Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:
refo schreef:
Joannah schreef:net als dat hele dikke mensen een gen schijnen te missen, schijnt homoseksualiteit ook genetisch bepaald te zijn.
Een kleptomaan kan zijn afwijking ook niet helpen.
Laten we deze mensen nooit discrimineren en ons realiseren dat ze er zelf vaak nog veel meer moeite mee hebben gehad dan een ander.
Hoe zou een hetero het vinden als hem/haar verboden werd te houden van iemand?
En zelfs al zou de homoseksuele man vrouw "genezen" kunnen worden, is hij/zij daarmee nog geen centimeter dichter bij het koninkrijk der Hemelen gekomen, want er zijn nog talloze zonden over....
En bovendien...de hemel is niet te verdienen.
Dus ik snap niet, waarom we ons ineens zo druk maken over homo's, maar over alle dieven, moordenaars , drugdealers, verkrachters, maar ook gierigaards en roddelaars hebben we het nooit!!!
Wie werpt de eerste steen?
Genetisch lijkt me sterk. :livre

Er zijn wel aanwijzingen dat het met hormonen te maken heeft.
Ik ken een paar families, waarin er veelvuldig homosexualiteit voorkomt, het zit dus wel eens "in de familie"
Maar goed, genetisch of hormonaal, er is geen keuze om homo of hetero te worden.
Laten we hier aub niet weer de discussie over homofilie aangaan.
Daar zijn al genoeg topics over.
De vraag die nu voorligt gaat over de voorlichting op scholen.

Ikzelf heb echter weinig toe te voegen aan dit onderwerp, aangezien ik geen kinderen heb, niet weet in hoeverre op de scholen aandacht wordt besteed aan sexuele voorlichting.

Op de lagere school heb ik nimmer enige vorm van voorlichting gekregen en op de HBS werd alleen maar de voortplanting, bij het vak Menskunde, behandeld.
Temeer voorlichting kreeg ik op de schoolpleinen.
Gelukkig was het onderwerp thuis geen taboe.

Ik heb nu over een tijd die 40 jaar achter ons ligt.
Is er sindsdien fundamenteel iets gewijzigd?

Tja, en dan kom je op de topicvraag, wat en hoe t.a.v. homosexualiteit?

(Behalve dat tegenwoordig internet de taak van voorlichting lijkt te vervullen)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Joannah »

Niets lijkt nog taboe of heilig en de maatschappij bemoeit zich met de meest intieme aspecten van je leven.
Sexualiteit en geloofsbeleving zijn de meest private, intieme zaken in een mensenleven.
Deze dienen wellicht gewoon thuis besproken te worden, in plaats van met volslagen vreemden.
Ieder kind gewoon een schooluniformpje aan, en geloof en sexualiteit voor thuis bewaren.
Zo gaat het in een aantal landen, en daar is in elk geval veel meer respect voor geloof en prive dan in Nederland.
Sexuele voorlichting, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, voordat ze het "op straat" leren.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 31 mar 2010, 23:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Rens »

Marie-Henriëtte schreef:Een paar lessen voorlichting over homoseksualiteit mag van mij gerust op een school plaatsvinden, echter de vraag is: met welke insteek worden deze lessen gegeven? Is dat zodat kinderen weten hoe zij hier mee om moeten gaan vanuit een Bijbels perspectief, of wordt de voorlichting gegeven zodat kinderen homoseksualiteit normaal gaan vinden? Tussen die twee zit al een groot verschil. Ik vind overigens niet dat dit verplicht moet worden opgelegd aan (refo) scholen, want dan kan ik nog heel veel aspecten (perversie, biseksualiteit, sodomie etc.) gaan noemen die op het lesrooster moeten komen. Waarom homoseksualiteit er tussenuit kiezen?
er worden meteen twee uitersten tegenover elkaar geplaatst: de visie van de Bijbel onderwijzen (gebeurd dat niet in ándere lessen dan??) op h.s. tegenover het propageren van h.s.

er is ook nog mogelijk het áfwijzen van de h.s. levensstijl, maar er wel begrip kan worden bijgebracht voor mensen die ánders zijn. zodat homofobie min of meer ingetoomd wordt. dat de zónde an sich als zonde onderwezen blijft is evident, maar ook de acceptatie van de h.s. méns belangrijk is....en wel hierom:.....God heeft wél de zondaar lief, maar háát de zonde.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door memento »

Hoe zou een hetero het vinden als hem/haar verboden werd te houden van iemand?
Dat is een gevoels-argument. Eenvoudig te ontkrachten, door een kleine aanpassing:

Hoe zou een pedofiel het vinden als hem/haar verboden werd van kinderen te houden?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 31 mar 2010, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Rens »

memento schreef:
Hoe zou een hetero het vinden als hem/haar verboden werd te houden van iemand?
Dat is een gevoels-argument. Eenvoudig te ontkrachten, door een kleine aanpassing:

Hoe zou een pedofiel het vinden als hem/haar verboden werd van kinderen te houden?
bingo!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Joannah »

memento schreef:
Hoe zou een hetero het vinden als hem/haar verboden werd te houden van iemand?
Dat is een gevoels-argument. Eenvoudig te ontkrachten, door een kleine aanpassing:

Hoe zou een pedofiel het vinden als hem/haar verboden werd van kinderen te houden?
Ik denk dat er een groot verschil is tussen de pedofilie en homosexualiteit.
Een pedofiele relatie bestaat niet echt, want daar zijn de ingredienten te ongelijkwaardig voor.
Om deze reden is het dan ook (terecht)verboden.
Er speelt te veel overwicht en angst in mee.
De drijfveer van een dergelijke neiging is lust, geen liefde.
En deze 2 begrioppen worden steeds vaker verward met elkaar.
Een homosexuele relatie van 2 gelijkwaardige volwassenen is in principe niet beschadigend voor een der partijen, wat bij een pedofiel wel het geval is.
Bovendien heeft voorlichting , op welke manier dan ook, geen enkele uitwerking op de sexuele geaardheid van een jongere, die is gevormd lang voor die tijd.



Wat doen we verder met hermafrodieten en kweeen?
Ze als vaten van oneer beschouwen, als verworpenen?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 31 mar 2010, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door helma »

Joannah schreef: Een homosexuele relatie van 2 gelijkwaardige volwassenen is in principe niet beschadigend voor een der partijen, wat bij een pedofiel wel het geval is.
is dat zo? ik denk dat sexualiteit die niet is zoals God het heeft bedoeld wel beschadigend is.
Of het nu om hetero's of homo's gaat.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Rens »

helma schreef:
Joannah schreef: Een homosexuele relatie van 2 gelijkwaardige volwassenen is in principe niet beschadigend voor een der partijen, wat bij een pedofiel wel het geval is.
is dat zo? ik denk dat sexualiteit die niet is zoals God het heeft bedoeld wel beschadigend is.
Of het nu om hetero's of homo's gaat.
in mentaal/gewetens opzicht zeker ja. je doet iets wat God persé niet wil of niet zo bedoeld heeft..........dat gaat aan je geweten knagen!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door refo »

helma schreef:
Joannah schreef: Een homosexuele relatie van 2 gelijkwaardige volwassenen is in principe niet beschadigend voor een der partijen, wat bij een pedofiel wel het geval is.
is dat zo? ik denk dat sexualiteit die niet is zoals God het heeft bedoeld wel beschadigend is.
Of het nu om hetero's of homo's gaat.
Altijd lastig.
Wat heeft God niet bedoeld? Die mensen zijn zo. Of heeft God daarin niet de hand gehad?
Afwijkend van de norm? Ja. Het is een minderheid van een procent of 5. Maar niettemin door God geschapen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Zonderling »

Joannah schreef:Bovendien heeft voorlichting , op welke manier dan ook, geen enkele uitwerking op de sexuele geaardheid van een jongere, die is gevormd lang voor die tijd.
Dat is een dubieuze stelling. Ik ken mensen die pas op volwassen leeftijd alsnog een andere keuze maakten: van hetero naar homo, maar ook andersom. Het heeft heel veel met zienswijze en voorlichting te maken, niet alleen met geaardheid. (Overigens: over de vraag of de geaardheid (geheel) aangeboren is, bestaat ook verschil van inzicht.)

Dus: De voorlichting moet Bijbels zijn en anders moeten we de voorlichting geheel afwijzen.
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Zonderling »

refo schreef:Altijd lastig.
Wat heeft God niet bedoeld? Die mensen zijn zo. Of heeft God daarin niet de hand gehad?
Afwijkend van de norm? Ja. Het is een minderheid van een procent of 5. Maar niettemin door God geschapen.
Wat heeft God bedoeld? Zie Genesis 2: 'Daarom zal de mens zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.'

Het gaat niet om de menselijke norm, maar de norm van Gods Woord.
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door zusterelly »

Joannah schreef:Bovendien heeft voorlichting , op welke manier dan ook, geen enkele uitwerking op de sexuele geaardheid van een jongere, die is gevormd lang voor die tijd.
Ik denk niet dat voorlichting bedoeld is om sexuele geaardheid te veranderen. Wel om zoals het woord zelf al zegt voor te lichten (info geven) wat homofilie, homosexualiteit is. Wat de bijbel erover zegt. Hoe je ermee kan zitten als je als jongere homo-gevoelens hebt, advies geven tot wie je je dan kan wenden. etc etc.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Plaats reactie