reformatorische scholen
Kijk, als je als 20 jarige naar een andere school gaat. Dus geen refoschool, dan weet je je wel te weren. Maar voor de jongeren van zo'n 12 jaar denk ik niet. Die hebben geen uitgesproken mening. Die waaien met alle winden mee. nDan is het juist gevaarlijk om naar andere scholen te gaan. Dan vorm je geen goeie basis voor later.
En om even terug te komen op wereldvreemd, ik heb zelf een hele tijd op een refoschool gezeten vroeger, en ben er echt niet minder van geworden. Sterker nog, ben blij dat ik er op gezeten heb. En ben helemaal niet wereldvreemd.
tukkertje
En om even terug te komen op wereldvreemd, ik heb zelf een hele tijd op een refoschool gezeten vroeger, en ben er echt niet minder van geworden. Sterker nog, ben blij dat ik er op gezeten heb. En ben helemaal niet wereldvreemd.
tukkertje
Hmm, weet je je als 20-jarige echt te weren?
Dat vind ik wel wat makkelijk gesteld. Ik ben nu al weer ruim twee jaar afgestudeerd en toen ik ging studeren, had ik gereformeerd middelbaar onderwijs gehad. Ik had nauwelijks een idee van wat niet-gelovige mensen denken. Wat dat betreft zouden pubers veel eerder weerbaar gemaakt moeten worden. Alleen bijbelkennis is denk ik niet voldoende, ik denk dat ze ook argumenten aangereikt moeten krijgen tegen andere levensbescouwingen die momenteel 'hot' zijn, zoals de islam en moderne levensopvattingen. Overigens zie ik dat niet zo in voor basisscholen...
Maar dat is mijn heel persoonlijke mening, hoor :xyxwave:
Dat vind ik wel wat makkelijk gesteld. Ik ben nu al weer ruim twee jaar afgestudeerd en toen ik ging studeren, had ik gereformeerd middelbaar onderwijs gehad. Ik had nauwelijks een idee van wat niet-gelovige mensen denken. Wat dat betreft zouden pubers veel eerder weerbaar gemaakt moeten worden. Alleen bijbelkennis is denk ik niet voldoende, ik denk dat ze ook argumenten aangereikt moeten krijgen tegen andere levensbescouwingen die momenteel 'hot' zijn, zoals de islam en moderne levensopvattingen. Overigens zie ik dat niet zo in voor basisscholen...
Maar dat is mijn heel persoonlijke mening, hoor :xyxwave:
tja, refoscholen... bij ons in de buurt is een refoschool, en de kinderen die daarvandaan komen zijn het ergste van de hele buurt. evenals de vrij asociale ouders. een vrij behoudende dominee bij ons uit de buurt heeft de mensen opgeroepen om de kinderen daar niet naar school te doen. zijn reden: 'als ik kinderen tot 12 jaar hoor vloeken, kan ik er zeker van zijn dat ze van de refoschool zijn'.
dit kan natuurlijk een op zichzelf staand geval zijn, maar dat is wel waarom ik wat tegen refoscholen heb, en refo-gelegenheden in het algemeen.
dit kan natuurlijk een op zichzelf staand geval zijn, maar dat is wel waarom ik wat tegen refoscholen heb, en refo-gelegenheden in het algemeen.
Nou Tukkertje, voglens mij is het algemeen bekend dat er op refoscholen wel wat meer geroddeld wordt dan op 'gewoon' christelijke scholen. En mensen die naar 'refogelegenheden' gaan (de mensen die ik ken in ieder geval) gaan alleen maar omdat ze hard op zoek zijn naar een hulpe tegenover zich (dat is zo'n beetje het doel van hun leven).
Maargoed, ik heb veel geleerd op een refoschool maar zou er nu niet meer op willen zitten (maar ik ben zelf ook geen refo dus dat scheelt).
Maargoed, ik heb veel geleerd op een refoschool maar zou er nu niet meer op willen zitten (maar ik ben zelf ook geen refo dus dat scheelt).
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'