Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door DDD »

Mara schreef:Ik ergerde me enorm aan de steeds meer terugkerende zin in allerlei journaals: de groep woont grotendeels in het gebied dat bekend staat als de bible belt.
Het blijkt nu dat dat niet zo is! Juist de grachtengordel en antroposofen wonen verspreid over heel Nederland, daarom vallen ze niet op, als niet-ingeënten.
Ik wacht op de eerste rectificatie. :huhu
Dat gaat wel om een groep, maar die niet zozeer afzonderlijk woont, behalve dan in Den Haag, Zeist en Zutphen/Deventer. En aangezien die groep nog niet getroffen is hoeft dat nog niet te worden vermeld. Zodra de mazelen de Utrechtse Heuvelrug bereiken kan overdracht trouwens zo plaatsvinden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

het 'probleem' is dat de religieuze-niet-gevaccineerden allemaal dicht bij elkaar wonen/op school gaan. Daar zal het eerder uitbreiden dan binnen de andere groep die meer verspreidt woont.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

helma schreef:het 'probleem' is dat de religieuze-niet-gevaccineerden allemaal dicht bij elkaar wonen/op school gaan. Daar zal het eerder uitbreiden dan binnen de andere groep die meer verspreidt woont.
Ook dat geldt niet voor iedereen Helma. In deze omgeving wonen ook kinderen die vanwege religieuze redenen niet ingeënt zijn.
En in de randstad zijn ook reformatorische scholen, dus zitten ze dicht bij elkaar. Alleen in hun dorp, stad, buurt wonen ze verspreid.
Lagere scholen zijn o.a. in s'Gravenzande, Vlaardingen en Rotterdam.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door DDD »

Maar in die regio zijn relatief maar heel weinig bevindelijk gereformeerden niet ingeënt, toch? Volgens mij kwam het in mijn jeugd in de Randstad in ons dorp alleen voor bij bepaalde groepen binnen de Gereformeerde gemeente in Nederland en een naburige vrije gemeente.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Dodo »

Zijn er ook geen antroposofische scholen, misschien in de grote steden?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Zijn er ook geen antroposofische scholen, misschien in de grote steden?
Jawel, ik weet er één in Krimpen, deze heet de Rudolf Steinerschool.
Maar ook Rotterdam en de Flevopolder.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door sirdanilot »

Yep, antroposofische vrije of rudolf steinerscholen heb je legio in ons land. Er is dus geen enkel verschil met refo's in deze kwestie.

Behalve dat het interessanter wordt gevonden om refo's "aan te vallen", dan die lieve, brave antroposofen. :bobo
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door DDD »

Noem eens drie voorbeelden van die ´aanvallen´?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Desiree »

sirdanilot schreef:Yep, antroposofische vrije of rudolf steinerscholen heb je legio in ons land. Er is dus geen enkel verschil met refo's in deze kwestie.

Behalve dat het interessanter wordt gevonden om refo's "aan te vallen", dan die lieve, brave antroposofen. :bobo
Dank je... :) Ik wist eerst niet van het woord af, maar volgens mij ben ik nu een lieve, zwaar brave, gereformeerde antroposoof.. :) in de HHK.

Geintje, wij zouden rond 1 jaar ons nog eens bezinnen over vaccinatie en we hadden niet gedacht dat we er zoveel mee geconfronteerd zouden worden. Inmiddels heb ik antroposofisch neigende onchristelijke mensen advies gevraagd (met nogal niveau!) en deskundigen die christenen zijn die wel of niet inenten. Genoeg stof om nog eens alles rond 1 jaar te herzien.

We zijn nog niet uitgemazeld, begrijp ik en ik leef mee met de mensen die het treft, het raakt me. Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof er in de wereld alleen nog maar mazelen bestaan. Helaas lees ik in de krant heel veel verdrietige dingen. En soms vraag ik me af wat wij gezegd zouden hebben tegen Abraham toen hij zo 'apart' was dat hij met een mes boven zijn zoon ging staan... zijn zoon, zijn enige... had hij bijna aan God geofferd. Het was voor God een teken dat God nr 1 was. Niet dat je niet mag inenten ofzo, maar elke dag kan de laatste zijn voor onze kinderen. En het is helemaal niet verkeerd om daarbij stil staan. 'En na de dood is het leven mij bereid, God neemt mij op in Zijn Heerlijkheid.'
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Desiree: zo blijf je continue voor allerlei keuzes staan en mazelen wel/niet inenten lijkt nu wellicht de ergste, maar dat is het niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Desiree »

Ja, ik geloof je.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

helma schreef:
Afgewezen schreef:
helma schreef:onze buurkinderen aan de andere kant liggen ook ziek met mazelen...
Sjonge. Dat wordt nu toch wel even spannend, denk ik.
Maar hoe verloopt deze mazelenepidemie in zijn algemeenheid eigenlijk? Zijn de kinderen er erg ziek van?
Bij mijn 2 zussen hebben de kinderen ook mazelen (gehad) afgelopen weken. De een was er binnen een week bovenop en is niet zo ziek geweest; de anderen hadden er wat meer last van, maar knappen ook weer op. (na ruim een week)
Een paar dagen hoge koorts en erg moe/beroerd voelen en dan de vlekjes.
De buurkinderen met mazelen kwakkelen al een paar dagen, liggen nu plat. Zijn ook beroerd maar (nog) niet verschrikkelijk ziek. Zijn al wel gevlekt.
Buurmeisje heeft hier donderdag nog pannenkoeken gegeten, maar voelde zich toen al niet lekker, stopte met 1 pannenkoek. Maandag werd ze pas goed ziek (koorts) en dinsdag de vlekken.Goed beroerd. Nu knapt ze alweer op; maar ligt wel op de bank. Eigenlijk dus al de 8e dag dat ze ziek is.
Helma: hoe is de situatie momenteel, bij jouw kinderen, de buurvrouw en de buurkinderen?
Nog nieuwe gevallen in de directe omgeving?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

ja, dochtertje van mijn zus; vandaag jarig (5) en ziek....haar zus en broertje hadden vorige week mazelen; zijn nu weer beter.
verder heeft buurmeisje nu oorontsteking
buurjongen wordt w.s. ook ziek; voelt zich niet lekker.

Bij ons nog kiplekker.....
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

Nog een buurmeisje erbij met mazelen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door vlinder »

Wie wil meewerken aan een enquete van de NPV over vaccineren?

https://v3.directresearch.nl/vragenlijs ... esfppbotk3
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie