Hoe herkennen we ze?
Ik bedoel bekijk het interview van marion de pauw op http://www.lezen.tv/
En in hoeverre hebben de ouders het verpest?
Door zulke (anti-) getuigenissen, neig ik steeds meer naar de kant van de predestinatie.
sommige mensen worden gelovig opgevoed en gaan op de knieen voor God in tranen, en er gebeurd niks, en sommige mensen worden uit de wereld getrokken zonder amper te zoeken.
Is dit een geval van 1joh 2;9?
( 19 Zij zijn van ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zouden zij bij ons gebleven zijn: maar aan hen moest openbaar worden, dat niet allen uit ons zijn. )
nep christenen
-
Re: nep christenen
Valse christenen zijn soms moeilijk te herkennen, maar soms ook heel gemakkelijk.
Als iemand niet is in de leer van Christus, dan heeft hij een eigen beeld gemaakt van God.
Als je de bijbel goed leest dan kan het niet mis gaan met de mens die God heeft uitverkoren, God Zelf zorgt voor de goede afloop, al hebben de ouders het nog zo verpest en het hele milieu waaruit ze voortkomt.
Dat is ook de rijkdom van het ware geloof, God Zelf staat ervoor in!
Christus heeft mijn zonden gedragen, Hij heeft die straf voor mij weggedragen waarvoor ik een eeuwigheid in de hel had moeten boeten!
Hij heeft voor mij een rechtvaardig leven geleefd.
God weet ook de beste manier om mensen die Hij wil behouden te behouden, we kunnen niet alles overzien.
Iemand die er niks voor schijnt te doen kan zo behouden worden, maar hij of zij verandert wel!
Toch werkt God ook op het gebed van gelovige ouders, en als ouders zullen we ook uit geloof moeten leven, we zien zo graag!
Ook als zien we het geloof niet in mensen om ons heen, we moeten toch gelovig vertrouwend hopen.
ïk weet in Wie ik geloofd heb en Hij is machtig!
Als iemand niet is in de leer van Christus, dan heeft hij een eigen beeld gemaakt van God.
Als je de bijbel goed leest dan kan het niet mis gaan met de mens die God heeft uitverkoren, God Zelf zorgt voor de goede afloop, al hebben de ouders het nog zo verpest en het hele milieu waaruit ze voortkomt.
Dat is ook de rijkdom van het ware geloof, God Zelf staat ervoor in!
Christus heeft mijn zonden gedragen, Hij heeft die straf voor mij weggedragen waarvoor ik een eeuwigheid in de hel had moeten boeten!
Hij heeft voor mij een rechtvaardig leven geleefd.
God weet ook de beste manier om mensen die Hij wil behouden te behouden, we kunnen niet alles overzien.
Iemand die er niks voor schijnt te doen kan zo behouden worden, maar hij of zij verandert wel!
Toch werkt God ook op het gebed van gelovige ouders, en als ouders zullen we ook uit geloof moeten leven, we zien zo graag!
Ook als zien we het geloof niet in mensen om ons heen, we moeten toch gelovig vertrouwend hopen.
ïk weet in Wie ik geloofd heb en Hij is machtig!
We weten uit de bijbel dat er nepchristenen zijn, maar ik geloof dat we niet geroepen zijn die te benoemen. Je kunt er van alles over zeggen, maar als jij denkt dat er een nepchristen is in je omgeving, dan onderzoek je eerst in de Schrift of je vermoeden klopt en dan spreek je die persoon daar op aan, zodat zo'n persoon zich kan bekeren, of zich kan verdedigen waardoor je misschien op andere gedachten komt. Als iemand op één of andere manier zichtbaar God niet liefheeft of zijn naaste niet lief heeft, dan kun je die zorg krijgen. Ik wil iedereen op het hart drukken om er geen subjectieve menselijke regels aan vast te knopen. Je moet een glasheldere verwijzing in de schrift hebben en anders kun je maar beter gaan nadenken over de acceptatie van het verschil in uiterlijk of gedrag. Schijnbaar is dat dan een verschil waar de bijbel ruimte voor geeft. Vergeet niet dat verkeerd gedrag ook tijdelijk kan zijn. We zouden David na zijn begeren ook voor een nepchristen gehouden hebben, om over Saulus nog maar te zwijgen.
Eens in de spiegel kijken?Sola Scriptura schreef:Hoe herkennen we ze?(...)
We kunnen soms zo druk zijn met die ander, dat we onszelf vergeten. Ben ik een waar christen? Kan men dat zien? Sterker nog, hoe ziet God mij? We moesten maar eens wat 'meer energie in onszelf' steken, om enigszins te gelijken op Christus. Daar hebben we een dagtaak aan!
En als we zien dat onze broeder zondigt, dan weten we toch ook wat we moeten doen, als het goed is?
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
- Sola Scriptura
heb je het interview bekeken, zo te lezen niet dus...Da Capo schreef:Eens in de spiegel kijken?Sola Scriptura schreef:Hoe herkennen we ze?(...)
We kunnen soms zo druk zijn met die ander, dat we onszelf vergeten. Ben ik een waar christen? Kan men dat zien? Sterker nog, hoe ziet God mij? We moesten maar eens wat 'meer energie in onszelf' steken, om enigszins te gelijken op Christus. Daar hebben we een dagtaak aan!
En als we zien dat onze broeder zondigt, dan weten we toch ook wat we moeten doen, als het goed is?
ik ben een wedergeboren christen. God geest overtuigd me. 100% zeker.
in de tijd dat die vrouw in de kerk zat van het intervieuw, had je het nooit gemerkt!
maar goed, je hebt duidelijk het intervieuw niet gezien. jouw reactie valt onder de tang en varken categorie.
- Sola Scriptura
wauw, na alle reactie`s te hebben gelezen, denk ik dat niemand het interview heeft gezien.....anders snap ik de reactie`s niet goed, op wat standaard cliche-antwoorden na.
Ik hoop 'm vanavond te bekijken.Sola Scriptura schreef:wauw, na alle reactie`s te hebben gelezen, denk ik dat niemand het interview heeft gezien.....anders snap ik de reactie`s niet goed, op wat standaard cliche-antwoorden na.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik heb 'm niet gekeken, omdat ik soms moe wordt van het kijken naar anderen en wat er bij anderen allemaal fout gaat, zowel in leer en/of leven. Daar worden hele discussies, avonden en weet ik al niet wat over gevuld, ook hier op refoforum en daar had ik nu even geen zin in.Sola Scriptura schreef:wauw, na alle reactie`s te hebben gelezen, denk ik dat niemand het interview heeft gezien.....anders snap ik de reactie`s niet goed, op wat standaard cliche-antwoorden na.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
- Sola Scriptura
dan had je beter even kunnen zwijgen..