Bedankt voor alle felicitaties, ik ben nu een half jaar verloofd, wat ik hier ook heb gemeld, maar blijkbaar was het nog niet tot iedereen doorgedrongenMarco schreef:Gefeliciteerd, alvast. Maarrehh.. Denk je dat ze dan het hele huishouden gaat doen (en jij daar dus helemaal vanaf bent)?Marnix schreef:Precies.... en lang niet alle mannen hier hebben een vrouw die het huishouden voor ze doet. Ik moet het ook nog tot april zonder huisvrouw stellen![]()
![]()

En natuurlijk was ik niet serieus. Ik moest alleen ff denken aan die zwaar gereformeerde dienst waar zijn hem tot man nam, en hij haar tot huisvrouw. Het heeft me niet losgelaten. Ik heb toen ook Joanne aangestoten en toegefluisterd: Kijk, dat is leuk om te weten... Toen ze me om Bijbelse onderbouwing vroeg heb ik haar toegewezen: Zie 1 Kor 14:34. 30 seconden later kreeg ik een por terug.
Aangezien wij beiden werken zullen we ook gewoon beiden het huishouden doen. Ik ben waarschijnlijk eerder uit mijn werk dus zal de portefeuille "koken" waarschijnlijk krijgen. Ook schijn ik beter te kunnen strijken, dus zal dat vast ook meestal op mijn bordje komen. Verdere schoonmaak-zaken verdelen we gewoon netjes, waarbij het initiatief allicht iets vaker van Joanne's kant moet komen, maar ik dan zeker met frisse tegenzin het huis zal helpen opfrissen. Als het echt te gek wordt wijs ik op de geschiedenis van Martha en Maria, om Bijbels te funderen dat de bezem ook wel eens neergelegd mag worden. Er zijn belangrijker zaken. Ik heb alvast een tegeltje bedacht die ik aan de muur wil hebben hangen:
Dit huis is schoon genoeg om gezond te zijn...
... en vuil genoeg om gelukkig te zijn.
Als er kinderen komen wordt het weer een ander verhaal, als ik Marco's reacties zo lees.... maar dat is van later zorg. We verwachten niet binnen enkele jaren kinderen te ontvangen.