Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Luther »

JALP schreef:
Tiberius schreef:Maar goed, bedorven vlees of niet, we weten nog steeds wie er heen gaan (of geweest zijn).
Helaas ben ik dit jaar niet in de gelegenheid om te gaan.
Ik ga niet en dat heeft niets te maken met kerkmuren. Ik heb niet zoveel met zulk soort dagen. Ik ga dan liever naar een rommelmarkt hier in het dorp dan naar een zgn. 'beurs', waar de refo's zich vergapen aan dure kleren, hoeden etc. Ik ben een aantal keer naar Wegwijs geweest, maar krijg altijd het idee dat ik op de een of andere manier op een reformatoriche manier een poot wordt uitgedraaid.

Nee, ik heb niet zo veel met het gaap en graai cultuurtje.
En verder ben ik het van harte eens met DIA: al die interkerkelijke markten is niks gedaan! want het mag dan een markt heten, maar voor je het weet duik je een interkerkelijke dienst in. Het heet voor niets Duikenburgse dagen. :banni
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef:
JALP schreef:
Tiberius schreef:Maar goed, bedorven vlees of niet, we weten nog steeds wie er heen gaan (of geweest zijn).
Helaas ben ik dit jaar niet in de gelegenheid om te gaan.
Ik ga niet en dat heeft niets te maken met kerkmuren. Ik heb niet zoveel met zulk soort dagen. Ik ga dan liever naar een rommelmarkt hier in het dorp dan naar een zgn. 'beurs', waar de refo's zich vergapen aan dure kleren, hoeden etc. Ik ben een aantal keer naar Wegwijs geweest, maar krijg altijd het idee dat ik op de een of andere manier op een reformatoriche manier een poot wordt uitgedraaid.

Nee, ik heb niet zo veel met het gaap en graai cultuurtje.
En verder ben ik het van harte eens met DIA: al die interkerkelijke markten is niks gedaan! want het mag dan een markt heten, maar voor je het weet duik je een interkerkelijke dienst in. Het heet voor niets Duikenburgse dagen. :banni
:haha :haha :haha
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Wilma van den Berg »

Moeten we nu overal heel pessimistisch en negatief naar kijken en over zijn?
Tsja, ik vraag het me af...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Marnix »

En voor je het weet loop je een leuke vrouw uit een ander verband tegen het lijf en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen!

2 kerkverbanden op 1 kussen.....

:jongle
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:Maar goed, bedorven vlees of niet, we weten nog steeds wie er heen gaan (of geweest zijn).
Helaas ben ik dit jaar niet in de gelegenheid om te gaan.

1 Korinthiërs 10:25
Eet al wat in het vleeshuis verkocht wordt, niets ondervragende om der consciëntie wil;


Dus....

Is er geen Bijbels gegeven dat we niet van wereldse kooplieden mogen kopen. Wij zijn wel IN de wereld, maar niet VAN de wereld....

Over aanvallen op reformatorische gewoonten gesproken....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:En voor je het weet loop je een leuke vrouw uit een ander verband tegen het lijf en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen!

2 kerkverbanden op 1 kussen.....

:jongle
Fout citaat, Marnix.
Elementair fout zelfs.

Het gezegde is: 2 geloven op 1 kussen.........
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Marnix schreef:En voor je het weet loop je een leuke vrouw uit een ander verband tegen het lijf en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen!

2 kerkverbanden op 1 kussen.....

:jongle
Fout citaat, Marnix.
Elementair fout zelfs.

Het gezegde is: 2 geloven op 1 kussen.........
Voor sommige mensen valt dat samen.....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door hervormde »

Jammer dat broeder van Dieren interkerkelijke diensten in de vakantie als een gevaar ziet.

Ik heb zo het idee dat er velen staan op verzwakte dijken die dreigen in te storten. Repareren ze eerst de eigen dijken? Wordt er naar het eigen huis omgekeken? Nee, hoor hun vinger wijst naar buiten. Kijk daar eens wat een water er aan komt. En daar komen dreigende wolken. En zijn voeten? Die zakken weg in de slecht onderhouden dijken. Zelfs wanneer hij tot zijn middel in de drabbige modder van de dijk staat wijst zijn vinger nog naar buiten.

Interkerkelijke diensten zijn een zegen. Even geen kerkmuren. Maar misschien houden andere broeders van interkerkelijke zendingsdagen. Kijk en dat heeft nu mijn voorkeur weer niet zo. Want daar komt niet de volle breedte aan het woord. Hooguit wat mensen die overal hetzelfde over denken. Is natuurlijk wel net zo veilig. Maar laat deze veiligheid nu iets anders zijn dan de ware veiligheid. Die wordt alleen in het leven gevonden. En zou dat het middel niet zijn om de golven van de wereld tegen te staan? Een levende gemeente van Jezus Christus rondom en levend uit een geopend Woord?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door albion »

hervormde schreef:Jammer dat broeder van Dieren interkerkelijke diensten in de vakantie als een gevaar ziet.

Ik heb zo het idee dat er velen staan op verzwakte dijken die dreigen in te storten. Repareren ze eerst de eigen dijken? Wordt er naar het eigen huis omgekeken? Nee, hoor hun vinger wijst naar buiten. Kijk daar eens wat een water er aan komt. En daar komen dreigende wolken. En zijn voeten? Die zakken weg in de slecht onderhouden dijken. Zelfs wanneer hij tot zijn middel in de drabbige modder van de dijk staat wijst zijn vinger nog naar buiten.
Als er op Urk een ongeluk gebeurd is dan vallen ook alle kerkmuren weg. En ik denk dat je dat bij alle vissersdorpen hebt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-DIA-
Berichten: 32785
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door -DIA- »

albion schreef:
hervormde schreef:Jammer dat broeder van Dieren interkerkelijke diensten in de vakantie als een gevaar ziet.

Ik heb zo het idee dat er velen staan op verzwakte dijken die dreigen in te storten. Repareren ze eerst de eigen dijken? Wordt er naar het eigen huis omgekeken? Nee, hoor hun vinger wijst naar buiten. Kijk daar eens wat een water er aan komt. En daar komen dreigende wolken. En zijn voeten? Die zakken weg in de slecht onderhouden dijken. Zelfs wanneer hij tot zijn middel in de drabbige modder van de dijk staat wijst zijn vinger nog naar buiten.
Als er op Urk een ongeluk gebeurd is dan vallen ook alle kerkmuren weg. En ik denk dat je dat bij alle vissersdorpen hebt.
Maar bij "broeder van Dieren" vallen de kerkmuren ook wel eens weg hoor!
Een poos geleden merkte hij in een preek op hoe hij van hart tot hart had kunnen spreken
met een ouderling van de Eskerk (GGiN). Hij zei letterlijk: Dat mag ook wel eens gezegd
worden! Als het om de Waarheid en het Leven gaat zijn er geen kerkmuren als het goed ligt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Hendrikus »

Wat zullen sommige mensen opkijken als ze er in de hemel pas achterkomen dat daar niet alleen mensen uit de GG en GGiN te vinden zijn... Mensen met wie ze op aarde in hun vakantie al interkerkelijke diensten hadden kunnen houden. Maar nee, dat mocht niet van de dominee...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Auto »

--- zullen we de reacties richting DIA nu maar weer even laten liggen en weer het topic centraal stellen ---
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Tiberius »

Goed.
Wie gaan er naar de Duikenburgse Dagen of wie zijn er geweest?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Auto »

---- LAATSTE WAARSCHUWING kappen en anders gaat topic dicht ---
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door samanthi »

Ik ga niet, om verschillende redenen, ben een paar x naar de wegwijs geweest, ik vond daar vooral de stichtingen erg leuk je kon eens praten met mensen van gevangenzorg, de hoop, woord en daad ect. verder niet, de rokken waren zo duur, ik kon er een heel gezin van kleden, boeken en muziek vond ik erg leuk, maar ja daar kon ik toendertijd ook gewoon voor naar Lindenberg in Rotterdam of naar de Kandelaar. Ontmoeting met anderen vond ik wel heel leuk. Ben ook een x naar Buitenbeurs geweest, was gemoederlijker, maar evengoed peperduur.
Ik denk aan een gevangenispredikant, die bij ons een lezing hield, hij zei:waar kopen jullie je kleding, want christenen kunnen niet kopen en verkopen, zo kwam hij op voor de refoondernemers. Nou ik had toen alle 7 kinderen nog thuis allemaal in de groei, naar een refozaak gaan?
echt niet. Wel naar de refogroenteboer ook al was hij wat duurder dan de supermarkt, maar die kledingzaken nee, ook nu niet, nu we nog maar twee niet werkende kinderen hebben die we moeten kleden.
Bij de Wibra hingen in de uitverkoop oililyachtige rokjes voor kleine meisjes (tot mt 134) voor €2,00 ik heb ze niet meer nodig, maar dacht wel; op de beurs betaal je voor zo'n rokje minstens €30,00 en dan heb je nog een speciaal beursprijsje er zou dan €28,00 naar de zending kunnen toch?

Nou ik ga dus niet, die kerkmuren blijven staan ook op die dagen, ik zou niet weten waarom die er dan niet zullen zijn. Ik vind de opmerking over een ramp in Urk veel treffender, dan wordt er belangeloos samengewerkt uit naastenliefde, ook bij zending en evangelisatie zie je dat vaak.

gr Samanthi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie