Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Desiree »

Oké, als je het een drogreden noem, prima, maar dan ben ik uitgepraat. Uit respect voor die jongen uit Duitsland had ik beter iets anders kunnen zeggen.

Maar ik vind het blijven kiezen tussen twee slechten. Inenten heeft nadelen, homeopathie kan helpen maar hoeft helemaal niet, de mazelen krijgen is ook niet leuk.. Ik behoor niet tot degene die uit principe niet inenten, ben ook geen antroposoof, neigt er wellicht een beetje naar. Ben zeker niet bang voor de dominee, maar ook niet voor het RIVM, ik ben geen kuddedier, maar wil ook wel luisteren naar tips, Kortom, net als iedere moeder

ik zoek het beste voor mijn kind.

Laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

P.S. Mijn man zit iets minder ingewikkeld in elkaar. :)

Slaap lekker, ga ik ook doen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door parsifal »

helma schreef:
Rijssen schreef:
Desiree schreef:Ja, dat begrijp ik. Ach.... blijft verschrikkelijk.

Maar voor mijn gevoel moet ik kiezen tussen overlijden door mazelen of overlijden door inenten. Ik kan niet kiezen. Daarom vraag ik telkens aan God wat Hij wil dat ik zal doen.

Daarom gun ik dat iedereen zelf zijn keuze als moeder of vader mag maken, zodat je nog achter je keuze kunt staan, mocht je kind er aan overlijden of er iets aan overhouden. Als je een Vader in de Hemel hebt, ben je enorm rijk. Hij zal er zijn, ondanks wat je mee moet maken. Dat sterkt mij.

En op een dag, is het over. Dan mogen we naar Hem toe en zal er geen verdriet, geen rouw meer zijn. Dat vind ik nog het meest verdrietige, hoeveel kinderen worden voorbereid op de grote, heerlijke dag, zodat 'niemand van ons achtergebleven zal zijn, maar allen Hem zullen aanschouwen'.
Hoe groot is de kans daarop dan... overlijden door inenten?
komop, je kunt voor of tegenstander van enten zijn, maar haal dan wel goede argumenten aan en niet van die drogredenen.
Op de site van Vereniging Kritisch Prikken staat dat er jaarlijks 5 baby's overlijden ten gevolg van vaccinatie.
Dat is misleiding als het er zo staat. Jaarlijks overlijden er zo'n 5 kinderen in de maanden na vaccinatie zonder dat een aanswijsbare oorzaak aanwezig was voor de vaccinatie . Je zou dit moeten vergelijken met hoeveel kinderen overlijden (zonder aanwijsbare oorzaak een paar maanden voor overlijden) zonder vaccinatie. In Nederland overleden in 2012, 185 kinderen van 1 jaar, dus ook zo'n 15 per maand. Sommigen zullen een aanwijsbare oorzaak hebben maar niet allemaal en zeker niet allemaal een oorzaak die al twee maanden vooraf te voorzien waren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door alexv »

Desiree schreef:Oké, als je het een drogreden noem, prima, maar dan ben ik uitgepraat. Uit respect voor die jongen uit Duitsland had ik beter iets anders kunnen zeggen.

Maar ik vind het blijven kiezen tussen twee slechten. Inenten heeft nadelen, homeopathie kan helpen maar hoeft helemaal niet, de mazelen krijgen is ook niet leuk.. Ik behoor niet tot degene die uit principe niet inenten, ben ook geen antroposoof, neigt er wellicht een beetje naar. Ben zeker niet bang voor de dominee, maar ook niet voor het RIVM, ik ben geen kuddedier, maar wil ook wel luisteren naar tips, Kortom, net als iedere moeder

ik zoek het beste voor mijn kind.

Laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

P.S. Mijn man zit iets minder ingewikkeld in elkaar. :)

Slaap lekker, ga ik ook doen.
Desiree, je hebt helemaal gelijk. Als je een beetje verder kijkt dan de RIVM die een belanghebbende is, dus niet onafhankelijk dan zul je ongetwijfeld voorzichtiger worden. Inenten is abosoluut niet een onschuldig iets. Als een kind verder gezond is zal het de kinderziektes overkomen. De hoge sterfte cijfers die opgegeven worden worden vooral bepaald door vezwakte kinderen die de ziekte krijgen. En natuurlijk de kinderen die sterven na inenten dat komt echt niet door het inenten, hoe komen ze daar bij.............. De belanghebbende producenten zeggen toch duidelijk dat dat niet door hun product komt, geen vragen verder.

Deze website is gemaakt door iemand net als jij die maar niet alles gelooft, en zelf denkt. http://www.vaccinvrij.nl/index.html

De website van verontruste moeders is ook gestart door moeders die zorgen hadden.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Hendrikus »

alexv schreef:
Desiree schreef:Oké, als je het een drogreden noem, prima, maar dan ben ik uitgepraat. Uit respect voor die jongen uit Duitsland had ik beter iets anders kunnen zeggen.

Maar ik vind het blijven kiezen tussen twee slechten. Inenten heeft nadelen, homeopathie kan helpen maar hoeft helemaal niet, de mazelen krijgen is ook niet leuk.. Ik behoor niet tot degene die uit principe niet inenten, ben ook geen antroposoof, neigt er wellicht een beetje naar. Ben zeker niet bang voor de dominee, maar ook niet voor het RIVM, ik ben geen kuddedier, maar wil ook wel luisteren naar tips, Kortom, net als iedere moeder

ik zoek het beste voor mijn kind.

Laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

P.S. Mijn man zit iets minder ingewikkeld in elkaar. :)

Slaap lekker, ga ik ook doen.
Desiree, je hebt helemaal gelijk. Als je een beetje verder kijkt dan de RIVM die een belanghebbende is, dus niet onafhankelijk dan zul je ongetwijfeld voorzichtiger worden. Inenten is abosoluut niet een onschuldig iets. Als een kind verder gezond is zal het de kinderziektes overkomen. De hoge sterfte cijfers die opgegeven worden worden vooral bepaald door vezwakte kinderen die de ziekte krijgen. En natuurlijk de kinderen die sterven na inenten dat komt echt niet door het inenten, hoe komen ze daar bij.............. De belanghebbende producenten zeggen toch duidelijk dat dat niet door hun product komt, geen vragen verder.

Deze website is gemaakt door iemand net als jij die maar niet alles gelooft, en zelf denkt. http://www.vaccinvrij.nl/index.html

De website van verontruste moeders is ook gestart door moeders die zorgen hadden.
Wij meenden er destijds goed aan te doen om onze kinderen niet in te enten, maar we hebben er nu spijt van.
Hoewel ze inmiddels rond de 20 zijn, adviseren wij onze kinderen alsnog om zich te laten inenten.
~~Soli Deo Gloria~~
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door alexv »

Hendrikus, serieus ga naar die link en lees het. Het is vlot geschreven en bevat veel info. Deze vrouw geeft veel feiten en legt het erg goed uit. Iedereen zou dit op z'n minst aandachtig moeten lezen.

Als je het gelezen hebt zul je ontdekken dat je goed gehandeld hebt.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Eppo Gremdaat »

Onbegrijpelijk dat iemand die het beste voor zijn kind zoekt, in gezondheid en ziekte of niet wil dat het kind iets overkomt, de inenting prik of anderszinds niet wil.
God heeft ook aan medici het verstand gegeven om mee te helpen ter voorkoming van......
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Dodo »

alexv schreef:Hendrikus, serieus ga naar die link en lees het. Het is vlot geschreven en bevat veel info. Deze vrouw geeft veel feiten en legt het erg goed uit. Iedereen zou dit op z'n minst aandachtig moeten lezen.

Als je het gelezen hebt zul je ontdekken dat je goed gehandeld hebt.
Ik heb zitten rondkijken op die site, en er staat inderdaad veel informatie. Maar als ik dan lees onderaan dat de schrijfster van de nieuwetijdskinderen is, heb ik daar wel weerstand tegen. Waarom komt de aversie tegen inenten vooral uit die hoek?
Hoe komt het dat er zo weinig neutrale of christelijke artsen/deskundigen zijn die vragen hebben bij inenten en hun vragen met feiten onderbouwen?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door parsifal »

alexv schreef:
Desiree, je hebt helemaal gelijk. Als je een beetje verder kijkt dan de RIVM die een belanghebbende is, dus niet onafhankelijk dan zul je ongetwijfeld voorzichtiger worden. Inenten is abosoluut niet een onschuldig iets. Als een kind verder gezond is zal het de kinderziektes overkomen. De hoge sterfte cijfers die opgegeven worden worden vooral bepaald door vezwakte kinderen die de ziekte krijgen. En natuurlijk de kinderen die sterven na inenten dat komt echt niet door het inenten, hoe komen ze daar bij.............. De belanghebbende producenten zeggen toch duidelijk dat dat niet door hun product komt, geen vragen verder.

Deze website is gemaakt door iemand net als jij die maar niet alles gelooft, en zelf denkt. http://www.vaccinvrij.nl/index.html

De website van verontruste moeders is ook gestart door moeders die zorgen hadden.
En weer ga je verder. Als het RIVM en andere volksgezondheidsorganisaties zo graag vaccinatie er door zouden willen drukken dan zouden ze niet die 5 doden per jaar vermelden (waar komen de andere 180 doden door trouwens? verlate reactie op de prik?), dan zouden ze niet zelf aan de bel trekken over slaapziekte en dan zouden ze niet praten over een mogelijk verzwakt doorgeven van immuniteit van moeder op kind na vaccinatie. Dan zouden ze ook niet over de bijeffecten spreken van vaccins (die komen doordat het immuunsysteem in een kind aan het werk wordt gezet).

Jij komt met allerlei misleiding van mensen die wetenschap negeren, die de doden aan mazelen bagateliseren door het op andere oorzaken te schuiven (aan HIV is trouwens ook niemand overleden, het is altijd iets anders -weliswaar is het HIV dat het immuunsysteem afbreekt, maar als je verder gezond bent dan heb je geen immuunsysteem nodig). Zelfs de Spaanse griep was niet zo erg. Kritisch kijken naar vaccins is goed, maar de links die jij hier zo af en toe plaatst zijn absurd en m.i. gevaarlijk omdat er altijd wel wat mensen zijn die ze wel serieus nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Afgewezen »

parsifal schreef:...maar als je verder gezond bent dan heb je geen immuunsysteem nodig...
:oO
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Eppo Gremdaat schreef: God heeft ook aan medici het verstand gegeven om mee te helpen ter voorkoming van......
Soms is dat een gevaarlijke redenering, in geval van abortussen bijv.
Hoe vaak vertrouwen mensen niet teveel op de dokter en te weinig op God?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Zie mijn posting van 11.31 uur in: hoe is je stemming.....
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door huisman »

Mara schreef:Zie mijn posting van 11.31 uur in: hoe is je stemming.....

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaal

Vanaf minuut 11.10
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Mara schreef:Zie mijn posting van 11.31 uur in: hoe is je stemming.....

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaal

Vanaf minuut 11.10
Ik wist niet of ze dit goed vond. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door parsifal »

Afgewezen schreef:
parsifal schreef:...maar als je verder gezond bent dan heb je geen immuunsysteem nodig...
:oO
Ik was sarcastisch, naar aanleiding van wat je veel op anti-vaccinatie sites leest: "kinderen die aan mazelen overlijden, hebben vaak bijkomende problemen".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie