Instructies van satan voor de vernietiging van de gelovigen

Plaats reactie
Breekijzertje

Instructies van satan voor de vernietiging van de gelovigen

Bericht door Breekijzertje »

Satan riep de duivels van de hele wereld bij elkaar. In zijn openingstoespraak aan zijn kwade engelen zei hij: We kunnen de christenen niet tegenhouden om naar de kerk te gaan. We kunnen ze niet tegenhouden om in de Bijbel te lezen, noch kunnen we verhinderen dat ze de waarheid leren kennen. We kunnen ze zelfs niet tegenhouden om een bijbelse levensstijl aan te houden. Maar we kunnen wel iets anders. We kunnen verhinderen dat ze een intieme relatie met Jezus opbouwen. Als ze die relatie met Jezus eenmaal opgebouwd hebben, is onze macht over hen gebroken.
Laat ze dan maar naar de kerk gaan, laat ze dan maar een christelijke moraal aanhouden, maar beroof hen van de tijd om te groeien in hun relatie met Jezus Christus. Dat is wat ik van jullie verlang, mijn engelen. Verhinder dat ze zich werkelijk tot hun Redder richten in hun dagelijkse leven en dat ze groeien in deze relatie.
Hoe moeten we dat dan doen? riepen de engelen uit.
Houd hen voortdurend bezig met de minder belangrijke dingen van het leven. Bedenk allerlei listige manieren om hen bezig te houden in hun gedachtenleven, antwoordde hij. Bekoor hen om geld uit te geven en nog meer geld en nog meer geld, om te kopen, te kopen en te kopen. Overtuigt de vrouwen ervan dat ze moeten gaan werken en de mannen dat ze 6 tot 7 dagen per week moeten werken, het liefst 10 a 12 uur per dag om deze leefstijl vol te kunnen houden. Verhinder hen om tijd door te brengen met hun kinderen. Wanneer het gezin dan uit elkaar valt, zal hun thuissituatie hen niet kunnen beschermen tegen de stress die het werk met zich meebrengt.
Zorg dat het gedachtenleven van de mensen voortdurend zoveel indrukken te verwerken krijgt, dat ze de zachte stem van God niet kunnen verstaan. Verleid hen om in de auto voortdurend een radio of een cassetterecorder aan te hebben en om wanneer ze thuis zijn voortdurend in hun huis de televisie aan te hebben, naar een videofilm te kijken of de Cd-speler aan te hebben. En zorg ervoor dat in iedere winkel en in ieder restaurant van de wereld constant muziek te horen is. Dit zal hun gedachtenleven verstoppen, zodat de eenheid met Christus verbroken wordt.
Zorg dat hun tafels vol liggen met tijdschriften en kranten. Vul hun hoofden 24 uur per dag met nieuws. Zorg dat overal langs de wegen reclameborden staan. Laat hun brievenbussen uitpuilen met reclamefolders, loterijfolders, catalogi van postorderbedrijven, allerlei nieuwsbrieven en aanbiedingen, gratis producten en diensten en andere ijdele berichten.
Verleid hen ertoe, ook in momenten van ontspanning, over hun grenzen te gaan, zodat ze van deze momenten uitgeput en onrustig terugkomen en slecht voorbereid de week weer ingaan. Verhinder dat ze gewoon in de natuur gaan wandelen. Stuur hen naar amusementsparken, naar sportwedstrijden, naar concerten en naar films. En zorg ervoor dat ze, wanneer ze bij elkaar komen voor een stuk geestelijke gemeenschap, gaan roddelen zodat ze met een verontrust geweten en met onrustige gevoelens weer naar huis gaan.
Verhinder hen niet om betrokken te zijn bij evangelisatie, maar zorg ervoor dat hun leven zo druk is, dat ze geen tijd hebben om kracht te zoeken bij Christus. Dan zullen ze al gauw op eigen kracht bezig zijn en zullen ze hun gezondheid en het gezinsleven opofferen voor het goede werk.
Het was een goede conferentie en de engelen gingen vol goede moed naar hun plaatsen van bestemming om daar hun opdracht uit te voeren namelijk, ervoor te zorgen dat de christenen overal druk, druk, druk zouden zijn, zodat ze voortdurend in haast zouden verkeren.

Heeft de duivel succes gehad met zijn plan? Wat denk je?

Een 'breekje' van Breekijzertje
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik denk dat de duivel zo veel mensen weer de wereld in heeft gelokt ja.

Breekijzertje, ik vond het een mooi stuk, ik had hem 2 jaar geleden ook al over de mail gehad. Maar nu de praktische consequenties uit dit stukje:

Verleid hen om in de auto voortdurend een radio of een cassetterecorder aan te hebben en om wanneer ze thuis zijn voortdurend in hun huis de televisie aan te hebben, naar een videofilm te kijken of de Cd-speler aan te hebben.

Heb jij in de auto altijd muziek aanstaan?
Ik dacht ook wel dat jij geen bezwaren had tegen films.

Laat hun brievenbussen uitpuilen met reclamefolders, loterijfolders, catalogi van postorderbedrijven, allerlei nieuwsbrieven en aanbiedingen, gratis producten en diensten en andere ijdele berichten.

Heb jij ook al een Nee-Ja sticker op je brievenbus. Heb je gefilterd Internet waardoor je zo min mogelijk ijdele dingen te zien krijgt? Is het niet zo dat 80% van de televisieprogramma's prut is en dat er veel dingen op tv komen waardoor de duivel je hart kan binnenkomen? Zou een eerlijke consequentie niet zijn om de tv af te schaffen?

Stuur hen naar amusementsparken, naar sportwedstrijden, naar concerten en naar films.

Als je je eigen bericht echt serieus neemt, dan heb je de grootst mogelijke bezwaren tegen amusementsparken, popconcerten, films en sportwedstrijden die om menseneer gaan. Is dat ook zo bij jou? Ik kon dat niet echt uit je postings opmaken, integendeel.

[Aangepast op 2/10/03 door Refojongere]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Heeft de duivel succes gehad met zijn plan? Wat denk je?

Deze heb je van decatechisant.nl he.

Ja, satan is zeker met zijn plan geslaagd. Hij is nu listiger dan in het paradijs. Toen was ie een jonge slang, maar nu is ie een oude slang met 6000 jaar ervaring in listen. Maar hij is nu zeker bezig om de kerk uit te hollen, en dan zakt kerk van binnen uit. Uithollen, bederven, en daar is hij hard mee bezig. Denk maar aan de PKN, gospelmuziek in de kerk. Bandjes in de kerk. Jeugd kerkdiensten. Geen psalmen Davids meer zingen. Liedboeken in de kerk. Geen 2 wegen, maar 3 wegen en geen 3 stukken, maar 2 stukken laten verkondigen. En dat lukt hem allemaal drommels goed. Hij weet de kerkmens listiglijk mee te slepen naar het eeuwig verderf. En we voelen er ons van nature allemaal kiplekker bij!! Weest blij, weest blij, daar begint het bij satan. Maar God maakt Zijn volk eerst diep ongelukkig, om ze eeuwig gelukkig te maken. En Satan maakt zijn onderdanen in de kerk heel erg gelukkig, om ze straks eeuwig ongelukkig te maken. We zijn van onze natuurstaat een slaaf van onszelf en van de satan. En van die natuurstaat blijft Gods volk heel hun leven lang last van houden. Die is straks bij het sterven weg. Gelukkig, gelukkig!! Eindelijk zonder zonde!!
Liever Turks dan Paaps
LOTR

Bericht door LOTR »

Ik denk zeker wel dat de duivel christenen verleidt om niet te dicht naar Jezus toe te kruipen. Maar ik hecht er niet al teveel waarde aan, omdat dit soort stukken altijd erg subjectief is. Mensen met verschillende opvattingen zullen ook verschillende zaken in een stukje als dit zetten. Maar niettemin, het is altijd oppassen geblazen met de duivel. Voor je het weet, ben je totaal in beslag genomen door andere dingen, die je weghouden van Jezus.
Breekijzertje

[quote]Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Ik denk dat de duivel zo veel mensen weer de wereld in heeft gelokt ja.

Breekijzertje, ik vond het een mooi stuk, ik had hem 2 jaar geleden ook al over de mail gehad. Maar nu de praktische consequenties uit dit stukje:

Verleid hen om in de auto voortdurend een radio of een cassetterecorder aan te hebben en om wanneer ze thuis zijn voortdurend in hun huis de televisie aan te hebben, naar een videofilm te kijken of de Cd-speler aan te hebben.

Heb jij in de auto altijd muziek aanstaan?
Nooit, ik vind de 'stilte' onder het autorijden heerlijk.
Ik dacht ook wel dat jij geen bezwaren had tegen films. Tegen het item 'film' an sich heb ik niks, uiteraard. Selectief kijken is hier geboden.

Laat hun brievenbussen uitpuilen met reclamefolders, loterijfolders, catalogi van postorderbedrijven, allerlei nieuwsbrieven en aanbiedingen, gratis producten en diensten en andere ijdele berichten.

Heb jij ook al een Nee-Ja sticker op je brievenbus. Nee, reclame gaat bij mij vrijwel onbekeken als pakketje bij het oud papier. Heb je gefilterd Internet waardoor je zo min mogelijk ijdele dingen te zien krijgt? Nee, heb ik niet en ik zie idd wel eens "ijdele dingen". Is het niet zo dat 80% van de televisieprogramma's prut is en dat er veel dingen op tv komen waardoor de duivel je hart kan binnenkomen? Zou een eerlijke consequentie niet zijn om de tv af te schaffen? Dat 80% prut is, is denk ik overdreven. Voor mij is het een belangrijke nieuwsbron en het geeft me ook ontspanning. Afschaffen lijkt me dus niet.

Stuur hen naar amusementsparken, naar sportwedstrijden, naar concerten en naar films.

Als je je eigen bericht echt serieus neemt, dan heb je de grootst mogelijke bezwaren tegen amusementsparken, popconcerten, films en sportwedstrijden die om menseneer gaan. Is dat ook zo bij jou? Ik kon dat niet echt uit je postings opmaken, integendeel. Heb ik geen grote bezwaren tegen. In dit artikel gaat het ook niet om het afkeuren van al deze zaken, maar om de plaats die ze in je leven krijgen.
Voorbeeld: Ik mag graag naar sport kijken, maar als er een kerkenraadslid belt voor een huisbezoek en Ajax moet op die avond voetballen, gaat het huisbezoek voor.

[Aangepast op 2/10/03 door Breekijzertje]
Breekijzertje

Deze heb je van decatechisant.nl he.
Nee hoor. Van de homepage van een Geref. Vrijgemaakte kerk...... :-

LOTR

Bericht door LOTR »

Denk maar aan de PKN, gospelmuziek in de kerk. Bandjes in de kerk. Jeugd kerkdiensten. Geen psalmen Davids meer zingen. Liedboeken in de kerk. Geen 2 wegen, maar 3 wegen en geen 3 stukken, maar 2 stukken laten verkondigen. En dat lukt hem allemaal drommels goed. Hij weet de kerkmens listiglijk mee te slepen naar het eeuwig verderf. En we voelen er ons van nature allemaal kiplekker bij!! Weest blij, weest blij, daar begint het bij satan. Maar God maakt Zijn volk eerst diep ongelukkig, om ze eeuwig gelukkig te maken. En Satan maakt zijn onderdanen in de kerk heel erg gelukkig, om ze straks eeuwig ongelukkig te maken. We zijn van onze natuurstaat een slaaf van onszelf en van de satan. En van die natuurstaat blijft Gods volk heel hun leven lang last van houden. Die is straks bij het sterven weg. Gelukkig, gelukkig!! Eindelijk zonder zonde!!
Beste Matthijs, even een vraagje aan jou. Zit ik goed als ik hieruit concludeer dat jij van mening bent dat gospelmuziek, jeugdkerken, Liedboeken en dergelijke allemaal rechtstreeks door de duivel de kerk worden binnengebracht?

Ik schrik eerlijkgezegd best van deze gedachtegang. Mijns inziens verwar je je persoonlijke smaak met die van God. Wanneer een ontwikkeling in de kerk jou niet bevalt, wil dat niet zeggen dat het dan automatisch een actie van de duivel is. Bij ons in de kerk worden wel degelijk psalmen (ook die van David ;)) gezongen, maar niet in de berijming van Datheen of van 1773. Het zijn psalmen die anders ijn berijmd, en op andere muziek zijn gezet. Qua inhoud staan ze soms zelfs dichter bij de letterlijke tekst van de Bijbel dan de psalmen van 230 jaar geleden. Veel dingen gaan bij ons toe op de manier die jij verondersteld door de duivel bedacht te zijn. Ze gaan dus puur op een andere manier dan die jij waarschijnlijk liever hebt. Maar nogmaals, waarom ga jij ervan uit dat het houden van een kerkdienst op de 'ouderwetse' (puur bedoeld als omschrijvend, niet bedoeld als kwalificatie) manier goed is, en op een eigentijdse manier van de duivel?

Waar ik ook van schrok, is dat het lijkt alsof je vindt dat het genieten van je relatie met God pas na onze dood begint. Kun jij me uitleggen (ervan uitgegaan dat mijn interpretatie van jou woorden juist is) waarom je op aarde hierom niet blij kunt zijn en van mag genieten? Ik kan nergens in de Bijbel vinden dat christenen pas na hun sterven gelukkig zijn, integendeel, als God iemand vergeving geeft, mag je daar toch vanaf het begin blij om zijn?

[Aangepast op 2/10/03 door LOTR]
Breekijzertje

Ja, satan is zeker met zijn plan geslaagd. Hij is nu listiger dan in het paradijs. Toen was ie een jonge slang, maar nu is ie een oude slang met 6000 jaar ervaring in listen. Maar hij is nu zeker bezig om de kerk uit te hollen, en dan zakt kerk van binnen uit. Uithollen, bederven, en daar is hij hard mee bezig. Denk maar aan de PKN, gospelmuziek in de kerk. Bandjes in de kerk. Jeugd kerkdiensten. Geen psalmen Davids meer zingen. Liedboeken in de kerk. Geen 2 wegen, maar 3 wegen en geen 3 stukken, maar 2 stukken laten verkondigen. En dat lukt hem allemaal drommels goed. Hij weet de kerkmens listiglijk mee te slepen naar het eeuwig verderf. En we voelen er ons van nature allemaal kiplekker bij!! Weest blij, weest blij, daar begint het bij satan. Maar God maakt Zijn volk eerst diep ongelukkig, om ze eeuwig gelukkig te maken.
Matthijs,

Je draait totaal door jongen!
Je legt je eigen interpretatie van zogenaamde rechtzinnigheid op aan anderen. Alles wat niet in jouw godsdienstige straatje past is duivelswerk............

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door LOTR
Denk maar aan de PKN, gospelmuziek in de kerk. Bandjes in de kerk. Jeugd kerkdiensten. Geen psalmen Davids meer zingen. Liedboeken in de kerk. Geen 2 wegen, maar 3 wegen en geen 3 stukken, maar 2 stukken laten verkondigen. En dat lukt hem allemaal drommels goed. Hij weet de kerkmens listiglijk mee te slepen naar het eeuwig verderf. En we voelen er ons van nature allemaal kiplekker bij!! Weest blij, weest blij, daar begint het bij satan. Maar God maakt Zijn volk eerst diep ongelukkig, om ze eeuwig gelukkig te maken. En Satan maakt zijn onderdanen in de kerk heel erg gelukkig, om ze straks eeuwig ongelukkig te maken. We zijn van onze natuurstaat een slaaf van onszelf en van de satan. En van die natuurstaat blijft Gods volk heel hun leven lang last van houden. Die is straks bij het sterven weg. Gelukkig, gelukkig!! Eindelijk zonder zonde!!
Beste Matthijs, even een vraagje aan jou. Zit ik goed als ik hieruit concludeer dat jij van mening bent dat gospelmuziek, jeugdkerken, Liedboeken en dergelijke allemaal rechtstreeks door de duivel de kerk worden binnengebracht?

Ik schrik eerlijkgezegd best van deze gedachtegang. Mijns inziens verwar je je persoonlijke smaak met die van God. Wanneer een ontwikkeling in de kerk jou niet bevalt, wil dat niet zeggen dat het dan automatisch een actie van de duivel is. Bij ons in de kerk worden wel degelijk psalmen (ook die van David ;)) gezongen, maar niet in de berijming van Datheen of van 1773. Het zijn psalmen die anders ijn berijmd, en op andere muziek zijn gezet. Qua inhoud staan ze soms zelfs dichter bij de letterlijke tekst van de Bijbel dan de psalmen van 230 jaar geleden. Veel dingen gaan bij ons toe op de manier die jij verondersteld door de duivel bedacht te zijn. Ze gaan dus puur op een andere manier dan die jij waarschijnlijk liever hebt. Maar nogmaals, waarom ga jij ervan uit dat het houden van een kerkdienst op de 'ouderwetse' (puur bedoeld als omschrijvend, niet bedoeld als kwalificatie) manier goed is, en op een eigentijdse manier van de duivel?

Waar ik ook van schrok, is dat het lijkt alsof je vindt dat het genieten van je relatie met God pas na onze dood begint. Kun jij me uitleggen (ervan uitgegaan dat mijn interpretatie van jou woorden juist is) waarom je op aarde hierom niet blij kunt zijn en van mag genieten? Ik kan nergens in de Bijbel vinden dat christenen pas na hun sterven gelukkig zijn, integendeel, als God iemand vergeving geeft, mag je daar toch vanaf het begin blij om zijn?
Ik wil een liedboek niet als duivels beschouwen. Nee, dat niet! Maar het hoort niet in de kerk. Qua inhoud staan ze soms dichter bij de letterlijke tekst van de Bijbel? Eerst duidelijke bewijzen en dan geloof ik het. Want ook wordt gezegd dat Het Boek dichter bij de letterlijke tekst staat van de Bijbel. De opstellers van Het Boek willen zelfs niet eens zeggen dat het een vertaling is. Dus ik geloof daar niet zo in. En ik weet dat God vaak door Zijn Geest, de psalmen Davids indachtig maakt bij Zijn kinderen, om ze te troosten. Daarom stap ik niet van de psalmen Davids af!! Maar vaak is het zo, dat de psalmen Davids minderwaard beschouwd worden. Ik ben zelf een paar x in een andere keer gemeente geweest, en daar werden alleen maar gezangen gezongen. Waarom? Omdat men de psalmen niet verstaan!! Psalm 130:1 Uit diepten der ellenden.. Dat is bevindelijke taal, van een arme zuchter, die er achter gekomen is, dat hij zonder God niet kan leven. Het zuchten en schreien naar God, dat wordt vaak niet meer gekend! Begrijpelijk ook, want van nature zijn we daar een vijand van. “Gena o God, Gena, hoor mijn gebed. Hij is nabij, de ziel, die schreiend tot Hem vlucht!â€
Liever Turks dan Paaps
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Matthijs,

Je draait totaal door jongen!
Je legt je eigen interpretatie van zogenaamde rechtzinnigheid op aan anderen. Alles wat niet in jouw godsdienstige straatje past is duivelswerk............
Ik draai niet door. Iets waar ik niet voor ben, wil ik niet zomaar als duivelswerk beschouwen. Maar ik ben ontzettend bang, voor de enorme macht van satan als god. Als een engel des lichts! Nogmaals: Er is niémand in wereld, hemel en hel, die meer op God lijkt dan de satan!!! Onderschat zijn macht niet!! Hij is de kerk bezig kapot te maken!! Denk maar niet dat hij de wereld kapot wil maken hoor. Hij is met vele brouwsels en surogaatdrankjes in de kerk!!! De aanvallen van duivel komen uit de kerk!!! En niet vanuit de wereld! Daar past ie wel voor op!!
Liever Turks dan Paaps
Jelle

Bericht door Jelle »

Hoe moeten we zelf niet strijden tegen die duivel. regelmatig merk ik dat hij toch weer de overhand over mij gehad heeft. Hoe vaak neem ik me voor ik zal nu dit of ik zal nu zus of zo. En als je denkt nu gaat het beter dan merk je ineens hoe je toch weer de fout bent ingegaan.
In het gesiteerde stuk herken ik mezelf zo vaak en elke herkenning is een achtklacht tegen mezelf.

Ik ben het met Matthijs eens dat je zo voorzichtig moet zijn, want elke stap met iets toegeven brengt je vaak verder van Christus dan je denkt en als je niet oppast dan ben je Hem ineens kwijt.
Toch mag ik blij zijn dat ondanks dat ik Hem dan kwijt ben Hij mij niet kwijtraakt.
Toch weet ik zeker dat al ben ik zwak maar Hij is machtig, Hij is zo machtig dat Hij ook in staat is groot zondaar zoals ik in zijn nekvel te grijpen en mij vast te houden.
Uit mezelf kan ik dat niet, wil ik dat niet en wil ik alleen maar datgene doen wat naar het vlees is en in je binnenste houd je jezelf zoet met de gedachte: zo erg is het niet en ik heb nog even de tijd, dit komt later wel. maar we staan er vaak niet bij stil dat elke minuut een minuut dichter bij de dood is en we weten al helemaal niet wanneer dit uur is.
Zelf merk ik en zie ik zoveel zogenaamde onschuldige veranderingen dat we zelfs niet meer in de gaten hebben dat we al naast het pad lopen.
Dat is ook bij mij de reden dat ik het liefste aan het oude vertrouwde zaken wil vast houden en niet omdat het alleen maar om de uiterlijke dingen gaat, maar voer mij naar het oud vertrouwen weder.
LOTR

Bericht door LOTR »

Oke, Jelle, dit kan ik goed begrijpen, en dat is ook heel wat anders dan het afkeuren van zaken op zich. Jij geeft zelf aan waarom jij liever kiest om bij het oude vertrouwde te blijven.

Volgens mij kun je niet rigoureus bepaalde op zichzelf staande zaken bestempelen als verkeerd. Ik denk dat het meer de manier is waarop je met die zaken omgaat. Ik ben het met Matthijs van harte eens dat het niet goed is dat bepaalde gospelartiesten door een deel van hun publiek worden verafgood. Maar ik vind het niet goed om dan in het algemeen te stellen dat 'gospelmuziek verkeerd is'. Aan de andere kant komt het ook voor dat gerespecteerde dominees worden verafgood door hun gemeente. Matthijs, jij zult het met mij eens zijn dat ook dit verkeerd is. Maar op grond hiervan gaan we toch ook niet stellen dat het niet meer goed is om naar een dominee te luisteren?
LOTR

Bericht door LOTR »

Ik wil een liedboek niet als duivels beschouwen. Nee, dat niet! Maar het hoort niet in de kerk. Qua inhoud staan ze soms dichter bij de letterlijke tekst van de Bijbel? Eerst duidelijke bewijzen en dan geloof ik het.
Oke, die bewijzen ga ik voor je opzoeken, maar eerst een paar uurtjes pitten!
Plaats reactie