PDA en bijbelsoftware

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

PDA en bijbelsoftware

Bericht door Gian »

Ik heb laatst voor een paar tientjes een PDA gekocht om daar wat software op te zetten voor bijbelstudie ed.
Het is een HP IPAQ rx3700. Onvoorstelbaar wat een mogelijkheden zitter er op dat ding. Het is eigenlijk gewoon een minilaptop met tomtom, camera en talloze andere programma's. Maw, dit ding is me veel te uitgebreid.
1. Zijn er niet gewoon eenvoudige pda-tjes?
2. Weet iemand nog wat goedkope software voor bijbestudie, verklaring ect?
3. Is er iemand die nog een gps-ontvanger over heeft? Dan kan ik de tomtom gebruiken.
4. Weet iemand hoe ik de taal kan wijzigen in Windows mobile?

bvd
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door jakobmarin »

Gian schreef:2. Weet iemand nog wat goedkope software voor bijbestudie, verklaring ect?
hier gratis de statenvertaling voor op je pda: http://www.olivetree.com/store/download ... t_id=16577

IN het engels is nog veel meer te krijgen, zie http://www.olivetree.com/store/home.php?cat=259&free=y
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Upquark »

Om met vraag 2 te beginnen: ik gebruik zelf Pocket E-Sword, dit is een gratis bijbelleesprogramma. Als dit wat voor je is, kan ik je wel aan wat bijbels en dictionaries etc. helpen.

Verder:

1. Ongetwijfeld, maar Windows Mobile blijft Windows Mobile. Zorg gewoon dat je alle onnodige programma's naar een map verplaatst zodat je die niet telkens in beeld krijgt. Ikzelf gebruik normaal gesproken ook maar 5 à 6 programma's; daar heb ik dus wat mooi icoontjes op het homescreen voor.

3. Kan ik je niet aan helpen, maar let bij het zoeken/kopen wel op dat de ene chipset de andere niet is. Bijv. Sirfstar III is erg goed (snelle fix).

4. Enige manier is om een anderstalige ROM te installeren. Misschien op de website van HP?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Gian »

Zowel olive tree als e sword krijg ik niet geinstaleerd.

Ik weet zeker dat ik de goede download heb, maar hij geeft toch aan dat het geen 'pocket pc application is'
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door memento »

Gian schreef:Zowel olive tree als e sword krijg ik niet geinstaleerd.

Ik weet zeker dat ik de goede download heb, maar hij geeft toch aan dat het geen 'pocket pc application is'
Je moet die gedownloade bestanden op je gewone PC openen, terwijl je PDA op de pc aangesloten is. Dan installeerd hij via je gewone pc de software op je PDA.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Gian »

ok, nou, laat dat laatste nu nog een probleem zijn. Ik krijg de pda niet geconnect via de docking/usb

Zit nu telkens het sd kaartje te wisselen van pc naar pda
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door memento »

Gian schreef:ok, nou, laat dat laatste nu nog een probleem zijn. Ik krijg de pda niet geconnect via de docking/usb
Wat gaat daarbij fout?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Gian »

Ik kan mn pc niet vinden in de pda
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door memento »

Gian schreef:Ik kan mn pc niet vinden in de pda
Als je pc de PDA maar vindt.

Als je geen Windows Vista hebt, moet je op je PC eerst ActiveSync installeren. Dit is te downloaden vanaf de microsoft website: http://www.microsoft.com/windowsmobile/ ... nload.mspx
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Gian »

Gelukt. Tnx
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Upquark »

Ook het installeren van Pocket e-Sword?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Gian »

Upquark schreef:Ook het installeren van Pocket e-Sword?
Ja, dat werkt ook, mooi programma, handiger dan Olive.
Alleen het zoeken gaat heel erg traag in E sword, is nu al een keer vastgelopen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Lourens »

Thanx, ik had vroeger Olive maar nu bezit om ESword te installeren.

Ik gebruik trouwens een HTC Touch. Ideaal!
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Gian »

Ik vind het echt jammer dat e sword bij mij echt onmogelijk lang moet zoeken naar een woord waar olive het binnen een paar seconden doet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: PDA en bijbelsoftware

Bericht door Zonderling »

Gian schreef:Ik vind het echt jammer dat e sword bij mij echt onmogelijk lang moet zoeken naar een woord waar olive het binnen een paar seconden doet.
Op de PC heb ik daar totaal geen last van. Het antwoord is er meteen.
Plaats reactie