Ds. C. Harinck pleit voor meer openheid
Ds. C. Harinck pleit voor meer openheid
[quote]
RUURLO - Ds. C. Harinck, predikant van de gereformeerde gemeente te Terneuzen, voorziet dat in de toekomst velen de Gereformeerde Gemeenten zullen verlaten, wanneer er binnen het kerkverband niet meer openheid wordt betracht. „Wanneer we de band met de Reformatie en Nadere Reformatie verliezen, komen we in een verkeerd isolement terecht.â€
RUURLO - Ds. C. Harinck, predikant van de gereformeerde gemeente te Terneuzen, voorziet dat in de toekomst velen de Gereformeerde Gemeenten zullen verlaten, wanneer er binnen het kerkverband niet meer openheid wordt betracht. „Wanneer we de band met de Reformatie en Nadere Reformatie verliezen, komen we in een verkeerd isolement terecht.â€
Liever Turks dan Paaps
Een artikel waarin de waarheid staat! Ds. C. Harinck is een mijn die alles heel nuchter en realistisch bekijkt.
Je kan wel merken dat de laatste tijd vanaf zijn kant een flinke aanval wordt gedaan. Eerst zijn boeken, toen zijn reactie op curatorium en nu dit weer. Laten we hopen en bidden dat er ogen open gaan!
Je kan wel merken dat de laatste tijd vanaf zijn kant een flinke aanval wordt gedaan. Eerst zijn boeken, toen zijn reactie op curatorium en nu dit weer. Laten we hopen en bidden dat er ogen open gaan!
Tsja, ging erover dat als je werkelijk ontdekt was aan je schuld (zoals Gideon, daar ging de preek over. De roeping van Gideon als Richter door de engel werd als weg gepreekt voor de bekering van heel Gods volk), dan lag je met het aangezicht in het zand en had je geen behoefte om de kranten (steeds weer) te zoeken. Over zijn boek 'de toeleidende weg' werd iets gezegd in de trant van; "dan flansen ze een boek in elkaar waarvan als je het leest denkt; wat is dit voor modderige bevindiging?" Blaauwendraad en/of Harinck (daar moet je dan maar naar gokken) werd 'een duivel in de gedaante van een engel des lichts genoemd.'Oorspronkelijk gepost door kridjeMeen je dat echt??????:#Oorspronkelijk gepost door Kislev
Zal wel niet echt wat worden met die openheid. Afgelopen zondagochtend kreeg Harinck vanaf onze kansel al een steek onder water.
Ach, ik kijk er al bijna niet meer van op. Als eind deze maand het boek van ds. Hegger verschijnt kan ik zondags helemaal m'n lol op.
[Aangepast op 4/8/03 door Kislev]
Volgens mij is dit een duidelijk voorbeeld van wat ds. C. Harinck bedoelt. Men gaat niet open de discussie aan en verdonkermaand gelijk de ander! Dit doet pijn!Oorspronkelijk gepost door Kislev
Tsja, ging erover dat als je werkelijk ontdekt was aan je schuld (zoals Gideon, want daar ging het over), dan lag je met het aangezicht in het zand en had je geen behoefte om de kranten (steeds weer) te zoeken. Over zijn boek 'de toeleidende weg' werd iets gezegd in de trant van; "dan flansen ze een boek in elkaar waarvan als je het leest denkt; wat is dit voor modderige bevindiging?"
Ach, ik kijk er al bijna niet meer van op. Als eind deze maand het boek van ds. Hegger verschijnt kan ik zondags helemaal m'n lol op.
Eigenlijk is het verschrikkelijk. MEn mag blij zijn dat Ds. Harinck op zijn leeftijd nog zoveel goeds voor zijn gemeente en voor de jeugd tot uiting brengt!
Maar stel je voor dat men eens de hand in eigen boezem moet steken. Precies wat Ds. Harinck aangaf: Men wil niet open staan voor kritiek!
Ja, waren er maar meer zo als hij! Gelukkig zijn er ook genoeg, maar ze zeggen het alleen niet allemaal!
Latren we het niet allemaal te negatief gaan benaderen, want dat is ook niet Bijbels. Je hoort bij een gemeente en moet eigenlijk net als Ds. Harinck je 100% inzetten om die gemeente op het rechte sppor te krijgen cq te houden!
Dat lukt ook niet door er zelf allemaal kritiek op te hebben.....
Maar het blijft moeilijk!
GRoetjes Nciname
Maar stel je voor dat men eens de hand in eigen boezem moet steken. Precies wat Ds. Harinck aangaf: Men wil niet open staan voor kritiek!
Ja, waren er maar meer zo als hij! Gelukkig zijn er ook genoeg, maar ze zeggen het alleen niet allemaal!
Latren we het niet allemaal te negatief gaan benaderen, want dat is ook niet Bijbels. Je hoort bij een gemeente en moet eigenlijk net als Ds. Harinck je 100% inzetten om die gemeente op het rechte sppor te krijgen cq te houden!
GRoetjes Nciname
Daarom vind ik het altijd heel jammer dat 'positieve' personen de ger gem gedag zeggen als ze bijvoorbeeld gaan verhuizen. We zijn in de Ger. Gem. geplaatst en hebben daarin ook onze verantwoording. Als we weg gaan zal de verschuiving en geslotenheid alleen maar groter worden!Oorspronkelijk gepost door nicname
Eigenlijk is het verschrikkelijk. MEn mag blij zijn dat Ds. Harinck op zijn leeftijd nog zoveel goeds voor zijn gemeente en voor de jeugd tot uiting brengt!
GRoetjes Nciname