Auto, ik heb niets met pkn, gg, hhk, gkv, cgk, rkk, ggin, oggin, ogg ect. Dus je suggestie dat ik specifiek altijd kritiek op de gg heb tegenover de pkn is niet waar. Ik post misschien soms wat over de gg, maar zou een boek over de PKN kunnen schrijven. Vergeet dus dat ik tegen een kerkverband ageer, ik heb kritiek op het kerkverband an sich, en/of de praktische gang van zaken ongeacht de naam van het kerkverband. Ik ben lid van de plaatselijke pkn omdat ik die Gemeente min of meer het meeste bezoek, en die Gemeente als het meest bijbels ziet hier ter plaatse. Dat ze PKN heten kan ik ook niet helpen, had ook gg mogen zijn. Ik heb sowieso grote bezwaren tegen het kiezen tussen verschillende Gemeenten ter plaatse, maar kan niet anders. Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.Auto schreef: Daarnaast vind ik het persoonlijk wel opmerkelijk dat er elk jaar zoveel kritiek komt op het Curatorium van de GG, nergens lees je over kritieken op de toelatings beleid binnen de PKN, of binnen de HHK of binnen de CGK.
Losgeweekt van eigen gemeente
Losgeweekt van eigen gemeente
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Vast wel. Maar wanneer je al lid ben van de pkn en je dan uit laat schrijven komer er natuurlijk wel vragen.Gian schreef:Auto, ik heb niets met pkn, gg, hhk, gkv, cgk, rkk, ggin, oggin, ogg ect. Dus je suggestie dat ik specifiek altijd kritiek op de gg heb tegenover de pkn is niet waar. Ik post misschien soms wat over de gg, maar zou een boek over de PKN kunnen schrijven. Vergeet dus dat ik tegen een kerkverband ageer, ik heb kritiek op het kerkverband an sich, en/of de praktische gang van zaken ongeacht de naam van het kerkverband. Ik ben lid van de plaatselijke pkn omdat ik die Gemeente min of meer het meeste bezoek, en die Gemeente als het meest bijbels ziet hier ter plaatse. Dat ze PKN heten kan ik ook niet helpen, had ook gg mogen zijn. Ik heb sowieso grote bezwaren tegen het kiezen tussen verschillende Gemeenten ter plaatse, maar kan niet anders. Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.Auto schreef: Daarnaast vind ik het persoonlijk wel opmerkelijk dat er elk jaar zoveel kritiek komt op het Curatorium van de GG, nergens lees je over kritieken op de toelatings beleid binnen de PKN, of binnen de HHK of binnen de CGK.
Zelfs in de PKN.

Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Je past de posting aardig op jezelf toe, maar waar lees jij dat ik jou specifiek op het oog had in deze posting? (Maar het onderstreept voor mij wel hoe moeilijk het is om dus tot een overeenkomst van 'bijbelse fundering' in acceptatie of afwijzing van een curatorium te komen)Gian schreef:Auto, ik heb niets met pkn, gg, hhk, gkv, cgk, rkk, ggin, oggin, ogg ect. Dus je suggestie dat ik specifiek altijd kritiek op de gg heb tegenover de pkn is niet waar. Ik post misschien soms wat over de gg, maar zou een boek over de PKN kunnen schrijven. Vergeet dus dat ik tegen een kerkverband ageer, ik heb kritiek op het kerkverband an sich, en/of de praktische gang van zaken ongeacht de naam van het kerkverband. Ik ben lid van de plaatselijke pkn omdat ik die Gemeente min of meer het meeste bezoek, en die Gemeente als het meest bijbels ziet hier ter plaatse. Dat ze PKN heten kan ik ook niet helpen, had ook gg mogen zijn. Ik heb sowieso grote bezwaren tegen het kiezen tussen verschillende Gemeenten ter plaatse, maar kan niet anders. Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.Auto schreef: Daarnaast vind ik het persoonlijk wel opmerkelijk dat er elk jaar zoveel kritiek komt op het Curatorium van de GG, nergens lees je over kritieken op de toelatings beleid binnen de PKN, of binnen de HHK of binnen de CGK.
Gian schreef: Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.
In het artikel van Laurens Snoek in de laatste Daniel staat dus een hoop waarheid ...
Wat stond daar dan?Wilhelm schreef:Gian schreef: Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.
In het artikel van Laurens Snoek in de laatste Daniel staat dus een hoop waarheid ...
Zelf lijkt het mij ook de meest bijbelse weg: wel behoren tot een gemeente, maar niet tot een kerkverband. Zo ben ik 'grootgekomen' en zo hoop ik het altijd te houden.
Blijf dan ook maar gewoon lid. Want Avondmaal bindt meer dan je naam in een kaartenbak.Gian schreef:Auto, ik heb niets met pkn, gg, hhk, gkv, cgk, rkk, ggin, oggin, ogg ect. Dus je suggestie dat ik specifiek altijd kritiek op de gg heb tegenover de pkn is niet waar. Ik post misschien soms wat over de gg, maar zou een boek over de PKN kunnen schrijven. Vergeet dus dat ik tegen een kerkverband ageer, ik heb kritiek op het kerkverband an sich, en/of de praktische gang van zaken ongeacht de naam van het kerkverband. Ik ben lid van de plaatselijke pkn omdat ik die Gemeente min of meer het meeste bezoek, en die Gemeente als het meest bijbels ziet hier ter plaatse. Dat ze PKN heten kan ik ook niet helpen, had ook gg mogen zijn. Ik heb sowieso grote bezwaren tegen het kiezen tussen verschillende Gemeenten ter plaatse, maar kan niet anders. Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.Auto schreef: Daarnaast vind ik het persoonlijk wel opmerkelijk dat er elk jaar zoveel kritiek komt op het Curatorium van de GG, nergens lees je over kritieken op de toelatings beleid binnen de PKN, of binnen de HHK of binnen de CGK.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
He Gian, wat maak je me nu? Typ ik een heel antwoord, is je post weg... 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Snoek schrijft, dat het kiezen voor een tussenvorm van reformatorisch en evangelisch een groot nadeel heeft. Dit omdat de kans groot is dat men wordt losgeweekt van de gemeente waar ze bij horen, omdat men los van hun gemeente een soort van onderdak heeft gevonden. En dat juist de Heere Zijn kerk georganiseerd heeft in gemeenten.freek schreef:Wat stond daar dan?Wilhelm schreef:Gian schreef: Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.
Zelf lijkt het mij ook de meest bijbelse weg: wel behoren tot een gemeente, maar niet tot een kerkverband. Zo ben ik 'grootgekomen' en zo hoop ik het altijd te houden.
Het gaat hier dus niet om een kerkverband. Maar wel om de gemeente, en omdaar lid te mogen zijn worden we nu eenmaal lid van een gemeente die bij eenbepaald kerkverband behoort.
Wat heeft dit nog met het curatorium te maken???Wilhelm schreef:Snoek schrijft, dat het kiezen voor een tussenvorm van reformatorisch en evangelisch een groot nadeel heeft. Dit omdat de kans groot is dat men wordt losgeweekt van de gemeente waar ze bij horen, omdat men los van hun gemeente een soort van onderdak heeft gevonden. En dat juist de Heere Zijn kerk georganiseerd heeft in gemeenten.freek schreef:Wat stond daar dan?Wilhelm schreef:Gian schreef: Vandaar dat ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen van de PKN. Hopelijk mag ik daar ook zonder lidmaatschap de kerkdiensten, bijbestudie's en kring en avondmaal bezoeken.
Het gaat hier dus niet om een kerkverband. Maar wel om de gemeente, en omdaar lid te mogen zijn worden we nu eenmaal lid van een gemeente die bij eenbepaald kerkverband behoort.
Misschien kunnen de mods het splitsen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Wat heeft dit nog met het curatorium te maken???
Misschien kunnen de mods het splitsen.

Re: Losgeweekt van eigen gemeente (uit: Curatorium GG - discuss
Kan iemand nog samenvatten wat de kernvraag van dit topic is / wordt?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Snoek schrijft, dat het kiezen voor een tussenvorm van reformatorisch en evangelisch een groot nadeel heeft. Dit omdat de kans groot is dat men wordt losgeweekt van de gemeente waar ze bij horen, omdat men los van hun gemeente een soort van onderdak heeft gevonden. En dat juist de Heere Zijn kerk georganiseerd heeft in gemeenten.
Ik heb het artikel niet gelzen omdat ik de Daniël niet heb/lees.
Mijn vraag is: Wat is een tussenvorm van reformatorisch/evangelisch? Bedoelt hij daar sing-ins mee inplaats van kerdienst? Of jeugddiensten? Of het bezoeken van heart-cry weekends?

Ik heb het artikel niet gelzen omdat ik de Daniël niet heb/lees.
Mijn vraag is: Wat is een tussenvorm van reformatorisch/evangelisch? Bedoelt hij daar sing-ins mee inplaats van kerdienst? Of jeugddiensten? Of het bezoeken van heart-cry weekends?

Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Het laatste, dus het bezoeken van HeartCry en JijDaar happenings.
Meer een stelling:Luther schreef:Kan iemand nog samenvatten wat de kernvraag van dit topic is / wordt?
Het bezoeken van tussenvormen tussen reformatorisch en evangelisch (zoals Jij Daar en HeartCry avonden / weekenden) leidt tot losweken van de eigen gemeente.
Snoek schrijft dit in een artikel in de laatste Daniël en Wilhelm constateert dat bij Gian op grond van diens posting (om zijn lidmaatschap op te zeggen).
Kan iemand het artikel van Snoek misschien plaatsen?