Kilometerbeprijzing
Kilometerbeprijzing
Tot mijn verbazing heeft nog niemand op dit forum gereageerd op dit actuele onderwerp.
Ik heb het hoofdlijnendebat over dit onderwerp in de Tweede Kamer gevolgd.
Daarbij zijn vele aspecten genoemd die hiermee te maken hebben.
Bijna iedereen is vóór deze wetgeving (mezelf incluis), maar de negatieve en naïeve veronderstellingen die met dit onderwerp gepaard gaan geven, gezien de reacties van de minister van V&W, weinig vertrouwen in de toepassing hiervan in de praktijk.
De overheid is bereid 4 tot 5,5 miljard voor de opstart hiervan te besteden, maar zal de performance op de manier van de heer Eurlings die uitwerking hebben, die hij enthousiast verdedigt?
Ik vrees een nieuwe PE over enkele jaren.
Bijna iedereen is vóór deze wetgeving (mezelf incluis), maar de negatieve en naïeve veronderstellingen die met dit onderwerp gepaard gaan geven, gezien de reacties van de minister van V&W, weinig vertrouwen in de toepassing hiervan in de praktijk.
De overheid is bereid 4 tot 5,5 miljard voor de opstart hiervan te besteden, maar zal de performance op de manier van de heer Eurlings die uitwerking hebben, die hij enthousiast verdedigt?
Re: Kilometerbeprijzing
Het idee best aardig. En door een prijsverschil te creëren tussen reizen in de spits en reizen buiten de spits, zullen vermoedelijk het aantal files afnemen. Zie ook de proeven die ze daarmee op sommige trajecten gedaan hebben.
Persoonlijk vind ik het een eerlijke zaak om te gaan betalen voor gebruik en niet voor bezit.
Maar qua kosten zal het wel gierend uit de hand gaan lopen, dat is nu eenmaal de gewoonte bij projecten die Den Haag start. Verder vind ik de privacy best een punt van belang.
Verder blijkt uit een berekening dat mijn omslagpunt bij 11.419 km ligt. Ik rijd er zo'n 30.000 per jaar. Dat gaat zwaar extra geld kosten. Dat hoor ik ook nogal om me heen. Ik ken helaas alleen maar veel mensen die er bij inschieten. De ANWB heeft haar standpunt nog niet bepaald, dus ik ben benieuwd. Al met al ben ik niet positief, alleen over het principe.
Zakelijke rijders kunnen de kosten declareren of als secundaire arbeidsvoorwaarde op laten nemen. Dus is het Jan-met-de-pet die z'n portemonnee extra om kan gaan draaien.
Maar qua kosten zal het wel gierend uit de hand gaan lopen, dat is nu eenmaal de gewoonte bij projecten die Den Haag start. Verder vind ik de privacy best een punt van belang.
Verder blijkt uit een berekening dat mijn omslagpunt bij 11.419 km ligt. Ik rijd er zo'n 30.000 per jaar. Dat gaat zwaar extra geld kosten. Dat hoor ik ook nogal om me heen. Ik ken helaas alleen maar veel mensen die er bij inschieten. De ANWB heeft haar standpunt nog niet bepaald, dus ik ben benieuwd. Al met al ben ik niet positief, alleen over het principe.
Zakelijke rijders kunnen de kosten declareren of als secundaire arbeidsvoorwaarde op laten nemen. Dus is het Jan-met-de-pet die z'n portemonnee extra om kan gaan draaien.
- JolandaOudshoorn
ik vraag me af. Sommige mensen moeten binnen een bepaalde tijd reizen, ivm werkafspraken. Qua lengte wordt een file misschien minder lang, maar wat tijdsduur betreft niet. Vroeger kon je, als je om 6.00u op de snelweg stond doorrijden, nu sta je in de file. Er is een grens aan eerder/later beginnen. Of we moeten echt overgaan op een 24-uurs economie.memento schreef:Het idee best aardig. En door een prijsverschil te creëren tussen reizen in de spits en reizen buiten de spits, zullen vermoedelijk het aantal files afnemen. Zie ook de proeven die ze daarmee op sommige trajecten gedaan hebben.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat is ook echt iets voor de overheid, om ergens waar iedereen verlies aan draait, op te verdienen, namelijk op files. Dat kastje wat in de auto komt, hoeveel gaat dat niet kosten? Ik las ergens bedragen vanaf 300 euro, plus een keuring om de zoveel tijd. Minister Eurlings mag dan wel zeggen dat het voor de meeste bestuurders goedkoper wordt, maar daar geloof ik niets van, aangezien de provinciale opcenten niet meer in het bedrag verwerkt zitten, en deze dus waarschijnlijk in een andere vorm van (extra) belasting terug zal komen.
Bovendien zie ik het niet zitten dat je overal te traceren bent met je kastje in de auto.
Ik ben dus tegen kilometerheffing. De oplossing om dit te omzeilen is een oudere auto kopen van 1986 of ouder. Deze worden nog belastingvrij, en dus ook kastjes-vrij. Alle auto's van 1987 en jonger moeten straks (vanaf 2014) een kastje hebben.
Bovendien zie ik het niet zitten dat je overal te traceren bent met je kastje in de auto.
Ik ben dus tegen kilometerheffing. De oplossing om dit te omzeilen is een oudere auto kopen van 1986 of ouder. Deze worden nog belastingvrij, en dus ook kastjes-vrij. Alle auto's van 1987 en jonger moeten straks (vanaf 2014) een kastje hebben.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck

Ik heb het debat ook bijna helemaal gevolgd en ik moet zeggen: Ik heb groot vertrouwen in minister Eurlings. (Had ik al, maar dat is gegroeid.) En daarmee heb ik er ook vertrouwen in dat wat hij zegt, klopt of gaat kloppen.
Zijn wijze overigens van politiek bedrijven spreekt mij dermate aan, dat ik hoop dat hij de opvolger van Balkenende wordt, mocht er een nieuwe leider nodig zijn.
Zijn wijze overigens van politiek bedrijven spreekt mij dermate aan, dat ik hoop dat hij de opvolger van Balkenende wordt, mocht er een nieuwe leider nodig zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hopelijk houdt hij zich ook aan zijn woorden dat de hele kilometerheffing niet doorgaat als het draagvlak ontbreekt...Luther schreef:Ik heb het debat ook bijna helemaal gevolgd en ik moet zeggen: Ik heb groot vertrouwen in minister Eurlings. (Had ik al, maar dat is gegroeid.) En daarmee heb ik er ook vertrouwen in dat wat hij zegt, klopt of gaat kloppen.
Als we inderdaad niet meer, maar anders gaan betalen, en niet meer voor het bezit, maar wel voor het gebruik, dan lijkt me dat een verhaal dat iedereen zal steunen.Mister schreef:Hopelijk houdt hij zich ook aan zijn woorden dat de hele kilometerheffing niet doorgaat als het draagvlak ontbreekt...Luther schreef:Ik heb het debat ook bijna helemaal gevolgd en ik moet zeggen: Ik heb groot vertrouwen in minister Eurlings. (Had ik al, maar dat is gegroeid.) En daarmee heb ik er ook vertrouwen in dat wat hij zegt, klopt of gaat kloppen.
Enige grote nadeel: er komt een provinciale bealsting bij. (Ik had al zo'n hekel aan de OZB-acceptgiro van mijn gemeente, komt er nog zo'n snertding...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
En mijn MB van '89sela schreef:mijn 2cv is van '84...

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ben ik lekker mee!
Kan ik het helpen dat ik in de spits naar kantoor moet ?
achterlijk idee dus
achterlijk idee dus
-
Wat voor effect zo het op de files hebben, ik denk zeer gering.jvdg schreef:Tot mijn verbazing heeft nog niemand op dit forum gereageerd op dit actuele onderwerp.
Het gaat niet alleen, maar wel vooral om de poen, maar ook om controle te krijgen over de inwoners.
Van onze privacy verdwijnt weer een groot gedeelte, Big brother is watching you even more.
Nederland wordt steeds duurder om een produkt te registreren kost a gauw 200.000 euro iets wat in Duitsland gratis is, denk je dat dit geen weerslag zal hebben op de prijs?
Zo zal autorijden weer duurder worden, ook voor het zakenleven en zullen die het niet doorberekenen?
Ik denk de druk van de "aandrijvers" steeds groter zal worden naarmate de Dag van de Heere Jezus dichterbij komt, net zo als in Egypte.
Jammer dat er onder christenen zo weinig herkenning is wat deze dingen betekenen vanuit de bijbel, men gaat vooral af op wat men hoort via de media en heeft weinig bijbelkennis wat betreft de laatste dingen
-
Dat bedoel ik veel mensen kunnen niet anders, ze zijn afhankelijk van de auto, dus een gering effect en dat realiseert de regering zich ook wel, de het motief is vals.Bart schreef:Ben ik lekker mee!
achterlijk idee dus
Wel een zwaar woord 'vals', dus de regering is vals bezig?Alexander CD schreef:Dat bedoel ik veel mensen kunnen niet anders, ze zijn afhankelijk van de auto, dus een gering effect en dat realiseert de regering zich ook wel, de het motief is vals.Bart schreef:Ben ik lekker mee!
achterlijk idee dus
Ik moet zeggen dat Eurlings in het debat de spijker enorm op de kop sloeg toen hij de VVD afdroogde. De afgelopen 15 jaar is iedereen al druk geweest om een doorbraak te proberen creeeren, maar niemand durft een beslissing te nemen. En het kabinet NEEMT nu een beslissing. Er moet wat gebeuren. Of je het er mee eens bent of niet ...... er gebeurd tenminste wat. En daar had abtroop van de VVD geen antwoord op. Zij hebben namelijk al heel vaak de minister van Verkeer en Waterstaat geleverd en geen oplossing aangedragen.
Daarnaast is het wel even slikken voor sommigen dat ze meer moeten gaan betalen, maar het is het einde nog niet. Er komt nog meer bij de komende jaren en niemand wil een cent extra uitgeven om de problemen in het land op te lossen.
-
Verwacht jij dat de files zullen oplossen?Auto schreef:Wel een zwaar woord 'vals', dus de regering is vals bezig?
Ik moet zeggen dat Eurlings in het debat de spijker enorm op de kop sloeg toen hij de VVD afdroogde. De afgelopen 15 jaar is iedereen al druk geweest om een doorbraak te proberen creeeren, maar niemand durft een beslissing te nemen. En het kabinet NEEMT nu een beslissing. Er moet wat gebeuren. Of je het er mee eens bent of niet ...... er gebeurd tenminste wat. En daar had abtroop van de VVD geen antwoord op. Zij hebben namelijk al heel vaak de minister van Verkeer en Waterstaat geleverd en geen oplossing aangedragen.
Daarnaast is het wel even slikken voor sommigen dat ze meer moeten gaan betalen, maar het is het einde nog niet. Er komt nog meer bij de komende jaren en niemand wil een cent extra uitgeven om de problemen in het land
Ja, 's avonds na achten.
Zijn we goed voorgelicht over de mexicaanse griep?
Hoe zijn de uigaven aan de ziektekosten verzekeringen niet de pan uitgerezen zijn we daarin eerlijk voorgelicht?
Als de kilometerheffing ingevoerd is zullen de files nog gelijk zijn maar de kosten veel hoger, denk je dat al de benodigde apparatuur niks kost, de regering trekt er geld voor uit maar wiens geld is dat?
De hele politiek is toch eens stuk bedriegerij.
Waarom willen zoveel op Wilders stemmen, alleen uit onvrede met de huidige politiek, niet om Wilders.
Voelen die mensen dat verkeerd aan, ik denk het niet.