Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2889
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door FlyingEagle »

Tweet van Diederik Samson:

"Even was het parlement de kerk waarin Kamerlid van der Vlies tot ons preekte. We vergeven hem deze subtiele doorkruising van kerk-staat"
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Jo-Ann »

Luther schreef:
jvdg schreef:Bij het afscheid van de vertrekkende kamerleden kreeg de heer Van der Vlies een waardige toespraak van de kamervoorzitter mevrouw Verbeet.
Tevens mocht hij een (m.i. welverdiend) lintje van HM ontvangen (Ridder in de Orde van Oranje Nassau).
Als nestor van de Kamer is hij gevraagd om een slotrede te houden voor alle vertrekkende kamerleden (62!).

De laatste woorden van zijn laatste optreden in de Kamer waren: Soli Deo Gloria!
Het was ook wel grappig om te zien dat hij minutenlang een staande ovatie kreeg. (En dan te bedenken dat hij dat helemaal niks vindt.)
Is dit nog na te kijken?
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Gijs83 »

Jo-Ann schreef:
Luther schreef:
jvdg schreef:Bij het afscheid van de vertrekkende kamerleden kreeg de heer Van der Vlies een waardige toespraak van de kamervoorzitter mevrouw Verbeet.
Tevens mocht hij een (m.i. welverdiend) lintje van HM ontvangen (Ridder in de Orde van Oranje Nassau).
Als nestor van de Kamer is hij gevraagd om een slotrede te houden voor alle vertrekkende kamerleden (62!).

De laatste woorden van zijn laatste optreden in de Kamer waren: Soli Deo Gloria!
Het was ook wel grappig om te zien dat hij minutenlang een staande ovatie kreeg. (En dan te bedenken dat hij dat helemaal niks vindt.)
Is dit nog na te kijken?
Er zijn op nos.nl wel leuke fragmentjes te zien waar Joris vd Kerkhof elke keer in gesprek is met Bas vd Vlies en ook een keer met Menno de Bruyne. Ook stad op tweedekamer.nl de afscheidstoespraak van de kamervoorzitter tot alle vertrekkende Kamerleden.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door ChristenConservatief »

FlyingEagle schreef:Tweet van Diederik Samson:

"Even was het parlement de kerk waarin Kamerlid van der Vlies tot ons preekte. We vergeven hem deze subtiele doorkruising van kerk-staat"
Hij zou het eens niet moeten vergeven. :paladin
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door caprice »

FlyingEagle schreef:Tweet van Diederik Samson:

"Even was het parlement de kerk waarin Kamerlid van der Vlies tot ons preekte. We vergeven hem deze subtiele doorkruising van kerk-staat"
Het slaat werkelijk nergens op wat deze man zegt. Misschien dat het geloof van Van der Vlies in de toespraak naar voren kwam, maar dat heeft helemaal niets te maken met de overheid t.o.v. de kerk of andersom.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Luther »

Zojuist heb ik de maidenspeech van de opvolger van Van der Vlies gezien.
Ik herzie mijn gereserveerde houding en mening over Elbert Dijkgraaf (ik zag liever Bisschop op zijn plaats), want dit was van grote klasse. Ook de getuigende wijze waarop hij eindigde met psalm 4. Het was echt fijn dat dit in 's lands vergaderzaal te horen was.
Dus nogmaals: Ik zag het fout in een ander topic, toen ik suggereerde dat Bisschop beter zou zijn voor de SGP op nummer 2.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Mister »

Luther schreef:Zojuist heb ik de maidenspeech van de opvolger van Van der Vlies gezien.
Ik herzie mijn gereserveerde houding en mening over Elbert Dijkgraaf (ik zag liever Bisschop op zijn plaats), want dit was van grote klasse. Ook de getuigende wijze waarop hij eindigde met psalm 4. Het was echt fijn dat dit in 's lands vergaderzaal te horen was.
Dus nogmaals: Ik zag het fout in een ander topic, toen ik suggereerde dat Bisschop beter zou zijn voor de SGP op nummer 2.
Heb je een linkje van de speech?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Erasmiaan »

Mister schreef:
Luther schreef:Zojuist heb ik de maidenspeech van de opvolger van Van der Vlies gezien.
Ik herzie mijn gereserveerde houding en mening over Elbert Dijkgraaf (ik zag liever Bisschop op zijn plaats), want dit was van grote klasse. Ook de getuigende wijze waarop hij eindigde met psalm 4. Het was echt fijn dat dit in 's lands vergaderzaal te horen was.
Dus nogmaals: Ik zag het fout in een ander topic, toen ik suggereerde dat Bisschop beter zou zijn voor de SGP op nummer 2.
Heb je een linkje van de speech?
www.SGP.nl
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
Mister schreef:
Luther schreef:Zojuist heb ik de maidenspeech van de opvolger van Van der Vlies gezien.
Ik herzie mijn gereserveerde houding en mening over Elbert Dijkgraaf (ik zag liever Bisschop op zijn plaats), want dit was van grote klasse. Ook de getuigende wijze waarop hij eindigde met psalm 4. Het was echt fijn dat dit in 's lands vergaderzaal te horen was.
Dus nogmaals: Ik zag het fout in een ander topic, toen ik suggereerde dat Bisschop beter zou zijn voor de SGP op nummer 2.
Heb je een linkje van de speech?
http://www.SGP.nl
Slot van de maidenspeech van Dijkgraaf was als volgt:
Motivatie
Tot slot een opmerking over mijn diepste motivatie. Ik ben dankbaar Kamerlid te mogen zijn. Ik hoop dat mijn inzet ertoe bijdraagt dat Nederland een goede toekomst tegemoet gaat. Mijn vaste overtuiging is dat het vinden van het goede niet los kan staan van Bijbels genormeerde politiek. David geeft in Psalm 4 antwoord op de vraag “Wie zal ons het goede doen zien?”. Hij wijst dan op God en vraag of God Zijn licht over ons wil laten schijnen. Want dan, aldus David, heb ik meer vreugde in mijn hart dan toen er koren en wijn in overvloed was. Dat geeft rust en vrede. David eindigt met de conclusie dat het geloof in God ons zeker doet wonen. Die toekomst wens ik u allen toe.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23877
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door refo »

van twitter:

elbertdijkgraaf Zo maidenspeech zit erop, was feitelijk laatste ceremonie, het echte werk kan beginnen
4 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Mara »

Ik heb op hem gestemd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Wilhelm »

refo schreef:van twitter:

elbertdijkgraaf Zo maidenspeech zit erop, was feitelijk laatste ceremonie, het echte werk kan beginnen
4 minutes ago via Twitter for BlackBerry®

Blijkbaar doet hij het goed, Rouvoet spreekt zijn waardering uit op twitter:
andre_rouvoet @elbertdijkgraaf Je was anders gisteren al lekker op dreef in het AO-kinderopvangtoeslag! Waardering!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23877
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door refo »

Maar ja, eerst maar eens laten overzomeren en overwinteren. Op de eerste speech zal hij ijverig gestudeerd hebben.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10447
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Orchidee »

refo schreef:Maar ja, eerst maar eens laten overzomeren en overwinteren. Op de eerste speech zal hij ijverig gestudeerd hebben.
:)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Josephus »

Luther schreef:Zojuist heb ik de maidenspeech van de opvolger van Van der Vlies gezien.
Ik herzie mijn gereserveerde houding en mening over Elbert Dijkgraaf (ik zag liever Bisschop op zijn plaats), want dit was van grote klasse.
Je herziet je mening toch niet alleen op basis van zijn meidenspeech?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie