Ds Spaans overleden
Ds Spaans overleden
Vandaag is ds Spaans overleden (Norwich)
Re: Ds Spaans overleden
Ik hoorde het net jah! Wat aangrijpend... Hij had nog plannen om nog eenmaal in Nederland te preken! Maar Gods weg was anders...
Google leert mij dat hij predikant was in de GerGem. Eigenlijk nooit van hem gehoord. Heeft hij ook Nederlandse gemeenten gediend?
Hij kwam tot enkele jaren geleden jaarlijks in Nederland preken. Zondag werd nog voorbede gedaan en gemeld dat hij wonderlijk als uit de dood was teruggekomen.
Nee, hij heeft geen Nederlandse gemeenten gediend. Sinds 1984 was hij predikant in Norwich in Canada. Hij is 79 jaar geworden. Als hij in Nederland was preekte hij ook maar op een beperkt aantal plaatsen m.n. in de uiterst rechterflank van de Ger.Gem. zoals De Valk-Wekerom en Brakel. Hij schijnt ook niet in Nederland geboren te zijn, maar hij zal er wel (geestelijke) familie hebben gehad, waardoor hij regelmatig hierheen kwam.Kislev schreef:Google leert mij dat hij predikant was in de GerGem. Eigenlijk nooit van hem gehoord. Heeft hij ook Nederlandse gemeenten gediend?
Geen onzin optypen, Gijs. Hij ging in alle gemeenten voor. Zo heeft hij onder andere in de Ger.Gem. van Hendrik-Ido-Ambacht gepreekt maar ook in de Oud Ger.Gem. van Kinderdijk.Gijs83 schreef:Nee, hij heeft geen Nederlandse gemeenten gediend. Sinds 1984 was hij predikant in Norwich in Canada. Hij is 79 jaar geworden. Als hij in Nederland was preekte hij ook maar op een beperkt aantal plaatsen m.n. in de uiterst rechterflank van de Ger.Gem. zoals De Valk-Wekerom en Brakel. Hij schijnt ook niet in Nederland geboren te zijn, maar hij zal er wel (geestelijke) familie hebben gehad, waardoor hij regelmatig hierheen kwam.Kislev schreef:Google leert mij dat hij predikant was in de GerGem. Eigenlijk nooit van hem gehoord. Heeft hij ook Nederlandse gemeenten gediend?
-
Erasmiaan schreef:Geen onzin optypen, Gijs. Hij ging in alle gemeenten voor. Zo heeft hij onder andere in de Ger.Gem. van Hendrik-Ido-Ambacht gepreekt maar ook in de Oud Ger.Gem. van Kinderdijk.Gijs83 schreef:Nee, hij heeft geen Nederlandse gemeenten gediend. Sinds 1984 was hij predikant in Norwich in Canada. Hij is 79 jaar geworden. Als hij in Nederland was preekte hij ook maar op een beperkt aantal plaatsen m.n. in de uiterst rechterflank van de Ger.Gem. zoals De Valk-Wekerom en Brakel. Hij schijnt ook niet in Nederland geboren te zijn, maar hij zal er wel (geestelijke) familie hebben gehad, waardoor hij regelmatig hierheen kwam.Kislev schreef:Google leert mij dat hij predikant was in de GerGem. Eigenlijk nooit van hem gehoord. Heeft hij ook Nederlandse gemeenten gediend?
Dat is niet allemaal onzin hoor. Dat hij in Hendrik Ido Ambacht en Kinderdijk voorging, had denk ik (mede) te maken met de bezoekjes die hij voor en na die diensten in de omgeving wilde afleggen, onder wie aan ds. Mallan in Alblasserdam. Hij ging echt niet in alle gemeenten voor. Ik denk dat hij zijn leven lang niet in Houten, Meerkaplle, Woerden, Scheveningen, etc. gepreekt heeft.
Voordat hier discussies komen die hier niet horen. Sluit ik dit topic.