SRB houdt na 18 jaar op te bestaan.

Gijs83

SRB houdt na 18 jaar op te bestaan.

Bericht door Gijs83 »

Het volgende artikel: http://www.refdag.nl/artikel/1443408/SR ... onden.html
rept er van dat SRB na 18 jaar op houd te bestaan. Dus geen bezinningsavonden meer op zaterdagavond. Vooral leeftijd en geen aanwas van onderen spelen een rol. Destijds dus een gat in de markt net zoals nu Zin-in, maar op gegeven moment wil de jeugd wat anders. Zou dat repeterend zijn? Dus zou Zin-in na 20 jaar 'oubollig' zijn?
Naast de Zin-in heb je dan nog de avonden van de Kom-Ook groep en de Bosrandclub op de zaterdagavond. De Kom-Ook groep gaat wat meer regionaal(naast Hoevelaken, nu ook Hardinxveld-Giessendam en vanaf morgenavond ook Notter(bij Rijssen). Zin-in zit nu nog in Gouda, maar heeft(als ik het goed heb) ook plannen om wat meer regionaal te gaan. Ik zit dan te denken aan Zeeland(bv.Goes) en Apeldoorn of Kampen. Goede initiatieven?
Helaas dus voor de oudere vrijgezellen die hun avondje SRB er nu achterheen zien gaan. Diegenen die dat afwisselenden met de Bosrandclub zitten nu ineens om de 14 dagen met lege zaterdagavond...
Gian

Re: SRB houdt na 18 jaar op te bestaan.

Bericht door Gian »

Ik vind het wel treurig. Ik heb er vele gezegende avonden gehad.
De oorzaak van de terugloop is mi een andere. Ik laat me daar verder niet over uit.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gian schreef:Ik vind het wel treurig. Ik heb er vele gezegende avonden gehad.
De oorzaak van de terugloop is mi een andere. Ik laat me daar verder niet over uit.
Dan denk ik dat ik denk wat jij ook denkt.
memento

Bericht door memento »

Dit wordt veroorzaakt door een terugloop van het aantal bezoekers. Kort na de oprichting trok een bezinningsavond in Rotterdam circa 800 bezoekers, nu zijn dat er zo’n 150.
Hier schrik ik toch eigenlijk wel van. Een jaar of 5 geleden waren de avonden in Rotterdam (de keren dat ik was iig) druk bezocht. Als jeugd interesse verliest voor zulk soort avonden, zie ik dat niet als een goed teken...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

memento schreef:
Dit wordt veroorzaakt door een terugloop van het aantal bezoekers. Kort na de oprichting trok een bezinningsavond in Rotterdam circa 800 bezoekers, nu zijn dat er zo’n 150.
Hier schrik ik toch eigenlijk wel van. Een jaar of 5 geleden waren de avonden in Rotterdam (de keren dat ik was iig) druk bezocht. Als jeugd interesse verliest voor zulk soort avonden, zie ik dat niet als een goed teken...
In Amersfoort zaten in 2003 nog tussen de 700 en 800 man. Groep werd zelfs gesplitst. Niet is 200 man al een goede opkomst.
Gian

Bericht door Gian »

Achthonderd man in Rotterdam lijkt me overdreven. Het was de oude aula van de Guido die mudjevol zat. Kan dat 800 man zijn?
Ik heb er nog stoelendienst gedaan, volgens mij konden er max iets van 400 stoelen staan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

memento schreef:Als jeugd interesse verliest voor zulk soort avonden, zie ik dat niet als een goed teken...
Ze gaven aan dat het mede door de vergrijzing en gebrek aan jonge aanwas komt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gian schreef:Achthonderd man in Rotterdam lijkt me overdreven. Het was de oude aula van de Guido die mudjevol zat. Kan dat 800 man zijn?
Ik heb er nog stoelendienst gedaan, volgens mij konden er max iets van 400 stoelen staan.
Dacht ik ook ja. Hooguit 500 toch?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gian schreef:Achthonderd man in Rotterdam lijkt me overdreven. Het was de oude aula van de Guido die mudjevol zat. Kan dat 800 man zijn?
De aula van de oude Guido was wel groter dan de huidige; 600 lijkt mij wel kunnen (al moeten ze dan wel om de beurt adem halen).
Gian

Bericht door Gian »

:haha
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Is Zin-in niet een soort voortzetting van de 21+ jeugd?
Of ben ik abuis?
Ik zag het in Daniël, maar heb et nog laten liggen omdat ik volgens mij
niet tot die doelgroep hoor...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gian

Bericht door Gian »

-DIA- schreef:Is Zin-in niet een soort voortzetting ...
Wie weet is er enige samenspraak geweest.
Jacq

Bericht door Jacq »

Gian schreef:

Ik hoop niet dat er publiek van de SRB avonden richting Zin in gaat. Zin In is meer van 20 tot 25 jaar.
Zag de vorige keer bij ZinIn, al wat meer ouderen dan de vorige keer, dus hoop dat dit niet meer wordt.

Ik ben ook een paar keer naar een SRB avond geweest. Meestal wel goede sprekers, maar weinig discussie uit de zaal. Geen hapje en drankje in de pauze of na afloop, allemaal heel kaal allemaal..
refo

Bericht door refo »

Jacq schreef:
Gian schreef:

Ik hoop niet dat er publiek van de SRB avonden richting Zin in gaat. Zin In is meer van 20 tot 25 jaar.
Zag de vorige keer bij ZinIn, al wat meer ouderen dan de vorige keer, dus hoop dat dit niet meer wordt.

Ik ben ook een paar keer naar een SRB avond geweest. Meestal wel goede sprekers, maar weinig discussie uit de zaal. Geen hapje en drankje in de pauze of na afloop, allemaal heel kaal allemaal..
Niettemin komen er 150 mensen.
En dat is dan weinig.

Eind jaren 70 werden de districtsavonden van district Gouda van de JBGG bezocht door zo'n 75 mensen. Eén keer was de heer CA van Dieren in Gouda. Die genoot enige populariteit als godsdienstleraar op de Driestar. Toen waren er ongeveer 130 bezoekers. En moesten we uitwijken naar de onverwarmde kerkzaal. Of die avond met de film van de MAF in Moerkapelle. Dat trok. Het verengingsgebouw kon de menigte niet bevatten. Zo hadden we film in de kerk. Maar meestal geen 100 mensen.
Later kwamen er 100den bezoekers. Was dat allemaal winst? Welnee. Het werd populair om 's avonds uithuizig te worden.
En moest er een ordecomité komen.

Iets nieuws heeft de laatste jaren iets aantrekkelijks. Nu ook de Zin-in weer. Men denkt in 'een behoefte' te voorzien. Dat is inderdaad zo. Maar kwam men afgelopen keer op predikant of heer Post af? Welnee. Die Post was al eens geweest en een geweldig spreker is het niet. Beetje saai waren de kwalificties die ik hoorde. Maar ze gingen toch. Gezellig, zien we die en die, die komen ook.
Je hoeft niet te schrikken als ze niet meer komen voor bepaalde sprekers. Het gros kwam daar ook niet voor.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Tiberius schreef:
De aula van de oude Guido was wel groter dan de huidige; 600 lijkt mij wel kunnen (al moeten ze dan wel om de beurt adem halen).
20 jaren terug zaten er met de weekopening zo rond de 750 man in de oude aula.
Toen was er ook nog ruimte om adem te halen :) .
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Plaats reactie