes waren af en toe ook nog eens leerzaam.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie