Impact World Tour

Plaats reactie
Robert

Impact World Tour

Bericht door Robert »

bij ons in Delft (en Den Haag) is de Impact World Tour neergestreken.
Dit is een zendingstour die uit gaat van Jeugd met een Opdracht.

Door middel van een moderne show met skaters, bikers, dansers en krachtpatsers worden 1000-en niet christelijke jongeren naar de sporthal getrokken.
De bikers / skaters houden tijdens de show getuigenissen, en wijzen de bezoekers op hun zonden en roepen de bezoekers op hun leven te veranderen.

Wij werden door IWT benaderd als lokale kerk om te helpen met deze actie.
Vooral als nazorg. De IWT gaat straks weer weg, maar de lokale kerken moeten de mensen opvangen die meer van het geloof willen weten.

Uiteraard kwamen wij als gemeente in een dubio. Enerzeids is de gekozen vorm niet de onze, en zetten wij daar vraagtekens bij. Anderzijds denken wij dat het altijd onze roeping is als christen om mensen die meer van het geloof willen weten en die christen willen worden op te vangen en op weg te helpen in de Bijbel en in de kerk.

Uiteindelijk heeft onze kerkeraad dan ook besloten om groen licht te geven. 70 mensen uit onze gemeente hebben zich opgegeven als nazorger!

De avonden worden bezocht door zo'n 1500 bezoekers op een avond, en dat 3 avonden lang.
Tijdens de oproep om naar voren te gaan komen gemiddeld zo'n 150 bezoekers per avond naar voren. Totaal dus 450.

Voor onze kerk betekent dat de 70 nazorgers totaal straks tussen de 100 en 200 jongeren op weg moeten helpen als christen. Dat betekent afspraken maken, de Bijbel uitleggen en op de duur ze meenemen naar onze gemeente.

Ik zit in de coordinatie van onze gemeente, en moet zeggen dat ik erg blij ben dat 70 mensen bereid zijn om deze verantwoordelijkheid op zich te nemen. De hele gemeente draagt het door gebed.

Gisteravond was de eerste avond.
De show was veel radicaler dan ik van te voren had gehoopt. De zonde van de mens stond zeer centraal, ook het feit dat geen mens zelf ooit rechtvaardig voor God kon staan, en dat we allemaal de hel verdiend hebben.

Ik was bang dat 100-en jongeren weg zouden lopen, maar het tegenovergestelde gebeurde.
Er werden films getoond van de skaters en bikers zelf die vertelde dat ze vroeger een zondig leven leidde, maar dat God hen bekeerd had.

De hele zaal juichde.
Bij de oproepen aan het einde kwamen 100-en jongeren naar voren. Wij moesten als nazorgers met hen in gesprek, gegevens opschrijven en een Bijbel geven. Binnen een dag opnieuw contact, en dan binnen een week weer.
We hebben foldertjes gekregen met een korte handleiding door de Bijbel, en cursussen hoe om te gaan met 'probleem gevallen' moslims etc. etc.

Vanavond en morgenavond zijn de andere 2 avonden.

In dit topic wil ik als eerste vragen of jullie voor ons willen bidden. Niet zozeer omdat je achter de vorm staat, dat sta ik ook niet (hoewel ik moet toegeven dat wij als kerk die 4500 jongeren uit Delft nooit zelfs maar het evangelie hadden kunnen vertellen, maar dat het hier in 1 keer gebeurd)

maar gebed om ons te helpen in het gesprek met deze jongeren. En ook al ben je mordicus tegen dit soort acties, dan nog wil ik je oproepen God te vragen met een kromme stok een rechte slag te laten slaan.

Ik wil in dit onderwerp dan ook niet de vorm bediscusseren.

Wat mij namelijk opviel is dat de oproep naar voren bij deze amerikanen (vooral) niet gaat om een bekeringsoproep. (waar wij op dit bord veel discussies over gevoerd hebben)

Het gaat om een oproep om christen te worden, en een nieuw leven te beginnen.
Iedereen van de IWT (impact world tour) zegt dat op de avonden (bijna) niemand zich bekeerd. Het gaat hen er ook niet om om mensen te bekeren, maar om mensen in contact te brengen met de lokale kerken.

Om mensen een Bijbel te geven en te onderrichten in de Bijbel. In de hoop dat zij uiteindelijk bekeerd zullen worden.

En om mensen op weg te helpen, om met hen in contact te treden moet je de 'geintereseerde' wel naar voren roepen.

Ik dacht toen, daar kan toch niemand wat op tegen hebben. Wat vinden jullie hier van? Mag je mensen wel oproepen naar voren te komen om hen meer uit te leggen over het geloof?

Als laatste valt het mij op dat dit soort acties de eenheid in onze gemeente versterken. Het is echt heel goed om als gemeente zo bezig te zijn. De 70 nazorgers, maar ook andere gemeenteleden die gebedskringen organiseren, maaltijden regelen voor de vrijwilligers en natuurlijk donaties doen.

Maar ook de band tussen verschillende kerken en gemeenten in Delft wordt verstevigd. Samen bezig zijn in Zijn Koninkrijk.

Iets wat ik met jullie wilde delen.
Ook nu nog horen 1000-en jongeren in Nederland (20.000 in Delft en Den Haag totaal) het evangelie. Ze juichen er zelfs voor!

Laten we bidden dat het niet bij juichen blijft!

Robert
Carpe Diem tamen Memento Mori
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Het doet me goed om weer eens herinnert te worden dat God ook in Nederland doorgaat met zijn werk. Jij en iedereen die betrokken is bij dit project God's zegen toegewenst.
Pied

Bericht door Pied »

"... gebed om ons te helpen in het gesprek met deze jongeren. En ook al ben je mordicus tegen dit soort acties, dan nog wil ik je oproepen God te vragen met een kromme stok een rechte slag te laten slaan." Dat zullen we dan ook maar doen, is altijd goed.

"Wat mij namelijk opviel is dat de oproep naar voren te komen bij deze amerikanen (vooral) niet gaat om een bekeringsoproep (waar wij op dit bord veel discussies over gevoerd hebben). Het gaat om een oproep om christen te worden, en een nieuw leven te beginnen.
Iedereen van de IWT (impact world tour) zegt dat op de avonden (bijna) niemand zich bekeerd. Het gaat hen er ook niet om om mensen te bekeren, maar om mensen in contact te brengen met de lokale kerken."
Als deze visie in evangelisch Nederland ook eens door mag dringen, dan is er al weer iets gewonnen. Hopelijk mag door Gods Geest de kerkelijke nazorg zodanig worden gezegend dat er velen tot bekering komen.
Wijsheid toegewenst.
Lecram

Bericht door Lecram »

Geweldige actie! Ik zal bidden of de Heilige Geest de harten van de jongeren zal innemen en of hij de jongerenwerkers zal vervullen met Zichzelf.
Robert

Bericht door Robert »

Ik ben nu net terug.
Het is een hele goeie avond geweest.
De avond stond vandaag in het teken van kracht.
Dat God's macht de zonde breekt.

De vorm was dat krachtpatsers betonnen platen door de midden sloegen.
Bv. dat iemand gevangen was in de zonde, maar dat Christus hem kracht gaf om met de zonde te breken (en vervolgens werden in 3 klappen 30 betonnen platen doorgeslagen)

Na afloop kwamen zo'n 100 tot 120 mensen naar voren. Ik heb zelf met twee jongens van 15 en 16 gesproken die geraakt waren door de symboliek, en die zeker contact wilde om meer te weten.
Ik heb ze bijbels meegegeven, en ben erg blij dat God gewerkt heeft op deze avond.

Morgenavond is er nog een avond met skaters en bikers op de half-pipe.

Bedankt voor jullie gebed!

Robert
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie