Wachter Sions
Wachter Sions
Ik las iets in de Wachter Sions waar ik van schrok: is er ergens een plek waar ik daarover iets kan vragen? Bedankt!
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1
Re: Wachter Sions
Degenen die het gelezen hebben weten het waarschijnlijk wel.henriët schreef:en waar schrok je dan van?
Ik ben bang dat ik voor roddelaar of zo wordt uitgemaakt als ik het hier neerschrijf, daarom wil ik graag weten of ik ergens over deze dingen kan praten. Ik ken het forum nog niet helemaal, vandaar.
Moderator opmerking
Informatie die in de openbaarheid is gebracht, via de krant en/of een kerkelijk blad, mag bediscussieerd worden. Let wel dat de forumregels, dus ook die mbt het respectvol spreken over ambtsdragers, gewoon van toepassing blijven.
Uw Moderator
Informatie die in de openbaarheid is gebracht, via de krant en/of een kerkelijk blad, mag bediscussieerd worden. Let wel dat de forumregels, dus ook die mbt het respectvol spreken over ambtsdragers, gewoon van toepassing blijven.
Uw Moderator
Stond er misschien iets in over ds. Treur? Ik hoorde vanavond dat hij zijn ambt heeft neergelegd. Is dit juist of zijn het roddels?
In een ander topic is mijn vraag verwijderd.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zou dit soms een art. 11 DKO situatie zijn?freek schreef:Stond er misschien iets in over ds. Treur? Ik hoorde vanavond dat hij zijn ambt heeft neergelegd. Is dit juist of zijn het roddels?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ds. Treur heeft zich zelf teruggetrokken. Dat is geen roddel, dat is gepubliceerd in de Wachter Sions. Hij zou in Nederland komen preken maar ook die preekbeurten gaan niet door; hij doet niets meer in de bediening. Het hoe en waarom weet ik niet, althans, ik heb wel iets gehoord maar dat zal ik hier niet optypen, want ik weet niet of het waar is.
Ds. Treur heeft wegens de omstandigheden binnen zijn gemeente zijn ambtelijke werkzaamheden tijdelijk neergelegd (dus niet zijn ambt)Erasmiaan schreef:Ds. Treur heeft zich zelf teruggetrokken. Dat is geen roddel, dat is gepubliceerd in de Wachter Sions. Hij zou in Nederland komen preken maar ook die preekbeurten gaan niet door; hij doet niets meer in de bediening. Het hoe en waarom weet ik niet, althans, ik heb wel iets gehoord maar dat zal ik hier niet optypen, want ik weet niet of het waar is.
Hij beraad zich op de onstane situatie.
Hij hoopt wel naar Nederland te komen, maar zal niet preken.
Volgens mij is dit laatste feitelijke info en kan deze topic nu dicht, voordat de roddelkraan weer verder opengegooid wordt.Oude Paden schreef:Ds. Treur heeft wegens de omstandigheden binnen zijn gemeente zijn ambtelijke werkzaamheden tijdelijk neergelegd (dus niet zijn ambt)Erasmiaan schreef:Ds. Treur heeft zich zelf teruggetrokken. Dat is geen roddel, dat is gepubliceerd in de Wachter Sions. Hij zou in Nederland komen preken maar ook die preekbeurten gaan niet door; hij doet niets meer in de bediening. Het hoe en waarom weet ik niet, althans, ik heb wel iets gehoord maar dat zal ik hier niet optypen, want ik weet niet of het waar is.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
natuurlijk vraagt men zich nu af.. welke omsatandigheden, wat brengt iemand dat ambtelijke werkzaamheden worden neergelegd..Oude Paden schreef:Ds. Treur heeft wegens de omstandigheden binnen zijn gemeente zijn ambtelijke werkzaamheden tijdelijk neergelegd (dus niet zijn ambt)Erasmiaan schreef:Ds. Treur heeft zich zelf teruggetrokken. Dat is geen roddel, dat is gepubliceerd in de Wachter Sions. Hij zou in Nederland komen preken maar ook die preekbeurten gaan niet door; hij doet niets meer in de bediening. Het hoe en waarom weet ik niet, althans, ik heb wel iets gehoord maar dat zal ik hier niet optypen, want ik weet niet of het waar is.
maar laten we oppassen luitjes
dit kan gauw uitdraaien op

dus laten we vooralsnog bidden voor de ds en de gemeente daar.
en niet speculeren( nee o p, dat doe jij hier niet, maar voor het geval dat men.. enz..))
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dit was inderdaad het bericht wat ik bedoelde.
Hoe dan ook: ik schrok ervan -zonder de verdere achtergronden te kennen - en het maakte me verdrietig.
Hoe dan ook: ik schrok ervan -zonder de verdere achtergronden te kennen - en het maakte me verdrietig.
Nee dat hoeft 'nog' niet. Er is nu feitelijke informatie gegeven, als nu verdere zaken besproken kunnen worden op 'normale' wijze is het mooi.Luther schreef:Volgens mij is dit laatste feitelijke info en kan deze topic nu dicht, voordat de roddelkraan weer verder opengegooid wordt.
Trouwens, elke keer om een slotje vragen is ook OFF topic

dat begrijp ik.Nipo schreef:Dit was inderdaad het bericht wat ik bedoelde.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wat vrij algemeen bekend is, is dat er moeilijkheden zijn onstaan n.a.v. de (te eenvoudige) prediking en te versimpeld woordgebruik in de prediking. Ds. Treur is blijkbaar onvoldoende in staat in het Engels de prediking inhoud en diepte te geven.henriët schreef:natuurlijk vraagt men zich nu af.. welke omsatandigheden, wat brengt iemand dat ambtelijke werkzaamheden worden neergelegd..Oude Paden schreef:Ds. Treur heeft wegens de omstandigheden binnen zijn gemeente zijn ambtelijke werkzaamheden tijdelijk neergelegd (dus niet zijn ambt)Erasmiaan schreef:Ds. Treur heeft zich zelf teruggetrokken. Dat is geen roddel, dat is gepubliceerd in de Wachter Sions. Hij zou in Nederland komen preken maar ook die preekbeurten gaan niet door; hij doet niets meer in de bediening. Het hoe en waarom weet ik niet, althans, ik heb wel iets gehoord maar dat zal ik hier niet optypen, want ik weet niet of het waar is.
maar laten we oppassen luitjes
dit kan gauw uitdraaien op![]()
dus laten we vooralsnog bidden voor de ds en de gemeente daar.
en niet speculeren( nee o p, dat doe jij hier niet, maar voor het geval dat men.. enz..))
Triest. Ik ben verder niet benieuwd naar de ins en outs.
Triest verhaal, zeker voor betreffende dominee.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!