kliksafe en youtube

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Zita »

eilander schreef:
hmprff schreef:Bij ons gaat kliksafe binnenkort ook de deur uit (we nemen wel n ander filter).
Maar het is gewoon heel erg irritant als je bijv. van je studie(genoten) linkjes krijgt doorgestuurd met youtube-filmpjes over waar we mee bezig zijn. Dat zijn heel informatieve filmpjes waardoor een hoop duidelijker wordt...
Jammer, ik zou graag zien dat we Kliksafe bleven steunen, maar ik begrijp dat dit niet tot elke prijs kan.
Ik zie kliksafe als een commercieel product, en heb er helemaal geen gevoelens bij van steun of solidariteit of principe. Ik wil schoon internet (da's dan wel weer uit principe), dus kies ik daarbij het product dat mij het best bevalt. In mijn geval solcon.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: kliksafe en youtube

Bericht door eilander »

Zita schreef:
eilander schreef:
hmprff schreef:Bij ons gaat kliksafe binnenkort ook de deur uit (we nemen wel n ander filter).
Maar het is gewoon heel erg irritant als je bijv. van je studie(genoten) linkjes krijgt doorgestuurd met youtube-filmpjes over waar we mee bezig zijn. Dat zijn heel informatieve filmpjes waardoor een hoop duidelijker wordt...
Jammer, ik zou graag zien dat we Kliksafe bleven steunen, maar ik begrijp dat dit niet tot elke prijs kan.
Ik zie kliksafe als een commercieel product, en heb er helemaal geen gevoelens bij van steun of solidariteit of principe. Ik wil schoon internet (da's dan wel weer uit principe), dus kies ik daarbij het product dat mij het best bevalt. In mijn geval solcon.
Ik zie Kliksafe ook als een commercieel product, maar ook dan kun je nog ruimte laten voor solidariteit. Gunning komt bij commercie volop voor.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:
eilander schreef:
hmprff schreef:Bij ons gaat kliksafe binnenkort ook de deur uit (we nemen wel n ander filter).
Maar het is gewoon heel erg irritant als je bijv. van je studie(genoten) linkjes krijgt doorgestuurd met youtube-filmpjes over waar we mee bezig zijn. Dat zijn heel informatieve filmpjes waardoor een hoop duidelijker wordt...
Jammer, ik zou graag zien dat we Kliksafe bleven steunen, maar ik begrijp dat dit niet tot elke prijs kan.
Ik zie kliksafe als een commercieel product, en heb er helemaal geen gevoelens bij van steun of solidariteit of principe. Ik wil schoon internet (da's dan wel weer uit principe), dus kies ik daarbij het product dat mij het best bevalt. In mijn geval solcon.
Ik heb ook Solcon.
Het nadeel van Solcon vind ik dan weer, dat je er niets in kan stellen: het filter staat aan of uit, een tussenvorm is er niet.
Ik zou graag categorieën in of uit kunnen schakelen, bijvoorbeeld sport, tv, streaming video, muziek, online chat, spelletjes, etc.

Maar goed, dat wordt een beetje off-topic.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:Nee, het gaat mij niet zozeer over allerlei "leuke" filmpjes en dergelijke troep; die kunnen we inderdaad missen als kiespijn. Dat geldt zelfs voor psalmuitvoeringen, etc, dat is ook niet echt noodzakelijk.

Maar ook allerlei instructiefilmpjes worden via Youtube geplaatst en kan je zelf op Youtube zetten en de link bijvoorbeeld naar een klant toe mailen; dat scheelt je weer een ritje.
Dat Youtube nodig is, blijkt uit het feit dat Kliksafe zo veel opzeggingen krijgt, omdat ze Youtube niet doorlaten. Dat zijn echt over het algemeen geen mensen die hele avonden allerlei ranzigheid of zogenaamde "deze is echt leuk" filmpjes gaan zitten bekijken, maar zij hebben het nodig voor serieuze toepassingen.

Te zeggen dat Youtube niet nodig is, is vergelijkbaar met de houding tegenover internet een tiental jaren geleden. Toen zei men ook, dat we rustig zonder internet zouden kunnen; hooguit voor een enkele zakelijke toepassing. Die geluiden hoor je ook nauwelijks meer.

Het probleem voor Kliksafe is, dat ze onderuit kunnen gaan vanwege de negatieve verhalen die rond gaan zingen, als ze niet snel een oplossing verzinnen. Je zag dat enkele jaren terug ook met Rdnet.
Kijk, dit bedoel ik nu ook.
Omdat ze het niet voor elkaar kunnen krijgen gaat meneer hotemetoot zeggen dat we geen offers meer willen brengen. Dat is geen argument. De maatschappij gaat ervan uit dat iedereen op youtube kan.
En mijn probleem is dezelfde als van hmprff.
Ik ben nog niet zover om kliksafe de deur uit te doen, maar als het zo blijft, kan dat gaan gebeuren. Ik wil best steunen, maar zeg dan niet dat we geen offers meer willen brengen. Hier moet gewoon een oplossing voor komen.
En ik had misschien ook anders gepraat als ik er niet mee te maken had.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Ander »

Jo-Ann schreef: Omdat ze het niet voor elkaar kunnen krijgen gaat meneer hotemetoot zeggen dat we geen offers meer willen brengen.
Jo-Ann schreef: Dat is geen argument. De maatschappij gaat ervan uit dat iedereen op youtube kan.
Dus is het een offer om iets minder te kunnen dan waar de maatschappij van uit gaat. Of je het leuk vindt of niet. Jij wil dat offer niet brengen. Een ander wel.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Tiberius »

Ander schreef:
Jo-Ann schreef: Omdat ze het niet voor elkaar kunnen krijgen gaat meneer hotemetoot zeggen dat we geen offers meer willen brengen.
Jo-Ann schreef: Dat is geen argument. De maatschappij gaat ervan uit dat iedereen op youtube kan.
Dus is het een offer om iets minder te kunnen dan waar de maatschappij van uit gaat. Of je het leuk vindt of niet. Jij wil dat offer niet brengen. Een ander wel.
Niet altijd kan je dat offer brengen.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Zita »

Ander schreef:
Jo-Ann schreef: Omdat ze het niet voor elkaar kunnen krijgen gaat meneer hotemetoot zeggen dat we geen offers meer willen brengen.
Jo-Ann schreef: Dat is geen argument. De maatschappij gaat ervan uit dat iedereen op youtube kan.
Dus is het een offer om iets minder te kunnen dan waar de maatschappij van uit gaat. Of je het leuk vindt of niet. Jij wil dat offer niet brengen. Een ander wel.
Maar voor wie of waarvoor breng je dat offer? Om Kliksafe in de lucht te houden? Om principes? Voor de Heere?
Ik snap het woord 'offer' in dit verband eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Jo-Ann »

Ander schreef:Dus is het een offer om iets minder te kunnen dan waar de maatschappij van uit gaat. Of je het leuk vindt of niet. Jij wil dat offer niet brengen. Een ander wel.
Zelfde argument als 10 jaar geleden met internet. Op een bepaald moment kun je er niet buiten.
Vooral bij studie wordt het steeds vaker gebruikt.
Alternatief: internetcafé? :bobo
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Unionist »

Misschien moet meneer Peters eens bij Filternet gaan vragen hoe ze filteren op yourube. Want dat gebeurt wel degelijk. De keuze is helemaal niet: Geen youtube of alles youtube.

En tegenwoordig lijkt het in te zijn om mensen die andere ethische keuzes maken te verwijten dat men geen offers wil brengen: http://tinyurl.com/ybtoepd
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Ander »

Tiberius schreef:
Ander schreef:
Jo-Ann schreef: Omdat ze het niet voor elkaar kunnen krijgen gaat meneer hotemetoot zeggen dat we geen offers meer willen brengen.
Jo-Ann schreef: Dat is geen argument. De maatschappij gaat ervan uit dat iedereen op youtube kan.
Dus is het een offer om iets minder te kunnen dan waar de maatschappij van uit gaat. Of je het leuk vindt of niet. Jij wil dat offer niet brengen. Een ander wel.
Niet altijd kan je dat offer brengen.
Dat is uiteraard de vraag. Wanneer kun je geen offer brengen en wanneer wil je dat niet.
Opvallend is wel dat wanneer het gaat over brengen van offers om principiële redenen er stekels omhoog gaan staan. Ik signaleer, vooral ook bij de jeugd, dat er niet verantwoord wordt omgegaan met Youtube. Ik hoef alleen de hyvespagina's van mijn leerlingen (groep 8) maar op te zoeken en wat ik dan zie welke filmpjes ze erop zetten dan schrik ik. Ik zou ze daar wel voor willen beschermen, al vinden velen je dan vrij achterlijk.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: kliksafe en youtube

Bericht door helma »

Tiberius schreef:
Zita schreef:
eilander schreef:
hmprff schreef:Bij ons gaat kliksafe binnenkort ook de deur uit (we nemen wel n ander filter).
Maar het is gewoon heel erg irritant als je bijv. van je studie(genoten) linkjes krijgt doorgestuurd met youtube-filmpjes over waar we mee bezig zijn. Dat zijn heel informatieve filmpjes waardoor een hoop duidelijker wordt...
Jammer, ik zou graag zien dat we Kliksafe bleven steunen, maar ik begrijp dat dit niet tot elke prijs kan.
Ik zie kliksafe als een commercieel product, en heb er helemaal geen gevoelens bij van steun of solidariteit of principe. Ik wil schoon internet (da's dan wel weer uit principe), dus kies ik daarbij het product dat mij het best bevalt. In mijn geval solcon.
Ik heb ook Solcon.
Het nadeel van Solcon vind ik dan weer, dat je er niets in kan stellen: het filter staat aan of uit, een tussenvorm is er niet.
Ik zou graag categorieën in of uit kunnen schakelen, bijvoorbeeld sport, tv, streaming video, muziek, online chat, spelletjes, etc.

Maar goed, dat wordt een beetje off-topic.
Wij hebben solcon en hebben zelf youtube geblockt.
Als we/ze echt Youtube een keer nodig hebben dan zetten we even het filter uit en na gebruik gaat het filter er weer op.
Werkt prima.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Misschien moet meneer Peters eens bij Filternet gaan vragen hoe ze filteren op yourube. Want dat gebeurt wel degelijk. De keuze is helemaal niet: Geen youtube of alles youtube.

En tegenwoordig lijkt het in te zijn om mensen die andere ethische keuzes maken te verwijten dat men geen offers wil brengen: http://tinyurl.com/ybtoepd
Slecht voorbeeld, Unionist, om het wel of niet naar een pretpark te gaan onder de noemer "een andere ethische keuze" te schoffelen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Tiberius »

helma schreef:
Tiberius schreef:Ik heb ook Solcon.
Het nadeel van Solcon vind ik dan weer, dat je er niets in kan stellen: het filter staat aan of uit, een tussenvorm is er niet.
Ik zou graag categorieën in of uit kunnen schakelen, bijvoorbeeld sport, tv, streaming video, muziek, online chat, spelletjes, etc.

Maar goed, dat wordt een beetje off-topic.
Wij hebben solcon en hebben zelf youtube geblockt.
Als we/ze echt Youtube een keer nodig hebben dan zetten we even het filter uit en na gebruik gaat het filter er weer op.
Werkt prima.
Ja, zo doe ik het nu ook. Maar echt handig werkt dat niet.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Jo-Ann »

Ander schreef:Dat is uiteraard de vraag. Wanneer kun je geen offer brengen en wanneer wil je dat niet.
Opvallend is wel dat wanneer het gaat over brengen van offers om principiële redenen er stekels omhoog gaan staan. Ik signaleer, vooral ook bij de jeugd, dat er niet verantwoord wordt omgegaan met Youtube. Ik hoef alleen de hyvespagina's van mijn leerlingen (groep 8) maar op te zoeken en wat ik dan zie welke filmpjes ze erop zetten dan schrik ik. Ik zou ze daar wel voor willen beschermen, al vinden velen je dan vrij achterlijk.
Jij spreekt over groep 8-leerlingen. Waar is de verantwoordelijkheid van de ouders?
Jij wilt ze daarvoor beschermen, ik ook. Dus in dat opzicht ben ik het met je eens.
Alleen vind ik dit geen argument in deze discussie.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: kliksafe en youtube

Bericht door Josephus »

Jo-Ann schreef:Omdat ze het niet voor elkaar kunnen krijgen gaat meneer hotemetoot zeggen dat we geen offers meer willen brengen.
Tja. Het offer bestaat er dus uit dat we ons moeten onthouden van YouTube. En wat nu het mooie is: je kunt dan ook gewoon klant blijven (of worden) van Kliksafe! Beetje doorzichtig, heer Peters.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie