genade zij u en vrede
genade zij u en vrede
Genade zij u en vrede
Genade zij u en vrede,
neem je deze woorden werkelijk met je mede?
Klinken ze als slotakkoorden
of klinken ze als hemelse Woorden?
Genade zij u en vrede,
is de afsluiting van dominee's zondagse rede?
Weet je, Zijn genade reist dag en nacht
met je mede
Hij geeft je Zijn vrede!
Genade zij u en vrede, van God onze Vader
Weet je, God is mijn levensader
Bij Hem is het begin
Hij is mijn levenszin!
Bij Hem is het eind
Wanneer Jezus Christus voorgoed op de wolken verschijnt!
Genade zij u en vrede, van God de Vader en Jezus Christus de Zoon
Wat een liefde was het welk Hij ons betoon,
Hij heeft met liefde Zijn leven gegeven,
opdat wij voor eeuwig en altijd
in zijn liefde, genade en vrede mogen leven
Genade zij u en vrede,
van God de Vader,
Jezus Christus de Zoon
en de Heilige Geest.
De laatste is op aarde niet altijd geweest,
Hij kwam er om ons te Troosten en te leiden.
Om ons in grazige weiden te laten wijden.
We zijn verlost,
het heeft Christus een hoop gekost,
neem nu ter harte,
Genade zij u en vrede, van God de Vader, Jezus Christus de Zoon en de Heilige Geest.
Amen!
[Aangepast op 5/7/03 door Daphne]
Genade zij u en vrede,
neem je deze woorden werkelijk met je mede?
Klinken ze als slotakkoorden
of klinken ze als hemelse Woorden?
Genade zij u en vrede,
is de afsluiting van dominee's zondagse rede?
Weet je, Zijn genade reist dag en nacht
met je mede
Hij geeft je Zijn vrede!
Genade zij u en vrede, van God onze Vader
Weet je, God is mijn levensader
Bij Hem is het begin
Hij is mijn levenszin!
Bij Hem is het eind
Wanneer Jezus Christus voorgoed op de wolken verschijnt!
Genade zij u en vrede, van God de Vader en Jezus Christus de Zoon
Wat een liefde was het welk Hij ons betoon,
Hij heeft met liefde Zijn leven gegeven,
opdat wij voor eeuwig en altijd
in zijn liefde, genade en vrede mogen leven
Genade zij u en vrede,
van God de Vader,
Jezus Christus de Zoon
en de Heilige Geest.
We zijn verlost,
het heeft Christus een hoop gekost,
neem nu ter harte,
Genade zij u en vrede, van God de Vader, Jezus Christus de Zoon en de Heilige Geest.
Amen!
[Aangepast op 5/7/03 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
De Heilige Geest overtuigd eerst van zonde, gerechtigheid en oordeel en als we daar van overtuigd zijn geraakt gaat Hij ons vertroosten.Oorspronkelijk gepost door Daphne
Genade zij u en vrede,
van God de Vader,
Jezus Christus de Zoon
en de Heilige Geest.
Liever Turks dan Paaps
Mooi gedicht! Mij is altijd bijgebracht dat de Geest op verschillende manieren werkt. Ik proef hier een (in dit geval niet erzake doende) restrictieve opmerking...!?Oorspronkelijk gepost door MatthijsDe Heilige Geest overtuigd eerst van zonde, gerechtigheid en oordeel en als we daar van overtuigd zijn geraakt gaat Hij ons vertroosten.Oorspronkelijk gepost door Daphne
Genade zij u en vrede,
van God de Vader,
Jezus Christus de Zoon
en de Heilige Geest.
Bedankt, Daphne.
't Lijkt me in ieder geval goed om iemand die gelukkig is dat niet te ontnemen
Gods genade is groot (en ik bedoel GROOT). Dus het lijkt me niet verkeerd dat een keer te uiten.
[Aangepast op 7/7/03 door xgnoom]
Mogen we ook een keer blij zijn dat we christen zijn..... ?Oorspronkelijk gepost door Matthijs
De Heilige Geest overtuigd eerst van zonde, gerechtigheid en oordeel en als we daar van overtuigd zijn geraakt gaat Hij ons vertroosten.
't Lijkt me in ieder geval goed om iemand die gelukkig is dat niet te ontnemen

Gods genade is groot (en ik bedoel GROOT). Dus het lijkt me niet verkeerd dat een keer te uiten.
[Aangepast op 7/7/03 door xgnoom]
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
Mooi gedicht...
Het enige waar je m.i. over kan vallen is dat
- de Heilige Geest niet altijd bij ons geweest (in strijd met de leer over de Drieeenheid)
- het heeft Christus 'een hoop gekost' is niet echt een mooie formulering.
Tsja, vergeleken met de boodschap is dit al wat muggezifterig: als je de kameel maar niet doorzwelgt... Mat 23:24
[Aangepast op 28/7/03 door xgnoom]
Het enige waar je m.i. over kan vallen is dat
- de Heilige Geest niet altijd bij ons geweest (in strijd met de leer over de Drieeenheid)
- het heeft Christus 'een hoop gekost' is niet echt een mooie formulering.
Tsja, vergeleken met de boodschap is dit al wat muggezifterig: als je de kameel maar niet doorzwelgt... Mat 23:24
[Aangepast op 28/7/03 door xgnoom]
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
Veritas en e.a.
Je schrijft dat God op (de Heilige Geest) op verschillende manieren werkt. Bedoel je dat God op verschillende manieren trekt in deze?
Wij hadden zondag een prachtige preek over het roepen van God. Er zijn 7 manieren hoe de God mensen trekt. Een daarvan was ellende kennis. Maar er waren er nog 6. (droefheid, onrust ed.) Ik heb het niet allemaal kunnen onthouden maar ik heb jaren geleden ooit eens een preek van ds opt Hof gehoord en die had het ook over deze 7 manieren. Nu dan zal dat ook wel ergens in boekvorm zijn geschreven.
Weet iemand waar?
[Aangepast op 28/7/03 door jacob]
Je schrijft dat God op (de Heilige Geest) op verschillende manieren werkt. Bedoel je dat God op verschillende manieren trekt in deze?
Wij hadden zondag een prachtige preek over het roepen van God. Er zijn 7 manieren hoe de God mensen trekt. Een daarvan was ellende kennis. Maar er waren er nog 6. (droefheid, onrust ed.) Ik heb het niet allemaal kunnen onthouden maar ik heb jaren geleden ooit eens een preek van ds opt Hof gehoord en die had het ook over deze 7 manieren. Nu dan zal dat ook wel ergens in boekvorm zijn geschreven.
Weet iemand waar?
[Aangepast op 28/7/03 door jacob]
7 maar? Dat geldt dan zeker voor een bepaalde regio in NL. Kom op zeg, wie bepaalt nu op hoeveel manieren God trekt? Lees de Redelijke Godsdienst maar eens, waar Brakel een aantal manieren noemt. Hij haast zich dan om te schrijven dat er nog veel en veel meer zijn. Ik hoop niet dat we God in een bepaald hokje proberen te krijgen, dat geeft geen blijk van kennis Wie God nu werkelijk is (voor zover we Hem kunnen kennen)Oorspronkelijk gepost door jacob
Veritas en e.a.
Weet iemand waar?
Marcel,
Ik kon er zelf ook niet meer verzinnen hoor. Hij heeft ze alle 7 onderbouwd met bekeringen in de bijbel.
Vind jou wel erg makkelijk oordelen terwijl je de preek niet eens hebt gehoord. (of ben ik nou weer te bot?)
Hij heeft God helemaal niet in een hokje willen plaatsen. En dat wil ik ook helemaal niet. Ik vond het een hele troostvolle preek.
Verder daag ik je uit om mij dan zoveel mogelijk manieren voor te schotelen hoe God Zijn Volk trekt.
Ik vond die 7 al heel wat! Zeker in onze gemeenten heb ik altijd het idee dat alleen ellende kennis(uitgelegd als een specifieke mate van zonden kennis) nodig is. En dat dat de enige manier is van God die trekt. Nou daar was ik het zelf ook al niet erg mee eens, er zijn er meer. Manasse(oordeel), Ruth, de hoofdman over honderd(ziekte), paulus, ed. Allen kregen een andere weg.
met vr gr
Jacob
Ik kon er zelf ook niet meer verzinnen hoor. Hij heeft ze alle 7 onderbouwd met bekeringen in de bijbel.
Vind jou wel erg makkelijk oordelen terwijl je de preek niet eens hebt gehoord. (of ben ik nou weer te bot?)
Hij heeft God helemaal niet in een hokje willen plaatsen. En dat wil ik ook helemaal niet. Ik vond het een hele troostvolle preek.
Verder daag ik je uit om mij dan zoveel mogelijk manieren voor te schotelen hoe God Zijn Volk trekt.
Ik vond die 7 al heel wat! Zeker in onze gemeenten heb ik altijd het idee dat alleen ellende kennis(uitgelegd als een specifieke mate van zonden kennis) nodig is. En dat dat de enige manier is van God die trekt. Nou daar was ik het zelf ook al niet erg mee eens, er zijn er meer. Manasse(oordeel), Ruth, de hoofdman over honderd(ziekte), paulus, ed. Allen kregen een andere weg.
met vr gr
Jacob
Hoewel er gezegd wordt dat het allemaal niet belangrijk is, lijkt me toch wel van levensbelang dat God begint. Hoewel er verschillende manieren zijn in het roepen van God, is de werkelijke manier toch wel eenvormig: Hij zendt Zijn Geest, Die de wereld zal overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel.
helemaal mee eens! maar dat is niet mijn punt.Hoewel er gezegd wordt dat het allemaal niet belangrijk is, lijkt me toch wel van levensbelang dat God begint. Hoewel er verschillende manieren zijn in het roepen van God, is de werkelijke manier toch wel eenvormig: Hij zendt Zijn Geest, Die de wereld zal overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel.