Hervormingsdienst: met andere kerken of alleen met eigen gem

Plaats reactie
Lecram

Hervormingsdienst: met andere kerken of alleen met eigen gem

Bericht door Lecram »

In sommige plaatsen worden Hervormingsavonden belegd, waaraan verschillende kerkverbanden gezamenlijk deelnemen. In Vlaardingen bijv. zijn dat de GG, de NHK en de CGK.
Toen ds. Meeuse naar Vlaardingen kwam is dat het eerste wat toen werd afgeschaft. Gelukkig is dat nu weer hersteld. Ik heb begrepen dat hij dat in Apeldoorn ook heeft gedaan.

Is dat terecht of is het juist mooi om dat met elkaar te herdenken?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Juist mooi om het samen te doen! In Barendrecht was het ds Visser (CGK) en ds Mijnders (GG). Die doen dat elk jaar samen begreep ik!

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Juist mooi om het samen te doen! In Barendrecht was het ds Visser (CGK) en ds Mijnders (GG). Die doen dat elk jaar samen begreep ik!

Mhg,
Pim.
Dat is idd. positief, maar waarom doet de GB niet mee dan?
Harry

Bericht door Harry »

Omdat de Bonders daar niet moeten hebben van de doorgezakte 'Voordijkers' die zich Christelijk Gereformeerd noemen. En dat is wederzijds ook het geval.
england

Bericht door england »

Wij hadden best heel veel gasten! Een spreker uit een ander stadje kwam om een lezing over Luther te geven.

Ik zal niet zeggen dat de kerk vol zat, maar goed, we hadden er niet zo veel ruchtbaarheid aan gegeven, hopelijk wordt dat volgend jaar beter!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Omdat de Bonders daar niet moeten hebben van de doorgezakte 'Voordijkers' die zich Christelijk Gereformeerd noemen. En dat is wederzijds ook het geval.
Wel een beetje begrijpelijk maar ook best jammer.
limosa

Bericht door limosa »

Wij hadden best heel veel gasten! Een spreker uit een ander stadje kwam om een lezing over Luther te geven.

Ik zal niet zeggen dat de kerk vol zat, maar goed, we hadden er niet zo veel ruchtbaarheid aan gegeven, hopelijk wordt dat volgend jaar beter!

Leuk om te lezen england! Jullie beginnen je draai daar zo'n beetje te vinden . . .
england

Bericht door england »

Ja, we proberen elk excuus aan te grijpen om te kunnen evangeliseren! We hadden op dinsdag 4 november 'bonfire night'. Bonfire is een kampvuur. Dat hebben ze hier altijd op 5 november, als herdenking van iemand die probeerde de parlementsgebouwen in London op te blazen...(Gunpowder plot door Guy Fawkes)

Dus Richard deed een lezing over dat meneertje, en bracht het Evangelie in, en daarna hadden we broodjes hamburger, toen het kampvuur en daarna vuurwerk. De vaders vonden het fantastisch, alle meisjes zaten binnen achter de ramen omdat ze niet van het lawaai hielden, en de moeders zagen overal gevaren...al met al een geslaagde avond!
Jelle

Bericht door Jelle »

Fijn dat het in elk geval met de hervormingsdiensten wel samen kan gaan. Dan kan er in veel gevallen wel over kerkmuren heengekeken worden.
Komt misschien ook wel omdat diverse kerken toch wel erg dicht bij elkaar zitten en dat er vaak maar kleine verschillen zijn. Veel kleiner als bij de combinatie van SoW.

Fijn England dat er ook op kleine schaal Gods Woord gebracht kan en mag worden.
Er is vreugde in de Hemel over één zondaar die zich bekeert.
Plaats reactie