Een sterke roomse kerk en een slappe VPK

Jelle

Een sterke roomse kerk en een slappe VPK

Bericht door Jelle »

Een sterke Roomse kerk en de slappe VPK.

Vandaag las ik in het RD dat het vaticaan zich weer eens goed heeft uitgesproken tegen homofilie met hun smerige praktijken en het homohuwelijk.
Groenlinks en de homopartijen trekke flink van leer tegen het vaticaan, terwijl het vaticaan juist aangeeft dat christelijk Nederland pal moet staan en tegen deze vermaladijden homopraktijken zou moeten optreden.

Als ik deze berichten lees zou ik haast rooms katholike worden. Waar blijft onze Herv. kerk? Het is gewoon schandalig dat in een dergelijke kerk, Binnenkort VPK het homohuwelijk gerechtvaardigd wordt.
Ik snap nog steeds niet dat er zoveel mensen zijn die toch met deze verderfelijke stap van de Herv. kerk mee willen gaan.
Hervormde kerk? Als ik niet oppas walg ik ervan en voel ik me roomskatholiek, tegen alle smeerlapperij wat in de Herv. kerk wordt gelegaliseerd.
Alleen al dit bericht in het RD doet mijn antipathie tegen het SOW gebeuren alleen nog maar hoger opwakkeren.
Herv. Nederland gaat aan pluraliteit ten onder.

Hoe staan wij tegenover de mening van het vaticaan?
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Zeker een terecht appel van Karol Wojtyla.

Hoewel het triest is dat hier het SoW een tegengesteld geluid laat horen, ligt de oorzaak niet alleen bij SoW.

Veel triester vind ik het dat juist dat gedeelte van kerkelijk Nederland wat van zichzelf zegt te staan op Gods Woord en zich reformatorisch noemt, niet de kracht heeft om éénzelfde getuigenis te laten horen? Waarom niet? Wel, omdat men tot op het bod verdeeld is. Een ieder roept voor zichzelf 'de tempel des Heeren zijn deze', zonder de breuk die daar ligt in te leven. Zou een synode van Dordt nog mogelijk zijn? Ik bedoel dan door díe kerken die ook huidig Dordt onderschrijven!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

Rens, Wees de Heere dankbaar dat ze bij jullie in de kerk niet meegaan met het SOW gebeuren.
We mogen de Heere wel bidden dat hij deze heilloze weg nog wil doen stoppen.
Met angst en grote vreze zien we de toekomst van de Herv. kerk tegemoet.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik moet ook eerlijk zeggen Niek, dat het me van veel dominees tegen is gevallen die nu volgens zeggen zomaar meegaan.
Alleen al achter dit punt zou men zich als één man moeten opstellen en nog zoveel andere punten.

Toch ben ik zeer bevreesd dat persoonlijke belangen erg meespreken in het stemgedrag van gemeenten en dominees.
Men spreekt wel over lijden en het ondergaan van lijden om Christus wil, maar ik denk dat velen daarin nu het er op aan komt tekort schieten als het zichzelf betreft.
Jelle

Bericht door Jelle »

Het doet pijn in mijn hart dat een dergelijk standpunt in onze kerk, ook bij de rechtse dominees, bijna niet gevonden wordt.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Jelle je schreef
Hoe staan wij tegenover de mening van het vaticaan?
Ik ben vreselijk trots op de laatst geschreven brief van de Paus ! er is geen woord aan gelogen en alles gebaseerd op de bijbel. Ik hoop en dat meen ik echt dat de andere christelijke kerken het voorbeeld van Rome zal volgen.

Nederlandse vertaling Vaticaans document over homohuwelijk

http://www.rorate.com/rorate/scripts/nw ... hp?id=3621
Robert

Bericht door Robert »

Wij moeten het evangelie verkondigen aan de heidenen.
Niet het moraal.

Kortom, het is niet onze opdracht om de ongelovigen te vertellen wat ze niet mogen doen.
Er zijn wel belangrijkere zaken waar wij als christenen in het nieuws zouden moeten komen!

Bijvoorbeeld dat Jezus naar de wereld is gekomen om onze zonden te dragen.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Jelle

Bericht door Jelle »

Robert je begrijpt niet helemaal goed waar dit hier over gaat.
De Room katholieke kerk is tegen een homohuwelijk. Binnen de herv. kerk is mogelijk om als homo in de kerk te trouwen, bij de nieuwe te vormen SoW kerk staat het zelfs in de leerregels dat er ruimte voor moet zijn.
Het gaat er hier om dat ook binnen de herv. kerk dit beslsit op alle manieren tegengegaan zou moeten worden. Wordt dit niet gedaan dan zijn druist dit alles tegen de geboden des Heeren in.
Daarom zou het de Herv. kerk passen om zich tegen het homohuwelijk uit te spreken en niet zo'n tweeslachtig beleid voeren zoals nu wordt gedaan.
Robert

Bericht door Robert »

Ik reageerde op wat de paus zei.
Ik ben het met hem oneens dat hij dit tegen 'de wereld' zegt.

Ik ben het met jullie eens dat het triest is dat de Hervormde kerk (PKN) de wet van de overheid zo makkelijk opvolgt. (dus ik vind het jammer dat de NH homohuwelijken gaan zegenen)

Buiten dat: de kerk trouwt mensen niet. De overheid trouwt mensen. Ook in de NHK / PKN zullen homo's niet getrouwd worden. Hun huwelijk zal worden gezegend. Maar dat terzijde.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Robert

Ik ben het met jullie eens dat het triest is dat de Hervormde kerk (PKN) de wet van de overheid zo makkelijk opvolgt. (dus ik vind het jammer dat de NH homohuwelijken gaan zegenen)

Buiten dat: de kerk trouwt mensen niet. De overheid trouwt mensen. Ook in de NHK / PKN zullen homo's niet getrouwd worden. Hun huwelijk zal worden gezegend. Maar dat terzijde.

Daarom kunnen we niet mee met een PKN kerk die homo;s huwelijken zegend. Daar is de Paus tegen en daar zou de Herv. kerk tegen moeten zijn, maar juist deze zaken worden binnen de PKN gelegaliseerd. Het bijzondere is zelfs dat ze niet zien dat ze hiermee tegen alles ingaan wat in het Woord van God gepredikt wordt.
Robert

Bericht door Robert »

Dat klopt.
De waarheid wordt zeker geweld aangedaan in de PKN.

Het hele SOW proces draait bij ons als bonders denk ik om 'waarheid of liefde'.

Ik denk dat je geen keuze moet maken.
Jezus koos ook niet tussen waarheid en liefde. Hij koos voor beide.

Ik denk dat afscheiden waarheid zonder liefde is.

Daarom wil ik blijven, om de waarheid te blijven verkondigen in liefde.

Ik vind dat je altijd moet blijven in de gemeente waar God je geplaatst heeft.
Of deze gemeente je nu te links of te rechts is.

Als de waarheid idd vertreden wordt dan is het jouw taak om een licht te zijn in die gemeente / kerk.

Ik ben door God in de Hervormde Kerk geplaatst en zal daar blijven.
En ik hoop dat iedereen wil blijven die in deze kerk geplaatst is.

Paulus en Luther zijn ook de kerk, waar de waarheid niet werd verkondigd, niet zomaar uitgegaan. Ze werden eruit gezet.

Zo moet het ook met ons gaan.
Jelle

Bericht door Jelle »

Robert, Ik blijf in de herv kerk. maar de herv. kerk loopt zelf weg en begint een nieuwe kerk. Dus van weglopen is geen spraken mijner zijds en van vele anderen.
Alleen degenen die een nieuwe kerk oprichten zijn degene die weglopen. In dat opzicht blijf ik dus in de herv. kerk.
Robert

Bericht door Robert »

Jelle, wat een vreselijke smoes.
Je geeft gewoon een bureaucratisch administratief antwoord.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ben ik niet met je eens Robert. Als de Ned. Herv. kerk een instelling van God is wie geeft ons dan het recht om deze instelling te veranderen.
Wie zegt dat de nieuw te vormen kerk een inplanting Gods is?
De nieuw te vormen kerk heeft in zijn belijdenis geschriften vele zaken die tegen Gods Woord ingaan, ik denk niet dat de Heere hier Zijn goedkeuring aan kan geven. Alles wat tegen Zijn Woord indruist is tegen Hem. Ik denk niet dat wij dan dus moeten meegaan met deze nieuwe kerk en blijven wij gewoon de Herv. kerk zoals hij eeuwen geleden door de Heere geplant is.

In de Bijbel worden we al gewaarschuwd tegen vele dwaalleraars ik denk dat dominees die meegaan behoorlijk wat water bij de wijn doen willen ze nog voor 100% achter Gods Woord blijven staan. Als ze zuiver op de leer zijn dan kunnen ze niet mee in een dergelijke misleidende kerk.
Plaats reactie