Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Gaat Balkenende naar Europa?

Ja, en er moeten dan nieuwe verkiezingen komen.
4
27%
Ja, en hij moet dan opgevolgd worden door Maxime Verhagen als premier. Geen verkiezingen.
7
47%
Nee, maar het kabinet zit de rit niet uit.
0
Geen stemmen
Nee, en het kabinet zit de rit gewoon uit.
4
27%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Luther »

Gaat Balkenende naar Europa of niet?

Vind je dat hij moet blijven?
En als hij weggaat? Moeten er dan nieuwe verkiezingen komen of moet iemand anders hem opvolgen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Auto »

Luther schreef:Gaat Balkenende naar Europa of niet?

Vind je dat hij moet blijven?
En als hij weggaat? Moeten er dan nieuwe verkiezingen komen of moet iemand anders hem opvolgen?
JA, hij zou moeten blijven. Iemand die zich gecomit heeft aan een periode moet die afmaken. Anderzijds is het natuurlijk mooi om als Nederland de eerste voorzitter van de raad van europa te leveren. Maar ik ben tegen de raad van europa het is niet democratisch. Je ziet weer hoe het met tsjechie is gegaan rond het verrag van lissabon. Tsjechie heeft zijn zin weer met uitzonderingen.

Geen nieuwe verkiezingen, anders sneeuwen de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar weer onder. En het gedram van alle partijen weer. Periode uitzitten en nog even laten zien wat ze kunnen. Je ziet scheurtjes komen in het bastion van de PVV.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Josephus »

Ik vind eigenlijk ook dat JPB op zijn post moet blijven. Anderzijds gun ik hem de overstap ook wel.

Nieuwe verkiezingen zijn niet nodig, de MP zou immers om persoonlijke redenen vertrekken en de regering hoeft om die reden natuurlijk niet haar ontslag aan te bieden aan de koningin. Toch zitten er nog wel wat andere kanten aan de zaak, zoals Hans Goslinga (uitstekende columnist trouwens!) onlangs in Trouw schreef. Zie http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/ ... s_om_.html
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Zonderling »

Deze premier stemde in met een referendum.
Na de voor Europa negatieve uitslag van dit referendum werd geroepen door alle politici inclusief Balkenende: 'de grondwet is dood'.

Het is absoluut ongeloofwaardig dat deze zelfde premier dan een functie zou gaan bekleden in Europa op basis van een variant van diezelfde grondwet.

Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door memento »

Zonderling schreef:Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
Wie heeft jou dat geopenbaard?
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Zonderling »

De Schrift geeft in Daniël 2 en Daniël 7 duidelijk aan dat de overblijfselen van het vierde rijk (Romeinse Rijk) voorafgaat aan de komst van het Koninkrijk van Christus. Daniël 2 en 7 vormen ook overduidelijk één profetie onder twee verschillende beelden (waarbij Daniël 7 nog een uitbreiding kent naar de antichrist). Dat betekent dat we nog steeds leven onder deze overblijfselen van het Romeinse rijk. De kleine hoorn (de antichrist) in Daniël 7 komt uit dit vierde rijk voort.

Verder mag je Daniël 7 en Openbaring 13 met elkaar vergelijken en je zult verrassende zaken tegenkomen.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door memento »

Zonderling schreef:De Schrift geeft in Daniël 2 en Daniël 7 duidelijk aan dat de overblijfselen van het vierde rijk (Romeinse Rijk) het laatste wereldrijk is vóór de komst van het Koninkrijk van Christus. Dat betekent dat we nog steeds leven onder deze overblijfselen van het Romeinse rijk. De kleine hoorn (de antichrist) in Daniël 7 komt uit dit vierde rijk voort.

Verder mag je Daniël 7 en Openbaring 13 met elkaar vergelijken en je zult verrassende zaken tegenkomen.
In het verleden heeft men al zo vaak gemeend dat dit in hun tijd in vervulling gegaan is. Waarom zouden hun ernaast gezeten hebben, en jij nu niet?
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Zonderling »

memento schreef:
Zonderling schreef:De Schrift geeft in Daniël 2 en Daniël 7 duidelijk aan dat de overblijfselen van het vierde rijk (Romeinse Rijk) het laatste wereldrijk is vóór de komst van het Koninkrijk van Christus. Dat betekent dat we nog steeds leven onder deze overblijfselen van het Romeinse rijk. De kleine hoorn (de antichrist) in Daniël 7 komt uit dit vierde rijk voort.

Verder mag je Daniël 7 en Openbaring 13 met elkaar vergelijken en je zult verrassende zaken tegenkomen.
In het verleden heeft men al zo vaak gemeend dat dit in hun tijd in vervulling gegaan is. Waarom zouden hun ernaast gezeten hebben, en jij nu niet?
In wat ik hierboven schreef duidde ik toch geen concrete tijd aan, of wel?
Wel past de ontwikkeling naar de EU in het beeld dat het Romeinse rijk weer herstelt en daarmee ook in het beeld van Daniël 2, Daniël 7 en Openbaring 13.
-DIA-
Berichten: 32760
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door -DIA- »

Zonderling schreef:
memento schreef:
Zonderling schreef:De Schrift geeft in Daniël 2 en Daniël 7 duidelijk aan dat de overblijfselen van het vierde rijk (Romeinse Rijk) het laatste wereldrijk is vóór de komst van het Koninkrijk van Christus. Dat betekent dat we nog steeds leven onder deze overblijfselen van het Romeinse rijk. De kleine hoorn (de antichrist) in Daniël 7 komt uit dit vierde rijk voort.

Verder mag je Daniël 7 en Openbaring 13 met elkaar vergelijken en je zult verrassende zaken tegenkomen.
In het verleden heeft men al zo vaak gemeend dat dit in hun tijd in vervulling gegaan is. Waarom zouden hun ernaast gezeten hebben, en jij nu niet?
In wat ik hierboven schreef duidde ik toch geen concrete tijd aan, of wel?
Wel past de ontwikkeling naar de EU in het beeld dat het Romeinse rijk weer herstelt en daarmee ook in het beeld van Daniël 2, Daniël 7 en Openbaring 13.
Ik ben het hier mee eens... Let op de geschiedenis: Het Romeinse Rijk viel uiteen. In het westen kwam het grote Frankische Rijk op, dat ook weer scheurde in drieën, waaruit in het westen de grondslag voor Frankrijk, en in het oosten de grondlag voor Germany werd gelegd... Let op hoe ze zich noemden: Het Heilige Roomse Rijk. Dat was een uitdrukkelijke heenwijzing wat ze van zichzelf ook dachten: wij zijn de opvolger van het (West) Romeinse Rijk...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Gian »

memento schreef: In het verleden heeft men al zo vaak gemeend dat dit in hun tijd in vervulling gegaan is. ?
Klopt. Men was er al vroeg bij. Ik denk echter wel dat men in de goede richting dacht. Bij de oprichting van de EEG waren er al mensen die dit als het begin van het herstelde romeinse rijk zagen. Sarkozy heeft vorig jaar de mediterrane unie opgericht. Europa met de mediterrane unie is qua omvang bijna gelijk als het oude romeinse rijk

Opb 17:8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan;

Vooralsnog blijft het enigszins speculeren, en hoeven we ook niet precies uit te leggen hoe het zich zal ontwikkelen. Dat er sprake is van een Romeins rijk wat zich hersteld lijkt me wel duidelijk. Dan.2 geeft daarin een goede aanwijzing. Zie ook de overeenkomsten tussen het eu-gebouw in Straatsburg en de bekende plaat van de toren van Babel. En ook de vrouw op het beest voor het eu-gebouw in Brussel.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
-DIA-
Berichten: 32760
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:
memento schreef: In het verleden heeft men al zo vaak gemeend dat dit in hun tijd in vervulling gegaan is. ?
Klopt. Men was er al vroeg bij. Ik denk echter wel dat men in de goede richting dacht. Bij de oprichting van de EEG waren er al mensen die dit als het begin van het herstelde romeinse rijk zagen. Sarkozy heeft vorig jaar de mediterrane unie opgericht. Europa met de mediterrane unie is qua omvang bijna gelijk als het oude romeinse rijk

Opb 17:8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan;

Vooralsnog blijft het enigszins speculeren, en hoeven we ook niet precies uit te leggen hoe het zich zal ontwikkelen. Dat er sprake is van een Romeins rijk wat zich hersteld lijkt me wel duidelijk. Dan.2 geeft daarin een goede aanwijzing. Zie ook de overeenkomsten tussen het eu-gebouw in Straatsburg en de bekende plaat van de toren van Babel. En ook de vrouw op het beest voor het eu-gebouw in Brussel.
Dit vind ik wat speculatief... daar zou ik niet zo ineens in meegaan...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Gian »

-DIA- schreef:
Dit vind ik wat speculatief...
Dat zei ik ook.. ;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Joannah »

Zonderling schreef:Deze premier stemde in met een referendum.
Na de voor Europa negatieve uitslag van dit referendum werd geroepen door alle politici inclusief Balkenende: 'de grondwet is dood'.

Het is absoluut ongeloofwaardig dat deze zelfde premier dan een functie zou gaan bekleden in Europa op basis van een variant van diezelfde grondwet.

Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
helemaal mee eens!
tijden en wet zijn veranderd, en het werd in zijn hand gegeven.(gregoriaanse kalender,pesach werd Pasen, "kerstfeest" op een heidense feestdag-datum gezet, zondag ipv sabbat(?) etc etc)
Dat het nu wel menens is, is te zien aan het feit dat de vijgeboom (israel) uitloopt, Memento.
Ik vertrouw Balkenende niet, iemand die zegt calvinist te zijn, maar ook dat Alla en God Dezelfde is, dat gaat er bij mij niet in.
Ook de EU Grondwet/Verdrag van Lissabon, waar God uitgeschrapt moest worden, om de turken (die moeten erbij) maar bij voorbaat niet tegen het hoofd te stoten, is dus een god(de)loos document.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Afgewezen »

Zonderling schreef:Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
En daar geloof ik helemaal niets van.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11431
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Mister »

Afgewezen schreef:
Zonderling schreef:Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
En daar geloof ik helemaal niets van.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik ben wel benieuwd hoe Z. tot een dergelijke conclusie komt.
Plaats reactie