"Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Gebruikersavatar
Avi
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 mar 2008, 21:07

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Avi »

Hai Refo,

Bekijk deze klip tot het eind. Dan lees je ook de naam van Ouweneel.
Het zijn op het laatst schokkende beelden ( van kinderen die liggen te gillen en te schokken)
Het is een duidelijke uitleg.


http://www.youtube.com/watch?v=ZBVPDL2wxtI
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23862
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door refo »

Ik kan geen filmpjes kijken momenteel.

Hoezo: dan lees je de naam van Ouweneel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Avi
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 mar 2008, 21:07

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Avi »

refo schreef:Ik kan geen filmpjes kijken momenteel.

Hoezo: dan lees je de naam van Ouweneel.
Ouweneels naam staat bij degenen die met dit 'vuur' werken. Overigens nog veel meer Nederlandse namen.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door JolandaOudshoorn »

Een levensgevaarlijke beweging, neem overigens de raad die de filmmaker van het waarschuwingsfilmpje in acht: bekijk de beelden niet zonder te bidden voor bescherming. Zelfs in gebed voel je de beklemmende en donkere sfeer die achter de beelden zitten. En daarnaast moet het gebed doorgaan, dat onze kerken zullen bewaard worden voor dit soort duivelse dingen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door memento »

Op de TRIN website http://www.trin.nl staat op de voorpagina een filmpje onder de naam "HOE: Ingezegend" een inzegening waaraan prof. Ouweneel ook deelneemt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16754
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Hendrikus »

memento schreef:Op de TRIN website http://www.trin.nl staat op de voorpagina een filmpje onder de naam "HOE: Ingezegend" een inzegening waaraan prof. Ouweneel ook deelneemt.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze op de EH langzamerhand blij zijn dat Ouweneel afzwaait.
~~Soli Deo Gloria~~
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Fjodor »

Er zijn enkele misverstanden die Henk Bakker in zijn bespreking van TRIN de wereld heeft ingebracht en die ik graag uit de weg zou willen ruimen.
(1) Wat houdt het welvaartsevangelie precies in? Dit ‘evangelie’ beweert dat, als je maar goed gelooft – en vooral als je veel geld aan je voorganger/kerk geeft – je grote persoonlijke welvaart en succes zult ontvangen. Dit is onbijbels; sommige van de heiligste christenen waren straatarm, met name doordat zij alles weggaven. Wie gelooft dat God je veel wil geven als jij het wilt weggeven, is GEEN aanhanger van een welvaartsevangelie, want zo iemand zoekt geen persoonlijke welvaart of succes, maar alleen Gods koninkrijk. Mensen als Mattheüs van der Steen, en ook bijvoorbeeld Heidi Baker, de Campbells en de Banows, die op de Heaven On Earth-conferentie spraken, zoeken geen persoonlijke welvaart, maar investeren enorm in Gods werk onder de armen, de weduwen en wezen. Het is onkunde of insinuatie zoiets een welvaartsevangelie te noemen.
(2) Het is onjuist en onbijbels een power-evangelie tegenover een evangelie van lijden en kruisdragen te plaatsen. Het ware lijden en kruisdragen in de navolging van Christus kan immers alleen in de kracht van de Heilige Geest! Het is onkunde of insinuatie om te suggereren dat wie op deze kracht grote nadruk legt, daarmee het lijden en het kruisdragen zou miskennen.
(3) Ook de bewering dat men niet zijn dromen, maar Jezus moet navolgen is echt onzinnig. Het gaat immers niet zomaar om dromen, maar om dromen die de Heer zelf in het hart van een mens legt (Hand. 2:17). Als je zo’n droom niet zou navolgen, zou je juist ongehoorzaam zijn aan de Heer. Ook hier gaat het erom: wil je Mattheüs echt begrijpen, of wil je hem jouw vooroordelen in de mond leggen?
Ik voeg nog een vierde punt toe.
(4) Sommigen hebben aanstoot genomen aan het feit dat ik over Mattheüs van der Steen geproclameerd heb dat, hoe meer de kritiek op hem zou toenemen, ook zijn zalving zou toenemen. Ik wil daarmee helemaal niet zeggen dat alle kritiek op Mattheüs misplaatst zou zijn, integendeel; ik heb zelf ook wel eens kritiek op hem. Alleen zet ik dat niet in de krant of op het internet, maar ik zeg dat tegen hem persoonlijk. Waar ik op doelde is afbrekende, of zelfs spottende kritiek, die eerder een farizeïsche dan een broederlijke indruk maakt. Ten tweede: mijn opmerking over toenemende zalving refereert aan 1 Petrus 4:14: de heerlijkste omschrijving van de Heilige Geest is gereserveerd voor hen die het zwaarst vervolgd worden. Ook Petrus en de andere eerste christenen, en ook Paulus, werden juist vervuld met de Heilige Geest onder zware tegenstand (Hand. 4:8,31; 13:9). Ik heb dus slechts een simpel bijbels principe uitgesproken.

Dat is wel positief over de (extreem) charismatische beweging..


Daarbij heb ik wel eens gehoord van de neiging om Ouweneel positief te beoordelen omdat hij oproept om terug te keren tot de gereformeerde belijdenis geschriften. Maar die hele beweging (en ouweneel daarbij) trekt de bijbel zelf al uit haar verband, zou ze dat niet ook met die belijdenis kunnen doen?...


gr
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Fjodor »

Die vier punten zijn trouwens van ouweneels website, de link van memento die refo niet kon openen
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door judith »

Avi schreef:Hai Refo,

Bekijk deze klip tot het eind. Dan lees je ook de naam van Ouweneel.
Het zijn op het laatst schokkende beelden ( van kinderen die liggen te gillen en te schokken)
Het is een duidelijke uitleg.


http://www.youtube.com/watch?v=ZBVPDL2wxtI
Wat een schokkende beelden...
Ik vindt het gewoon eng.
Laten we voor al die mensen bidden.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Avi
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 mar 2008, 21:07

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Avi »

elbert schreef:Ouweneel is daar nu intensief bij betrokken? Dan heeft hij wel een ommezwaai gemaakt.
Mischien laat hij zich gebruiken. :quoi

Bronnen (dicht)bij TRIN en de EO hebben tegenover Goedgelovig verklaard dat er vanuit TRIN door bestuursleden en ‘bevriende leiders’ actief druk is uitgeoefend op de EO om uitzending van de reportage te voorkomen, dan wel de inhoud te beïnvloeden. Bekende christelijke leiders – waaronder Willem Ouweneel en Jan Sjoerd Pasterkamp – hebben zich hiervoor geleend, tot op het hoogste niveau bij de EO, zonder dat ze überhaupt kennis hadden van de inhoud van de reportage. Ze zijn puur op het verhaal van Mattheüs afgegaan en vonden het blijkbaar geen probleem om aan een dergelijk manipulatie-offensief mee te werken. Diverse bronnen hebben bevestigd dat Jan Sjoerd Pasterkamp een brief naar de EO heeft gestuurd. Willem Ouweneel gooide zijn ‘geestelijk gewicht’ in de schaal; hierbij zal ook hebben meegespeeld dat hij zelf als geïnterviewde in de Netwerk-reportage optrad en een kritisch profiel wel heel ongelegen kwam.
Lees verder in:

http://goedgelovig.wordpress.com/2009/0 ... n-de-baan/
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Bonny »

Dat goedgelovig.nl vind ik ook een vreemde club!
The Groom's still waiting at the altar
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door elbert »

Avi schreef:
elbert schreef:Ouweneel is daar nu intensief bij betrokken? Dan heeft hij wel een ommezwaai gemaakt.
Mischien laat hij zich gebruiken. :quoi
Hij is spreker bij TRIN bijeenkomsten en doet mee met handopleggingen en dergelijke. Dus hij lijkt er zelf helemaal achter te staan.
Bonny schreef:Dat goedgelovig.nl vind ik ook een vreemde club!
Tja, satire.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Bonny »

Nou ja, er is satire en satire.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Sola Scriptura »

Er zijn enkele misverstanden die Henk Bakker in zijn bespreking van TRIN de wereld heeft ingebracht
waar kan ik dit vinden. of bedoel je in zijn boek 'ze hebben lief, maar worden vervolgd' ? Bakker(theologish) is mijn held. (zover het kan en Bijbels is)
Plaats reactie