Overigens leert de Kerk ook, dat Maria ook verder een heilig en zondeloos leven heeft geleid.
Dan liegt de bijbel waarschijnlijk. Er staat duidelijk 2X in de bijbel dat Jezus Zijn moeder terrecht wees.
Namelik in 4 Jezus zeide tot haar: Vrouw, wat heb Ik met u te doen? Mijn ure is nog niet gekomen
En in lukas 48 En zij, Hem ziende, werden verslagen; en Zijn moeder zeide tot Hem: Kind! waarom hebt Gij ons zo gedaan? Zie, Uw vader en ik hebben U met angst gezocht.
49 En Hij zeide tot hen: Wat is het, dat gij Mij gezocht hebt? Wist gij niet, dat Ik moet zijn in de dingen Mijns Vaders?
50 En zij verstonden het woord niet, dat Hij tot hen sprak.
Verder is de Heere Jezus op de normale manier geboren. Dus op de manier waarvan God in Genesis zei. Met smart zult gij kinderen baren.
Toch leefde Maria ook op die wijze met God. Hij woonde zelfs fysiek in Haar. Zou dit hebben gekund, als Zij zondares was geweest?
Sterker nog. Hij werd door zondaren de dood ingejaagd.
Voor het verwekken van een kind worden twee tot één vlees. God knipte niet even met Zijn vinger. Nee, Hij overschaduwde Maria met al Zijn kracht en geheel Zijn wezen. Wie zijn wij om Maria te beschuldigen?!
De bijbel beschuldigt, niet wij!!
Hier wordt het woord: KECHARITOMENE gebruikt. De stam van dit woord CHARITOO betekent:
Gift, ook wel als Genade vertaald.
En hier houdt dat in --VOLKOMEN GENADE--!
ALS MARIA ‘VOL VAN GENADE’ IS, HOE KAN ZIJ DAN OOK ZONDIG ZIJN?
Wie zonder zonde is heeft geen genade nodig. Genade betekent niets anders dat een zonde niet word aangerekend. En nogmaals waarom moets Maria dan sterven als ze geen zonde had gedaan. Dit vind ik zo’n valse beschuldiging van de RK. God straft de zonde met de dood. Een zondeloze zou dus niet met de dood worden gestraft. Dan zou de belofte uit genesis 1 niet waar zijn geweest. Verder als Maria zonder zonde was dan waren haar ouders het ook. Als we terugkomen bij David zal iedereen moeten bekennen dat David een groot zondaar was. Maar ook een man met zeer veel genade.
Sommigen zien een tegenstelling tussen Maria’s Onbevlekte Ontvangenis en haar behoefte aan een Redder. Maar die contradictie is er helemaal niet. Maria is gered door de redding die Jezus’ dood bracht. Maar in haar geval was de TOEPASSING van dat verzoenend sterven op haar er eerder dan Zijn dood zelf.
Sorry hoor maar dit slaat nergens op. Maria zonder zonde werd gered door Jezus die met zijn lijden de zonde op zich nam. Dit is een cirkel redenering die nergens op slaat. Jezus is gestorven voor zondaren niet voor heiligen!!
“…., zijn wij beter dan zij?â€