IKON weer links bezig.

Plaats reactie
moderne gelovige

IKON weer links bezig.

Bericht door moderne gelovige »

In plaats van de EO in de hoek te drukken (!) beter even aandacht voor het volgende:
Onderwerpen voor een tv-programma van de IKON op donderdagavond komen voorbij in een radiospot:
Het toenemende conservatisme in Europa
citaat: " Conservatieve Europarlementariers willen de klok terugdraaien betreffende asielzoekers, abortus en euthanasie."
En zaterdagavond een vooraankondiging voor het programma IKON-live:
De bloemenman op de hoek is tegen George Bush....

Voor niet tv-bezitters: Het programma IKON-live is een soort reli-entertainmentprogramma op de zondagmiddag wat in plaats is gekomen voor een kerkdienst.
De IKON vindt het trouwens niet meer nodig om kerkdiensten op televisie uit te zenden(!) en is daar dus ook maar mee gestopt. In plaats daar van krijgen we dit soort opinieerende programma's.

Het kwalijke in deze is natuurlijk dat ik als hervormde nog min of meer (ongewild natuurlijk ) participeer in zo'n club.
Na zich een aantal jaren rustig te hebben gehouden wil de IKON zich waarschijnlijk weer eens goed gaan "profileren".
Tsja, het kabinet Balkenende he en al die rechtse rakkers elders in Europa.
Van mij mag de IKON direct worden opgeheven, de medewerkers vinden wel onderdak..... bij de VARA!
Pied

Bericht door Pied »

Mag jij de IKON dan wel in een hoek drukken?
moderne gelovige

Wel als ze politiek gaan bedrijven! ook nog eens (zij het heel indirect) uit mijn naam en van mijn geld.
Kun je van de EO niet zeggen.
Hoezo? Ben je soms voor de IKON? Dat zou mij wel heel erg bevreemden....
Pied

Bericht door Pied »

Nee hoor, ik weet nauwelijks iets van de IKON af, ik ga er maar van uit dat het gewoon een omroep is van het type waar ik al helemaal niets van moet hebben.

Dat de EO geen raakvlakken heeft met de politiek lijkt me stug. Of je dat 'politiek bedrijven' mag noemen is weer een ander punt.
Ik vind dat je met twee maten meet op grond van sympathie voor de ene en antipathie voor de andere omroep. Dat mag best, maar dan wordt het wel een verhaal van de pot en de ketel.
moderne gelovige

Nou ik ben GEEN lid van de EO.
Pot en ketel snap ik niet, de EO geeft niet rechtstreeks blijk van rechtstreekse sympathie of antipathie tegen politieke partijen/richtingen.
Ik wil gewoon aan de kaak stellen dat deze IKON-club, waarin dus ook de Ned. Hervormde Kerk participeert hier mee bezig is.
Plaats reactie